Äänitys koneen kovolle
-
aidle
Äänitys koneen kovolle
Viesti Kirjoittaja aidle »
Lisäks Digi003 vie koneen ainoan FW-portin eikä mulla ole tällä hetkellä sellaista ulkoista levyä, josta sais FW:n eteenpäin 003:seen. (toisinpäinhän reititys ei toimi, siis kone --> 003 --> ulkoinen kovo)
Kysymykseni siis: Mikä on peruste sille, että audiolevyn tulisi olla eri kuin koneen käynnistyslevy? Sisäinen on usein toki vähän hitaampi (5400 rpm) kuin ulkoinen (esim. 7200), mutta ei se sinänsä pienillä raitamäärillä haittaa.
Kiitos avusta!
-
jussike
Re: Äänitys koneen kovolle
Viesti Kirjoittaja jussike »
Mulla muuten toimii Firewire-reitti: Mac->äänikortti->kiintolevy
-
Ana P
Viesti Kirjoittaja Ana P »
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Toimii täälläkin ja pitäisi toimia muutenkin.jussike kirjoitti:Mulla muuten toimii Firewire-reitti: Mac->äänikortti->kiintolevy
Jotain vikaa on tuossa vehkeessä, jos ei noin päin pelitä. Ei ne portit siinä huvikseen ole.
-
argo_hoo
Viesti Kirjoittaja argo_hoo »
juu ilman muuta toimii sillai että äänikortilta lähtee firewirellä kovalevylle eli mac -> 003 -> fw-kovo.TheKraken kirjoitti:Toimii täälläkin ja pitäisi toimia muutenkin.jussike kirjoitti:Mulla muuten toimii Firewire-reitti: Mac->äänikortti->kiintolevy
Jotain vikaa on tuossa vehkeessä, jos ei noin päin pelitä. Ei ne portit siinä huvikseen ole.
mulla toimii mm firepodin kanssa tuollalailla ja muutenkin toi on ihan normaali reititys.....
-
anttivaan
Viesti Kirjoittaja anttivaan »
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
kampela
Viesti Kirjoittaja kampela »
Jostain syystä 002 on ronkelimpi jos sijaitsee ketjun viimeisenä. Itse olen aina käyttänyt kone-kovalevy-002 ketjutusta eikä ongelmia ole ollut. Toisin päin on. En nyt muista missä Dididesignin tekstissä tästä on kirjoitettukin.anttivaan kirjoitti:Tuossa viime viikolla oli ongelmaa tehdessä kahden bändin livetaltiointia yhdistelmällä iBook, Digi002 rack ja Lacien d2 fw-levy. Ketjuna siis Mac -> 002rack -> Lacie. 18 raitaa paukkui purkkiin kerralla ja Pro Tools alkoi herjaamaan liian hitaasta levystä tai väylästä. Samaa se herjasi myös 13 raidalla. Keikka tuli kuitenkin purkkiin. Viimeisen biisin loputtua heitti erroria näytölle ja yleisön elämöinti katkesi. En sitten ole täysin varma mistä ongelmat johtuivat, mutta epäilykseni kallistui Digidesignin suuntaan. Saattoi tuo johtua myös koulumme iBookistakin. Eikä kovelevykään ole poissuljettu asia, sillä se oli ekaa kertaa käytössä.
-
anttivaan
Tätä vähän veikkasinkin. Tietenkään tuossa Lacien levyssä ei ollut kuin yksi fw400. FW800 portteja olisi ollut taas 2 mutteipa pahemmin auttanut...Jostain syystä 002 on ronkelimpi jos sijaitsee ketjun viimeisenä. Itse olen aina käyttänyt kone-kovalevy-002 ketjutusta eikä ongelmia ole ollut. Toisin päin on. En nyt muista missä Dididesignin tekstissä tästä on kirjoitettukin.
-
jussike
Tohon hommaan vaikuttaa niin moni asia - paljon muutakin kuin pelkkä levyn hitaus niinku herja antaa ymmärtää. Itse ajaisin koneeseen levyntarkistuksen, daily weekly monthly -skriptit sekä oikeuksien korjauksen. Sit Toolsista iso playback bufferi jos ei latenssit haittaa - tuntuu vaikuttavan myös äänitysvaiheessa. Ja tietenkää ei mitään plugareita tossa vaiheessaanttivaan kirjoitti:Tuossa viime viikolla oli ongelmaa tehdessä kahden bändin livetaltiointia yhdistelmällä iBook, Digi002 rack ja Lacien d2 fw-levy. Ketjuna siis Mac -> 002rack -> Lacie. 18 raitaa paukkui purkkiin kerralla ja Pro Tools alkoi herjaamaan liian hitaasta levystä tai väylästä. Samaa se herjasi myös 13 raidalla. Keikka tuli kuitenkin purkkiin. Viimeisen biisin loputtua heitti erroria näytölle ja yleisön elämöinti katkesi. En sitten ole täysin varma mistä ongelmat johtuivat, mutta epäilykseni kallistui Digidesignin suuntaan. Saattoi tuo johtua myös koulumme iBookistakin. Eikä kovelevykään ole poissuljettu asia, sillä se oli ekaa kertaa käytössä.
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Fw800 on taaksepäin yhteensopiva.anttivaan kirjoitti:Tätä vähän veikkasinkin. Tietenkään tuossa Lacien levyssä ei ollut kuin yksi fw400. FW800 portteja olisi ollut taas 2 mutteipa pahemmin auttanut...Jostain syystä 002 on ronkelimpi jos sijaitsee ketjun viimeisenä. Itse olen aina käyttänyt kone-kovalevy-002 ketjutusta eikä ongelmia ole ollut. Toisin päin on. En nyt muista missä Dididesignin tekstissä tästä on kirjoitettukin.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7313
Tuosta vaan johto tilaukseen. 9 pinniä = fw800 ja 6 pinniä = fw400.
-
anttivaan
Levyntarkistuksen ajoin, oikeuksisen korjaukset sekä sisäiselle että ulkoiselle. Playback Buffer oli aika lailla tapissa ja yhtään plugaria en käyttänyt. Onko Daily Monhtly Weeklystä oikeasti mitään hyötyä, muuta kuin vapautettu kovalevytila?jussike kirjoitti:Tohon hommaan vaikuttaa niin moni asia - paljon muutakin kuin pelkkä levyn hitaus niinku herja antaa ymmärtää. Itse ajaisin koneeseen levyntarkistuksen, daily weekly monthly -skriptit sekä oikeuksien korjauksen. Sit Toolsista iso playback bufferi jos ei latenssit haittaa - tuntuu vaikuttavan myös äänitysvaiheessa. Ja tietenkää ei mitään plugareita tossa vaiheessa
Pitänee ehdottaa koulun studiomestarille. Toisaalta kohta kuulemma on tulossa Macbook Pro korvaamaan tuon iBookin, joten ongelma ratkeaa oletettavasti silläkin.TheKraken kirjoitti:Fw800 on taaksepäin yhteensopiva.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=7313
Tuosta vaan johto tilaukseen. 9 pinniä = fw800 ja 6 pinniä = fw400.
-
jussike
Pakko kysyy, että missä koulussa olet?anttivaan kirjoitti: Pitänee ehdottaa koulun studiomestarille. Toisaalta kohta kuulemma on tulossa Macbook Pro korvaamaan tuon iBookin, joten ongelma ratkeaa oletettavasti silläkin.
-
anttivaan
Piramkissa minä. Matkalla medianomiksi.jussike kirjoitti:Pakko kysyy, että missä koulussa olet?
-
jussike
Jepjep. Alan kouluja alkaa olla jo paljon Suomessa.anttivaan kirjoitti:Piramkissa minä. Matkalla medianomiksi.jussike kirjoitti:Pakko kysyy, että missä koulussa olet?
Tost herjailusta tuli viel mieleen sellainen tapaus, että äänitys pysähtyi joka kerta 40 minuutin kohdalla kuin seinään ja mystistä herjaa tuli. Siihen aikaan en viel mitään osxista tienny ja meni aika pitkään löytää vika, joka oli niinkin yksinkertainen kuin energiansäästäjässä oli päällä asetus 'laita kovalevyt nukkumaan, kun mahdollista'.
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka