Vai että sitä ollaan vanhaan luuskaan innostuttu... No itselläni se oli käytössä sen vajaan vuoden verran kunnes siirryin näihin ihmisille suunnattuihin puhelimiin.
Kyselit noita kokemuksia niin listataan ranskalaisilla viivoilla muutama tähän:
Plussat:
-Näyttö ihan mukavan laatuinen.
-Näppäimien tuntuma oikein hyvä ja ovat sopivan kokoiset
-Kaiuttimien laatu ehkä yksi parhaimmista mitä olen nokialaisista kuullut
-Kamera päivän valossa
-Video kuvauksen laatu
-Bluetooth toimii oikein mainiosti
-Rally 3D peli aivan loistava, varsinkin jos pelaa kaksin peliä BT:n kautta
-Akku kesto perus käytössä
-3G radion laatu ihan ok, ei ehkä ihan pärjää esim. N73:n verrattuna (N73 3G kuuluvuus mielestäni parempi)
-Google maps toimii ihan kivasti, mutta mastojen mukaan laskettu paikannus ei toimi.
-Kestävä rakenne, sillä on meinaan sen verran lennelly tuo, mutta pelkällä maalien kulumisella ollaan selvitty.
Sitten näitä miinuksia:
-Liian pieni näyttö
-Sen mesetyksen voit unohtaa kokonaan, nimim. kokeilin Mobiili meseä ja teho loppui heti kättelyssä kesken.
-Samalla sen netti surfailun voit aika mukavasti unohtaa, sillä nokian oma selain on jostain ja syvältä ja mini operalla se on yhtä hidasta kuin etana kulku.
-Kameran laatu, kun tulee hiemankin vaikeammat valotukset: Kohinaa hämärässä, ylivalotus liian kirkkaassa.
-Ei mitään salamaa kamerassa
-Itse kuulokkeen voluumi minkä avulla puhutaan on ainakin mun korvaan aivan onneton.
-Mp3 soittimesta ei ole kauheasti kokemusta, mutta aika kömpelöltä tuntui.
-Videoitten kanssa sen verran, että kokeilin kerran yhtä videoo minkä koodasin mp4:ks... video pyöri 5th gen. iPod Videossa mainiosti, mutta nokiasta loppui vääntö ja video tökki aikas kivasti
-USB johto millä masiina kiinnitetään koneeseen on AIVAN PER*EESTÄ!!!! Yhteys pätkii aivan mielettömästi ja yhteyden pysyminen onkin mielestäni ollut kiinni lähinnä kuun asennosta tai jostain muusta yliluonnollisesta syystä.
-Samaan kastiin kuuluu kuuloke piuhan kiinnitys homma eli SYVÄLTÄ!! Kun kävelet ja puhelin on taskussa, valmistaudu "strobo" diskoon korvissasi, sillä musa kuuluu ja ei kuulu.
-2gt muistikortti tuki on mielestäni valtavaan viihdekäyttöön liian vähän.
-Nokia widsest ohjelmaa on myös tullu kokeiltua tuohon, ja oli mielestäni ehkä hieman raskasta käyttää.
-Akkukansi natisee ja tuntuu heppoiselta muuten laadukkaissa kuorissa
-Painaa kuin synti!
-Paksu kuin 2"4" lankku
-Ja akkukesto saisi olla pidempi
-Nokian S40 käyttis on kömpelö käyttää ainakin mielestäni, mutta helppo kyllä oppia.
Näitä modeemi kokemuksia:
-Kerran kokeilin PC:n kanssa modeemina ja nokia ohjelman asennettua se toimi oikein mukavasti (itse ohjelma on muuten mielestäni kömpelö, kuten iTunes)
-Kaverin macbook pro:n kerran kokeiltiin ilman nokian ohjelmia laittaa modeemiks, mutta vaati jonkun salasanan ja homma jäi siihen (oli koulussa vähän kiire siinä)
Tähän vielä perään tuosta kamerasta muutama esimerkki
Ylivalotusta:
http://img144.imageshack.us/my.php?image=kuva038sf7.jpg
Kohinaa (kuva otettu sitä tilassa, missä valot päällä):
http://img155.imageshack.us/my.php?image=kuva004bv3.jpg
Ja tässä ihan ok kuva kesällä:
http://img155.imageshack.us/my.php?image=kuva027ux6.jpg
Itse puhelimena kapula toimii mainiosti ja verkossa pysyminen ei ole ollut ongelma.
Toivottavasti tästä oli sinulle jotain apua puhelin mallin valinnassa
-Masa
Edit. Tuo viimeinen lisä noihin miinuksiin.