iTunes
-
iTunes
Viesti Kirjoittaja jagr83 »
Nyt kappaleet näkyy edelleen iTunesissa mutta kun avaa niin sitä ei ole enää. kysyy, haetaanko se storesta.
Miten saan päivitettyä iTunesin??? Eli että soittolistoissa ja yleisesti iTunesissa näkyy vain koneella jäljellä olevat kappaleet?
LaCie 160 Gt :: Buffalo 320 Gt
-
Re: iTunes
Viesti Kirjoittaja jplaulumies »
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
1) poistat soittolistasta ja musa on edelleen kirjastossa
2) poistat kirjastosta ja musa oikeasti poistuu. Minä poistan aina valitsemalla biisin/albumin kirjastossa ja deletellä. iTunes vielä kysyy, että poistetaanko.
-
-
Pitää vaan ymmärtää että soittolistat on vaan listoja, itse biisit on fyysisesti kirjaston sisällä. Ja poistetaan kokonaan vain sieltä.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mikäköhän mahtaisi olla käytännöllisempi..jplaulumies kirjoitti:Kyllä kyllä! Mutta totuuden nimissä täytyy sanoa että ei se ihan kaikkein käytännällisin ole tuo iTunesin tapa varastoida musiikkia yms.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Juuri näin, minun mielestäni järkevin ohjelma verrattuna kaikkiin vastaaviin PC-vitkuttimiin..Jamac kirjoitti:Mikäköhän mahtaisi olla käytännöllisempi..jplaulumies kirjoitti:Kyllä kyllä! Mutta totuuden nimissä täytyy sanoa että ei se ihan kaikkein käytännällisin ole tuo iTunesin tapa varastoida musiikkia yms.Biisi/biisit/albumi tossa... klik aktiiviseksi ja delete niin biisi/biisit/albumi on nuottitaivaassa.
-
Viizei kirjoitti:Juuri näin, minun mielestäni järkevin ohjelma verrattuna kaikkiin vastaaviin PC-vitkuttimiin..Jamac kirjoitti:Mikäköhän mahtaisi olla käytännöllisempi..jplaulumies kirjoitti:Kyllä kyllä! Mutta totuuden nimissä täytyy sanoa että ei se ihan kaikkein käytännällisin ole tuo iTunesin tapa varastoida musiikkia yms.Biisi/biisit/albumi tossa... klik aktiiviseksi ja delete niin biisi/biisit/albumi on nuottitaivaassa.
Nyt en saanu selkeetä VASTAUSTA. Eli poistin musiikit levyltä, en iTunesista, eli ilmeisesti tuolta kirjastosta.
Mutta edelleen kaikki 200 biisii näkyy iTunesissa ja kun sitä yrittää soittaa niin tulee ilmoitus joka kertoo ettei kyseistä biisii enää ole. Pitääkö mun tosiaan jokainen poistettu biisi poistaa vielä käsin itunesista, eikö se osaa päivittää automaattisesti kirjastoa... eli tässä tapaksessa poistaisi itse ne iTunesin valikosta. Eli pystyn tekeen soittolistoja vaikkei kyseisiä kappaleita enää ole...
KERTOKAA VASTAUS TUOHON!!!!
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
iTunesia hallitaan ohjelmasta, sieltä kirjastonäkymästä. Musiikkikansioon ei kannata mennä ronkkimaan jos ei tiedä mitä on tekemässä.
-
Viesti Kirjoittaja Viizei »
Caps Lockjagr83 kirjoitti:Pitääkö mun tosiaan jokainen poistettu biisi poistaa vielä käsin itunesista, eikö se osaa päivittää automaattisesti kirjastoa... eli tässä tapaksessa poistaisi itse ne iTunesin valikosta. Eli pystyn tekeen soittolistoja vaikkei kyseisiä kappaleita enää ole...
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Joo, tosiaan pitää sitten poistaa vielä iTunesista...jos olet poistamassa kaikkia niin ota vain cmd + A mikä valitsee kaikki ja sitten delete. Sillä jos olet poistamassa tiettyjä kappaleita niin joudut valitettavasti käsin poimimaan ne iTunesista. Eli iTunes ei itse kirjastoa päivitä jos olet ne jostain muualta poistanut. Eli aina pitäisi suoraan iTunesista deletoida kappale niin sitten se poistuu myös sieltä kansiosta levyltä.
-
Poistat ne biisit iTunesin kirjastosta iTunesin kirjastonäkymässä. Äläkä syytä iTunesia siitä, että olet itse töppäillyt.jagr83 kirjoitti:Nyt en saanu selkeetä VASTAUSTA. Eli poistin musiikit levyltä, en iTunesista, eli ilmeisesti tuolta kirjastosta.
Mutta edelleen kaikki 200 biisii näkyy iTunesissa ja kun sitä yrittää soittaa niin tulee ilmoitus joka kertoo ettei kyseistä biisii enää ole. Pitääkö mun tosiaan jokainen poistettu biisi poistaa vielä käsin itunesista, eikö se osaa päivittää automaattisesti kirjastoa... eli tässä tapaksessa poistaisi itse ne iTunesin valikosta. Eli pystyn tekeen soittolistoja vaikkei kyseisiä kappaleita enää ole...
Voit tietysti yrittää lajitella biisit noiden kappaleiden mukaan ja valita ne ja poistaa.
-
-
No niin.. Poistin be biisit, mitkä olin aikasemmin poistanu suoraan kirjastosta, en itunesista. Kiitokset avuista. Koitttakaa ymmärtää... macin käytön aloittelija... tyytyväinen sellainen, ja virheitä tehdään varmasti aluksi.MacFinn kirjoitti:Poistat ne biisit iTunesin kirjastosta iTunesin kirjastonäkymässä. Äläkä syytä iTunesia siitä, että olet itse töppäillyt.jagr83 kirjoitti:Nyt en saanu selkeetä VASTAUSTA. Eli poistin musiikit levyltä, en iTunesista, eli ilmeisesti tuolta kirjastosta.
Voit tietysti yrittää lajitella biisit noiden kappaleiden mukaan ja valita ne ja poistaa.
Eli jos kiteytettynä, niin jos haluun poistaa jotaion biisejä sekä koko koneesta että itunesista, niin menen itunsesissa kirjastoon musiikki, missä kaikki musiikki on, ja valitsen poistettavat ja valitsen poista.
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Klikkaa silmä-symbolia iTunesin ikkunan oikeassa alakulmassa..jplaulumies kirjoitti:Mutta mutta!!! Biisithän on yhdessä pötkössä siinä kirjastossa.
-
-
Viesti Kirjoittaja Justeboy »
Onkos hyödyllisiä vinkkejä tähän propleemaan, jota ei muuten olisi, jos kirjasto olisi kannettavan omalla levyllä? iBookin levy nyt ei ole niin iso, että siellä voisi pitää kunnon kirjastoa enkä voi/halua pitää ulkoista levyä kokoaikaa kytkettynäkään.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja Justeboy »
En mä poista kirjastosta yhtään kappaletta, kun haluaisin automaattisesti etsiä kaikkien kappaleiden lähteet ulkoiselta levyltä. Saakos sen jotenkin niin, ettei se automaattisesti synkronoi, kun tökkään iPodin USB-porttiin? Tosin ei sekään auta, sillä ongelma on niissä huutomerkkisymboleissa. Mun ulkonen levy vaan pitäs olla kokoajan kytkettynä, että kappaleet löytyisi.tkt kirjoitti:Älä vain poista iPodille sijoitettuja kappaleita. Ne nimittäin synkronoidaan (=häviävät podista) heti kun kytket sen koneeseen seuraavan kerran.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka