Nyt tässä molemmat korvat soidessa yritän kirjoittaa tätä viestiä. Plussaa kaikesta, että ulkona on komea Fullmoon (8) Illanjatkoja ja öitä ihmisille. Minä jatka bileitä Nukkumatin luona.
Tinnitus!
-
Juh0`
Tinnitus!
Viesti Kirjoittaja Juh0` »
Nyt tässä molemmat korvat soidessa yritän kirjoittaa tätä viestiä. Plussaa kaikesta, että ulkona on komea Fullmoon (8) Illanjatkoja ja öitä ihmisille. Minä jatka bileitä Nukkumatin luona.
-
iCook
Re: Tinnitus!
Viesti Kirjoittaja iCook »
Kyllä. Suosittelen kuulonsuojausta!
-
tkt
Viesti Kirjoittaja tkt »
Juu, muistakaa kuulon suojaus, lompakossa voisi pitää aina varatulppia siinä kuin muitakin tärkeitä välineitä.
--Ari
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
Kerran olen itse tuntenut kipua korvissa voimakkuuden takia ja se oli Helsinki Thunderin DTM/ITC ajoissa sörkan rantatiellä 90-luvulla. Menin pöljä tietysti ilman tulppia seuraamaan rata-autoilua ja oli selkeä virhe. En ole koskaan moista aistinut kun mikä oli se ääni joka lähti Corvetesta joka kaartoi äkisti kahden kivitalon välistä jossa myös itse olin korvieni kanssa. Aivan järkyttävä kipu korvissa ja puolen tunnin lepo nurtsilla syrjässä alkoi vasta jeesata. Tuntui että lähti kuulo pysyvästi vaan onneksi vielä tokeni tuostakin tällistä. Satuin vissiin johonkin pahaan kulmaan jossa tuli kertautumia jne.. Vaan opettipa ettei noihin ole mitään asiaa ilman suojaimia.
-
Mikael K.
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Tästä saan tietysti osittain syyttää itseäni ja elävää rock-musiikkia, mutta Suomen armeija on tehnyt osansa. Oltiin jollakin rannikkotykistön saarista, Tammisaaren saaristossa. Jotain hyvin tärkeää hyökkäystä kai siinä suunniteltiin ja loikittiin siellä kallioilla. Varoittamatta sitten ne tykkimiehet alkoivat tykittää siinä kokolailla lähimaastossa. (Emme olleet tulilinjalla.) Sen verran siinä ehti ihmetellä, että ensin välähti, sitten pamahti ja lopuksi lepatti puntit. Ja korvat muuten soi. Tilkkareissu siitä tuli. Mutta vasta illalla, kun joku reserviläinen, lääkäri, oli kuullut asiasta ja otti asian puheeksi. Meidän sanomisemme kaikui luutnantin ilmeisesti kuuroutuneille korville.
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Periaatteessa sitä ei huomaa kuin illalla nukkumaan mennessä tai muuten jos on todella hiljaista, mutta nyt kun kävin kuulotestissä, niin todettiin että vasemmassa korvassani on selkeästi huonompi kuulo kuin oikeassa varsinkin korkeiden taajuuksien kohdalla. Kuitenkin kuulen sen nytkin vaikka meteliä huoneessa hiukan onkin, jos vain keskityn.
Kyllähän sitä nuorena kloppina tuli pyörittyä keikoilla ja treeneissä ilman tulppia, mutta kuitenkin jostain vuodesta 2004 niitä käyttänyt ja vähän syytän armeijaa ja ampurataa tästä tinnituksestani. Mutta milläpäs sen todistat, joten turha heiltä korvauksia penätä.
Ärsyttävyyttä lisää vielä se, että ääni ei ole tasainen ja jatkuva vaan sellainen IIIIUUUUUIIIIIIUUUUUIIIIIIUUUUU -tyyppinen.
-
Juh0`
joo minulla oli kanssa tullaista IIIUUUIIIUUIIUU tinnitystä... Mutta eipä soi korvat enään... Nukkumaan menoki onnistui hyvinTheKraken kirjoitti:Ärsyttävyyttä lisää vielä se, että ääni ei ole tasainen ja jatkuva vaan sellainen IIIIUUUUUIIIIIIUUUUUIIIIIIUUUUU -tyyppinen.
-
DGKarper
Viesti Kirjoittaja DGKarper »
Huono headset+ huonot linjanlaadut, n. 30 puhelua päivässä, 5 päivää viikossa 1,5 vuoden ajan. Onneksi on sen verran lievä ettei kauheasti häiritse, en oikeastaan edes enää huomioi asiaa, joskus öisin häiritsee jos sattuu asiaa ajattelemaan ja korvien soiminen iskee tajuntaan.
-
zemex
Viesti Kirjoittaja zemex »
Et ole ainut joka tuosta kärsii. Päivällä se ei häiritse eikä enään kauheastu nukkumaan mennessä, siihen ilmeisesti ajan kanssa tottuu..TheKraken kirjoitti:Ärsyttävyyttä lisää vielä se, että ääni ei ole tasainen ja jatkuva vaan sellainen IIIIUUUUUIIIIIIUUUUUIIIIIIUUUUU -tyyppinen.
Tuli myös ennen kakarana soiteltua ilman tulppia ja kun sitten viisastui niin korvat jo vinkui. Kunhan ei tuon pahemmaksi mene niin ei haittaa.
-
tvahtera
Viesti Kirjoittaja tvahtera »
-
NeliX4
Viesti Kirjoittaja NeliX4 »
p.s. Yleensä kun Buranat on kovaa kauppatavaraa aamuisin keikkareissulla, niin kun ne sijaitsee korvavaikun kanssa samassa pussissa riittävät ne itselle pidempään.
-
Juh0`
Joo itsellä kanssa Elacin ER tulpat jotka valettu korvakäytävän mukaiseksi. Ei niitä kyllä aina viitsi kantaa mukana jos sattuu häviämään ja ne on suurimaks osaks tuossa bassolaukun ns. repussa. Konsalla ja keikoilla niitä tulee enemmän käytettyä.NeliX4 kirjoitti:Kävin vuonna 2003 sijoittamassa tällaisiin, Ovat olleet aivan ehdoton ostos. Perus keikkapakettin kuuluu "sipmukoiden" pussi, missä on (paitsi simpukat niin) myös muutama burana. Tulee yleensä hyvään käyttöön.
p.s. Yleensä kun Buranat on kovaa kauppatavaraa aamuisin keikkareissulla, niin kun ne sijaitsee korvavaikun kanssa samassa pussissa riittävät ne itselle pidempään.
-
NeliX4
Samoin tulee käytettyä joskus reippaammilla (k*nni)reissuilla ihan perus EAR:ja. Sellaisen kun laittaa puoliksi, niin tulppa ei pullista korvista ulos tyylikkäästi. Pitää tietenkin olla varma, että sen puolikkaan saa sieltä korvasta kaivettua myös pois :-)Juh0` kirjoitti:Joo itsellä kanssa Elacin ER tulpat jotka valettu korvakäytävän mukaiseksi. Ei niitä kyllä aina viitsi kantaa mukana jos sattuu häviämään ja ne on suurimaks osaks tuossa bassolaukun ns. repussa. Konsalla ja keikoilla niitä tulee enemmän käytettyä.NeliX4 kirjoitti:Kävin vuonna 2003 sijoittamassa tällaisiin, Ovat olleet aivan ehdoton ostos. Perus keikkapakettin kuuluu "sipmukoiden" pussi, missä on (paitsi simpukat niin) myös muutama burana. Tulee yleensä hyvään käyttöön. p.s. Yleensä kun Buranat on kovaa kauppatavaraa aamuisin keikkareissulla, niin kun ne sijaitsee korvavaikun kanssa samassa pussissa riittävät ne itselle pidempään.
-
zemex
Viesti Kirjoittaja zemex »
Kyllä ne aina saa pois ja saa myös kahdetkin.NeliX4 kirjoitti:Samoin tulee käytettyä joskus reippaammilla (k*nni)reissuilla ihan perus EAR:ja. Sellaisen kun laittaa puoliksi, niin tulppa ei pullista korvista ulos tyylikkäästi. Pitää tietenkin olla varma, että sen puolikkaan saa sieltä korvasta kaivettua myös pois :-)Juh0` kirjoitti:Joo itsellä kanssa Elacin ER tulpat jotka valettu korvakäytävän mukaiseksi. Ei niitä kyllä aina viitsi kantaa mukana jos sattuu häviämään ja ne on suurimaks osaks tuossa bassolaukun ns. repussa. Konsalla ja keikoilla niitä tulee enemmän käytettyä.NeliX4 kirjoitti:Kävin vuonna 2003 sijoittamassa tällaisiin, Ovat olleet aivan ehdoton ostos. Perus keikkapakettin kuuluu "sipmukoiden" pussi, missä on (paitsi simpukat niin) myös muutama burana. Tulee yleensä hyvään käyttöön. p.s. Yleensä kun Buranat on kovaa kauppatavaraa aamuisin keikkareissulla, niin kun ne sijaitsee korvavaikun kanssa samassa pussissa riittävät ne itselle pidempään.
-
Jone
Viesti Kirjoittaja Jone »
-
NeliX4
Jone-51K kirjoitti:Puranat korviin ja simpukat sieraimiin niin jopa taittuu rok sekä roll
-
Hiljaisuus
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Samalle linjalle lähtenyt itsekin. Tulee lyötyä korviin todella herkästi. Pari kertaa ihan kadullakin kun on jotain raksaa tai vastaavaa jonka ohitse joutuu kävelemäänHiljaisuus kirjoitti:Minä olen suorastaan vainoharhainen tuon tinnituksen suhteen. Aina on ainakin earit taskun pohjalla mukana varmuuden vuoksi, ja korviin tulpat menee aika herkästi jo ihan tavallisessakin baarissa.
Ja itse tulppiin: Itse löysin jostain keikalta/festareilta tms tuollaiset tosi pehmeät mallia joulukuusi olevat. Eivät montaa euroa olleet. Erittäin mukavat ja huomaamattomat korvissa ja niillä saa helposti asennon kanssa kikkailemalla säädettyä mitä taajuuksia tahtoo pudottaa ja kuinka paljon. Kätevät juurikin keikalla, jos on vähän heikompi lavasoundi, niin tuolla saa hyvin itse vähän kikattua jotain paremmin esiin.
Pitänyt kyllä ihan valetut kanssa jossain vaiheessa tilata.
-
juksu-
Viesti Kirjoittaja juksu- »
Nukun yleensä aina hyvin vaimennettu tietokone pällä. Sen vaimea matala humina on vähän kuin tuutulaulu jolloin ei kiinnitä huomiota korvien ininään. =) Ja sitä kaipaa jos ei kone ole päällä =)
t: Juksu
-
Hiljaisuus
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Joulukuusi-malliset minullakin on nuo "paremmat" korvatulpat. Ne kulkee matkassa olkalaukussa ja yleensä muistan napata ne taskuun keikoille mennessä, mutta just varmuuden vuoksi olen noita perus-eareja ripollut vähän sinne sun tänne.TheKraken kirjoitti: Ja itse tulppiin: Itse löysin jostain keikalta/festareilta tms tuollaiset tosi pehmeät mallia joulukuusi olevat. Eivät montaa euroa olleet. Erittäin mukavat ja huomaamattomat korvissa ja niillä saa helposti asennon kanssa kikkailemalla säädettyä mitä taajuuksia tahtoo pudottaa ja kuinka paljon. Kätevät juurikin keikalla, jos on vähän heikompi lavasoundi, niin tuolla saa hyvin itse vähän kikattua jotain paremmin esiin.
Pitänyt kyllä ihan valetut kanssa jossain vaiheessa tilata.
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
NeliX4
"Mummu, mites reuma vaivaa?"
"Juu, kyllä me silloin oikein perunamuusia vaivattiin käsin. Ei oltu kuin pettua syöty monta viikkoa."
-
hege haxor
Viesti Kirjoittaja hege haxor »
-
MD
Viesti Kirjoittaja MD »
Olen ottanut Elacinit aina isoimmalla -25db filttereillä ja niitä filttereitä on myös helppo vaihdella jos haluaa eri vaimennustasoja. Ihmisen korvakäytävät elävät sen verta paljon että nuo tulee kuitenkin uusia 2-3 vuoden välein. Muutenkin tommonen kuusitulppa sujahtaa nykyään helposti kokonaan korvaan sisään sen verran on 15 vuoden soittoharrastus ja tulppien käyttö singuttaneet korvakäytäviä.
-
Gotnine
Viesti Kirjoittaja Gotnine »
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka