Suomi-käännökset 1.1.3:lle
-
Re: Suomi-käännökset 1.1.3:lle
Viesti Kirjoittaja beatnik »
EDIT: PhoneNumberTemplates tiedosto on sama kaikissa asennuspaketin versioissa
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Joo... Toi ei ihan paras mahdollinen ole. Oma Numero varmaan kuulostais paremmalta?Wespa kirjoitti:Jos tuosta suomennuksesta sai antaa palautetta niin vielä olisi vähän hiottavaa, varsinkin "Minun numero" särähtää aika pahasti korvaan..
-
Se ois varmaan se paras vaihtoehto. Muuten ei olekaan vielä naputtamisen aihetta noin kieliopillisesti löytynyt, mistä pointsit. Tuo "Minun Numero" vaan on vähän sama kuin jos enkuksi lukisi "Mi Number"..Nätti-Nikke kirjoitti:Oma Numero varmaan kuulostais paremmalta?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Benzin »
Nyt kaivan verta nenästä mutta jos ihan tarkkoja ollaan niin pitäisi (kai) olla Oma numeroni tai Minun numeroni... Possessiivisuffiksi rules...Wespa kirjoitti:Se ois varmaan se paras vaihtoehto. Muuten ei olekaan vielä naputtamisen aihetta noin kieliopillisesti löytynyt, mistä pointsit. Tuo "Minun Numero" vaan on vähän sama kuin jos enkuksi lukisi "Mi Number"..Nätti-Nikke kirjoitti:Oma Numero varmaan kuulostais paremmalta?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Possessiivisuffiksi
"Possessiivisuffiksin käyttö on suomen yleiskielessä pakollista, jos substantiivin määritteenä on tai voisi olla genetiivimuotoinen aito persoonapronomini (minun autoni ~ autoni)."
Mutta ei anneta epäolennaisuuksien häiritä suuresti auttavien palikoiden kehitystä, minä kumarran avusta vaikka se olisi se Mi Number. Eli suurkiitos kaikille kehittäjille. Ilman tämän palstan aktiiveja tappelisin vielä kommarin kanssa.
-
Jep mutta voi olla että nuo eivät tilan puolesta mahdu, sen verran hilkulla on jo tuo "Minun Numero" -hirvityskin.Benzin kirjoitti:Nyt kaivan verta nenästä mutta jos ihan tarkkoja ollaan niin pitäisi (kai) olla Oma numeroni tai Minun numeroni... Possessiivisuffiksi rules...![]()
-
Viesti Kirjoittaja ^Fage »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
(älkää kysykö mikä source refressaamisessa menee abaut 20min
-
Re:
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Kyllä toi 'Oma numero' on mun puolesta ihan riittävän hyvä. Mä jotenkin vierastan tuota 'Oma numeroni'-muotoa, oli se sitten kieliopillisesti oikein tai ei.Wespa kirjoitti:Jep mutta voi olla että nuo eivät tilan puolesta mahdu, sen verran hilkulla on jo tuo "Minun Numero" -hirvityskin.Benzin kirjoitti:Nyt kaivan verta nenästä mutta jos ihan tarkkoja ollaan niin pitäisi (kai) olla Oma numeroni tai Minun numeroni... Possessiivisuffiksi rules...![]()
Onhan mulla toki tarkoitus pitää noi suomennokset mahdollisimman oikeina kaikin puolin, mutta silti olen yrittänyt pitää ne myös mahdollisimman helposti tajuttavina ja tietysti myös Applen linjan mukaisina... (Mitäköhän viimeinenkin mahtoi tarkoittaa)
Nyt mulle tuli tätä kirjoittaessa ihan hullu idea... Pitäiskö aloittaa projekti, tyyliin: iPhone savoksi, turun murteella jne.

Olisko ihan hullu idea? Olisko ihmisillä halua käyttää tuollaisia todellisia lokalisointeja?
-
Re: Re:
Viesti Kirjoittaja Tenttu »
Kyllä mullla ainakin tulisi tuo savolainen käyttöönNätti-Nikke kirjoitti:
Nyt mulle tuli tätä kirjoittaessa ihan hullu idea... Pitäiskö aloittaa projekti, tyyliin: iPhone savoksi, turun murteella jne.
Olisko ihan hullu idea? Olisko ihmisillä halua käyttää tuollaisia todellisia lokalisointeja?
-
-
Viesti Kirjoittaja xetec »
Vielä mennään 1.1.3 mutta josko sitä jossakin vaiheessa.
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Viesti Kirjoittaja digix »
Mie voin kääntää meänkielelle ja laittaa ne hoot sinne oikeehan paikhan, niinko meilläpäin on tapana!Tenttu kirjoitti:Kyllä mullla ainakin tulisi tuo savolainen käyttöönNätti-Nikke kirjoitti:
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja harriba »
1337sp34k 0i5 k3w1.Nätti-Nikke kirjoitti: Nyt mulle tuli tätä kirjoittaessa ihan hullu idea... Pitäiskö aloittaa projekti, tyyliin: iPhone savoksi, turun murteella jne.
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
-
Viesti Kirjoittaja Kumousoppeja »
- Päivämäärät ja viikonpäivät näkyvät kokonaisuudessaan hiukan oudosti. Esimerkiksi ihan perus-avausruudussa: miksi viikonpäivän perässä on -na -pääte? Eikö tänään ole "maanantai, 20. maaliskuuta"? Myös kalenterissa uuden tapahtuman syöttöruudussa lukee nyt "Alkaa: suna 16. maalista". Olisiko tavallinen käytäntö "su 16. maalis" mahdollinen? Kysymyshän ei ole kokonaisesta lauseesta vaan selvästi erillisistä kentistä, myös typografisesti, joten -na -loppu on hiukan ihmeellinen. Kuukausien "-ta" on myös kieliopin vastainen ja aika erikoinen ratkaisu.
- Signature-rivi "Lähetetty minun iPhone:sta" on aika hyytävä, sopisiko mieluummin "Lähetetty iPhonesta."?
- En tiedä, missä kohtaa yllä keskustelu Oma numero / Oma numeroni / Minun numero / Minun numeroni on, mutta sekä "Oma numeroni" että "Oma numero" ovat kyllä ihan oikein riippuen vähän siitä mitä tarkoitetaan. Sen sijaan "Minun numero" on väärin. My something -fraasi on englannissa ihan tavallinen, mutta suomen kielessä minun-muoto on aika outo, joten mielestäni sen voi jättää ihan hyvin huomiotta ja kääntää vaan normihämäläiseen tyyliin

Muuten oikein hienosti ja ammattitaitoisesti toteutettu käännös. Jos esimerkiksi tekstiviestien yms. tunnistuksen tekemisessä voi antaa jotain apua, meikä-mannelle voi heittää yksityisviestiä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka