Jospa se hittain valaisee sillan lampullaan ja noppeet mennee edeltä
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Edit: Kerpele, eihän siinä mee noinkaan paljon aikaa, kun puolet aina ajasta..
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Viesti Kirjoittaja maxima »
Ei kannata liikaa härnätä. Pienessä sievässä saattaa kynnys "vahingossa horjahtaa nappuloiden päälle" pienentyä melko paljon.amanita kirjoitti:Täsä:Teppo Tulppu kirjoitti:Pitää pyytää nätimmin.amanita kirjoitti:VASTAUS PLEASE; mää en kestä odottaa enempää!!!
No halavattu, ekkö sää ukko ny usko!!!
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kuriton, loistavaa!!kuriton kirjoitti:18 minuuttia!
Jospa se hittain valaisee sillan lampullaan ja noppeet mennee edeltä
Edit: Kerpele, eihän siinä mee noinkaan paljon aikaa, kun puolet aina ajasta..
Viesti Kirjoittaja Teppo Tulppu »
Nopeamminkin pääsee.kuriton kirjoitti:18 minuuttia!
Koitas nyt päättää.kuriton kirjoitti:11 minuuttia!
Ei riitä. Ei mitään kepulikonsteja siellä.amanita kirjoitti:Mutta mites pitkä se silta on, riittääkö lampun valokeila valaisemaan koko sillan.
Kepulikonstiehdotukset jätän omaan arvoonsa. Ja onhan täällä mistä valita - vääriä vastauksia on vaikka lampaat söis! Sitä oikeaa vaan mä löydä en. Puhumattakaan siitä, että joku vaivautuisi selittämään miten tuo operaatio suoritetaan.amanita kirjoitti:Etkö nähnyt mun ehdotustani 13 minuuttia??? Kato edellinen sivu! Ja tällä sivulla olikin jo 12 minuuttia, on mistä valita oikein!
Mitä, etkös sää tiedä vastausta itekään? Minen vastaa, kun laitoit mut hittaamaks, taskulampulla ehkä heitän ohimennenTeppo Tulppu kirjoitti: Sitä oikeaa vaan mä löydä en. Puhumattakaan siitä, että joku vaivautuisi selittämään miten tuo operaatio suoritetaan.
Aiemmin jo selitin, miten se lampun naruraahaus suoritetaan, mutta alkuperäinenTeppo Tulppu kirjoitti: Sitä oikeaa vaan mä löydä en. Puhumattakaan siitä, että joku vaivautuisi selittämään miten tuo operaatio suoritetaan.
Teppo Tulppu kirjoitti:Nopeamminkin pääsee.amanita kirjoitti:19 minuuttia.
Et sitten kerralla uskonut.amanita kirjoitti:Ama menee hitaimman kanssa 10 min
takaisin 1 min
seuraavan kanssa 5 min
takaisin 1 min
viimeisen kanssa 2 min
Mutta milläs se näkee eteensä, kun se toinen tulee fikkarin kanssa perässä tai sitten se vika ei näe kun amanita kävelee edellä?Lihapipo kirjoitti:Da Kreiken: ei jää, kun Tattiainen tulee viimeisen kyytiläisen mukana.
Halusit kuulla menetelmän!Teppo Tulppu kirjoitti: Et sitten kerralla uskonut.
Olen pirskatin pitkä, käsi koholla valaisen edellä kulkevan tietä ja pidän kättäni hänen olkapäällään.!TheKraken kirjoitti:Mutta milläs se näkee eteensä, kun se toinen tulee fikkarin kanssa perässä tai sitten se vika ei näe kun amanita kävelee edellä?Lihapipo kirjoitti:Da Kreiken: ei jää, kun Tattiainen tulee viimeisen kyytiläisen mukana.
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Niin niin, mutta tehtävänannossa ei sanottu, että vauhti ei ole vakio. Yleensä kun näissä on niin, että jos joku määre annetaan niin se on muuttumaton.amanita kirjoitti:Samahan se on, vaikka Ama kulkee hitaammin mennessä, sama aikahan siinä menee, ennen kuin pääsee taas takaisin.
Siis osaan minä kiirehtiä hitaastikin!
No höpöti höpöti. Alkuperäisessä tehtävässähän sanottiin että "sillan ylittämiseen kuluu heiltä minimissään aikaa seuraavasti" ja keskiverto-homppulaisen voidaan olettaa osaavan päätellä, että tarvittaessa kukin heistä osaa mennä myös hitaammin. Eli kyllä kaksi ihmistä voi ylittää sillan kerralla.TheKraken kirjoitti:Siis tässähän on nyt se ongelma, että kaksi ihmistä ei voi ylittää siltaa kerralla, koska he kulkevat eri tahtia, joten toinen ei voi valaista toisen tietä.
Mitääs mää sanoin niistä kepuleista? Kaijutin sentään!amanita kirjoitti:Viimeinen jää keskelle siltaa valaisemaan, samassa ajassa pääsee toiseksi hitain jo perille, kuluu aikaa 5 min,
kaksi muuta menevät yli 3:ssa minuutissa ja hitain tulee lopun matkaa 5 minuuttia. Yhteensä siis 13 minuuttia.
Ja kaikki muut paitsi Kuriton itte putoavat pimeässä sillalta? Reilu meininki.kuriton kirjoitti:Minä sanon edelleen 11 minuuttia, ja lamppu on mulla hittaimmalla, joka lähen kun ama on perillä ekaks, perässä tuli tuo 2 minuutin kulkija (lähtivät yhessä) ja 5 minuutin mikastus (joka lähti kun 2 minuutin kulkija oli perillä).