Macbook Pro:n tilaaminen verotta
-
Macbook Pro:n tilaaminen verotta
Viesti Kirjoittaja dasda »
ostaisin Macbook Pron Apple Storesta. Koneen ostaisin firman piikkin ja sen takia kysyisinkin että pitääkö minun ostaa kone normi Storen puolelta vai Business, jotta saan koneen verottomana? Ja onko mahdollista ostaa opiskelija puolelta firman piikkiin? Eli saisi opiskelia alennuksen, sekä verottomana. Itse olen opiskelia, mutta ostaisin isän "firman koneeksi".
-
Re: Macbook Pro:n tilaaminen verotta
Viesti Kirjoittaja TVi »
Laitteiston hankintakulujen verovähennykset ovat firman kirjanpitoon sekä veroilmoitukseen ja alv:n valvontailmoitukseen liittyvä asia. Jos hankit koneen yksityisesti, firma ei saa koneesta lain mukaan alv-vähennystä. Jos ostat suoraan firmalle, saat tuskin opiskelija-alennusta.dasda kirjoitti:Moro,
ostaisin Macbook Pron Apple Storesta. Koneen ostaisin firman piikkin ja sen takia kysyisinkin että pitääkö minun ostaa kone normi Storen puolelta vai Business, jotta saan koneen verottomana? Ja onko mahdollista ostaa opiskelija puolelta firman piikkiin? Eli saisi opiskelia alennuksen, sekä verottomana. Itse olen opiskelia, mutta ostaisin isän "firman koneeksi".
-
Viesti Kirjoittaja dasda »
Joo, toi oli se pointti mitä minäkin pähkäilin.TVi kirjoitti:Jos ostat suoraan firmalle, saat tuskin opiskelija-alennusta.
-
Viesti Kirjoittaja Kreivi »
On se 22% enemmän kuin kymmenen. Kuten tosiaan todettiin, kuittiin firman nimi, että menee kirjanpitoon.dasda kirjoitti:Joo, toi oli se pointti mitä minäkin pähkäilin.TVi kirjoitti:Jos ostat suoraan firmalle, saat tuskin opiskelija-alennusta.
Nokia E71
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja TVi »
Apple Storen opiskelija-alennus MBP:sta on 8 %.Kreivi kirjoitti:On se 22% enemmän kuin kymmenen. Kuten tosiaan todettiin, kuittiin firman nimi, että menee kirjanpitoon.dasda kirjoitti:Joo, toi oli se pointti mitä minäkin pähkäilin.TVi kirjoitti:Jos ostat suoraan firmalle, saat tuskin opiskelija-alennusta.
Kannattaa muistaa että kuluttajansuojalaki ei turvaa yrityisen hankkimaa laitteistoa. Kirjanpitoasioissa suosittelen toimimaan lain mukaan.
-
Minä sain kymmenen kiitos tämän: http://lyyra.fi/index.php?option=com_co ... &Itemid=64TVi kirjoitti:Apple Storen opiskelija-alennus MBP:sta on 8 %.Kreivi kirjoitti:
On se 22% enemmän kuin kymmenen. Kuten tosiaan todettiin, kuittiin firman nimi, että menee kirjanpitoon.
Kannattaa muistaa että kuluttajansuojalaki ei turvaa yrityisen hankkimaa laitteistoa. Kirjanpitoasioissa suosittelen toimimaan lain mukaan.
Nokia E71
-
Viesti Kirjoittaja TVi »
Millainen on Lyyra Apple Storen yleinen hintataso, onko eroa Apple Storeen - siis ennen alennuksia?Kreivi kirjoitti:Minä sain kymmenen kiitos tämän: http://lyyra.fi/index.php?option=com_co ... &Itemid=64TVi kirjoitti:Apple Storen opiskelija-alennus MBP:sta on 8 %.Kreivi kirjoitti:
On se 22% enemmän kuin kymmenen. Kuten tosiaan todettiin, kuittiin firman nimi, että menee kirjanpitoon.
-
En ole kaikkea tarkastanut, mutta Applen omista tuotteista tuntuu tuo kymmenen olevan ihan standardi ja sisään pääsee Lyyran sivuilta ja lisäksi pitää mennä normi educational check -siten kautta. Ja siis hinnat näkyvät suoraan alennettuina.TVi kirjoitti:Millainen on Lyyra Apple Storen yleinen hintataso, onko eroa Apple Storeen - siis ennen alennuksia?
Nokia E71
-
Viesti Kirjoittaja TVi »
Eli kyseessä on siis yksi ja sama Apple Store, kirjaudutaan vain eri sivustolta?Kreivi kirjoitti:En ole kaikkea tarkastanut, mutta Applen omista tuotteista tuntuu tuo kymmenen olevan ihan standardi ja sisään pääsee Lyyran sivuilta ja lisäksi pitää mennä normi educational check -siten kautta. Ja siis hinnat näkyvät suoraan alennettuina.TVi kirjoitti:Millainen on Lyyra Apple Storen yleinen hintataso, onko eroa Apple Storeen - siis ennen alennuksia?
-
Viesti Kirjoittaja Hount »
Minä sain kaksikymmentä kiitos tämän: http://developer.apple.comKreivi kirjoitti:Minä sain kymmenen kiitos tämän: http://lyyra.fi/index.php?option=com_co ... &Itemid=64TVi kirjoitti:Apple Storen opiskelija-alennus MBP:sta on 8 %.Kreivi kirjoitti:
- Hount
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sanokaas mulle mitä merkitystä on firmalle, ostaako verottomana vai verollisena? Jos verottomana, ei ole vähennysoikeutta ALV:n osalta. Jos verollisena, ALV:n saa vähentää sen myyntien ALV:stä. Lopputulos on sama.dasda kirjoitti:Moro,
-
Viesti Kirjoittaja Nyrkki »
Naulan kantaan. Jos firman nimiin hankkii ja Suomesta ostaa, on ihan sama tuleeko verot vai ei, ne voi kuitenkin vähentää. Ulkomailta tilattaessa täytyy vähennys saada jo ostotilanteessa, ellei välttämättä halua täyttää esim. Saksan verovirastolle saksankielisiä veronpalautuslomakkeita.MacFinn kirjoitti:Sanokaas mulle mitä merkitystä on firmalle, ostaako verottomana vai verollisena? Jos verottomana, ei ole vähennysoikeutta ALV:n osalta. Jos verollisena, ALV:n saa vähentää sen myyntien ALV:stä. Lopputulos on sama.dasda kirjoitti:Moro,
edit: Firmalla täytyy tietysti olla laskutettavaa, että on ALVeja mistä vähentää.
11" MBA
iPhone 5 16 GB
-
Suurin piirtein.TVi kirjoitti:Eli kyseessä on siis yksi ja sama Apple Store, kirjaudutaan vain eri sivustolta?
Nokia E71
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Niin ja lyyran storeen eivät pääse järjestöön kuulumnattomat, kun applen storeen pääsevät kaikki opiskelijat (ja myös opintonsa lopettaneet pihtariroistot)....Kreivi kirjoitti:Suurin piirtein.TVi kirjoitti:Eli kyseessä on siis yksi ja sama Apple Store, kirjaudutaan vain eri sivustolta?
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja TVi »
Oletetaan, että yritys kuuluu ALV-rekisteriin ja sillä on myyntiä josta se tilittää kuukausittain ALV:t. Kun yritys ostaa tuotteen jonka hinta sisältää ALV:n, se kirjataan seuraavaan ALV-valvontailmoitukseen. Tämä pienentää yrityksen tilitettävää ALV:a tuotteen hinnan sisältämän ALV:n verran. Yrityksen ei siis tarvitse maksaa ostamansa tuotteen ALV:a.MacFinn kirjoitti:Sanokaas mulle mitä merkitystä on firmalle, ostaako verottomana vai verollisena? Jos verottomana, ei ole vähennysoikeutta ALV:n osalta. Jos verollisena, ALV:n saa vähentää sen myyntien ALV:stä. Lopputulos on sama.dasda kirjoitti:Moro,
Jos yritys ei saa vähentää tuotteen ALV:a tilitettävästä ALV:sta, se maksaa tilityksessä suuremman ALV:n. Eikö tuolloin lopputulos oli eri?
Ulkomailta hankittavan tuotteen vero-asioissa kannattaa kääntyä verotoimiston puoleen.
-
Viesti Kirjoittaja TVi »
...sekä eräät muut Apple Storen määrittelemät (vähemmän roistot) tahotL_A_G kirjoitti:
...kun applen storeen pääsevät kaikki opiskelijat (ja myös opintonsa lopettaneet pihtariroistot)....
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Apple Education Store on opiskelijoille ja opettajille tarkoitettu verkkokauppa. Sinulla on oikeus Apple Educational Discount –alennukseen, jos olet jokin seuraavsta - Vähintään 18-vuotias kokopäiväinen tai osapäiväinen eurooppalaisen oppilaitoksen opiskelija, jolla on voimassa oleva opiskelijakortti.
Vähintään 18-vuotias opettaja, luennoitsija, opinto-ohjaaja tai muu henkilö, jonka tehtävä liittyy opetuksen tarjoamiseen opiskelijoille eurooppalaisessa oppilaitoksessa.
-
Niinpä. Todellisuudessa aika moni todennäköisesti tuntee jonkun joka on oikeutettu alennukseen ja etenkin isommissa tilauksissa alennus on jo satoja euroja.TVi kirjoitti: ...sekä eräät muut Apple Storen määrittelemät (vähemmän roistot) tahot![]()
Nokia E71
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka