Morjesta pöytään.
Olen jo aiemmin pähkäillyt kuinka saisin leffat ja muzat keskitettyä siten, että pääsisin nihin kaikkialta käsiksi. Olen tullut siihen tulokseen, että tarvitsen pätevän verkkolevyn - 500 gigaa riittää näin aluksi, enkä tarvitse RAIDeja.
Olen nyt päätynyt kahteen vaihtoehtoon: Buffalon Linkstation Liveen http://www.buffalotech.com/products/net ... tion-live/ tai Synologyn DiskStation107:aan http://www.synology.com/enu/products/DS107/index.php. Molemat ovat kutakuinkin samanlaisia ominaisuuksiltaan, mitä nyt Synologyssa on kiekko käyttäjän vaihdettavissa (plussaa), ja myös BitTorrent -lataaja (plussaa). Synology on kuitenkin levyn kanssa huntin kalliimpi (Buffaloa saa nyt stokkalta 180 eurolla).
Onko arvon foorumilaisilla kokemuksia näistä kahdesta? Mölytaso? Toimivuus Macin kanssa? Time Machine? Mitenkäs tuommoset Downloadcenterit - ajattelin koettaa TVKaistaa, joten tulisi olemaan jonkin verran niitä latauksia? Olen hieman yytsinyt SmallNetBuilderin NAS-taulukoita, http://www.smallnetbuilder.com/componen ... ize,large/ joiden mukaan Synology siirtäisi nopeammin isoja filuja, mutta Buffalo taas pieniä. Molempia tulisi liikkumaan, ehkä enemmän kuitenkin leffoja ja töllöohjelmia - isoja siis. iTunes -kirjastoa soittaisin levyltä käsin, onnistunee iisisti?
Ja siis koneena MacBook, joka on aina siellä missä minäkin - eli siis harvoin kotona, toista konetta ei ole. Verkko tulee seinästä HomePNA -boksiin (johon levyn kiinnittäisin), jossa kiini Airport Express.
EDIT: Tarkennuksena vielä: Striimaan tällä hetkellä siis iTunesia langattomasti. Onko luvassa ongelmia, jos pidän kirjastoa verkkolevyllä? Osaako Express striimata musan suoraan sterkkoihin, vai kulkeeko musiikki reittiä NAS - Express - MacBook - Express - Sterkat?
Verkkolevy - Buffalo vai Synology?
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Verkkolevy - Buffalo vai Synology?
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
-
Re: Verkkolevy - Buffalo vai Synology?
Viesti Kirjoittaja pallo »
En tiedä kumpi, Buffalo oli ainakin Jumbon Stockalla 179€...1kpl jäljellä tunti sitten.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Mulla oli joskus vanhempi Linkstation ja olin ihan tyytyväinen. Myin pois kun tila loppui kesken ja yritin keksiä mitä tilalle. Nyt hankin pari kuukautta sitten Qnapin TS109 levyn. Periaatteessa ominaisuudet ovat aikalailla samat kuin Synology 107+ mallissa, mutta tämä on passiivisesti jäähdytetty. Siinä on kohtuullisen tukevat alumiiniset kuoret jotka eivät tunnu kuumenevan erityisen paljoa. Uusimmassa beta-firmiksessä myös bittorrent client on jopa loistava (aiemmin bittorrent oli ok, mutta ei järin nopea).
Hintalaatu-suhteessa tommonen linkstation on tietsti parempi. Mutta jos haluaa mahdollisen halvan ja monipuolisen vehkeen niin sitten maksaa enemmän...
Tässä arvostelu Qnap 209 laitteesta, käyttis, muisti ja prossu ovat samat kuin 109'ssä, tuossa pro versiossa on myös NFS ja jotain windows domain ominaisuuksia.
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30181/75/
Tässä Linkstation Pro arvostelu samalta sivustolta:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/28111/75/
Hintalaatu-suhteessa tommonen linkstation on tietsti parempi. Mutta jos haluaa mahdollisen halvan ja monipuolisen vehkeen niin sitten maksaa enemmän...
Tässä arvostelu Qnap 209 laitteesta, käyttis, muisti ja prossu ovat samat kuin 109'ssä, tuossa pro versiossa on myös NFS ja jotain windows domain ominaisuuksia.
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30181/75/
Tässä Linkstation Pro arvostelu samalta sivustolta:
http://www.smallnetbuilder.com/content/view/28111/75/
-
Viesti Kirjoittaja harriba »
Niin no, raidejahan ei koskaan tarvitsekaan ennenkuin levy kosahtaa ja sata gigaa dvd rippejä ja 20G iTunes library muuttaa hiippakuntaammmvuori kirjoitti:Morjesta pöytään.
Olen jo aiemmin pähkäillyt kuinka saisin leffat ja muzat keskitettyä siten, että pääsisin nihin kaikkialta käsiksi. Olen tullut siihen tulokseen, että tarvitsen pätevän verkkolevyn - 500 gigaa riittää näin aluksi, enkä tarvitse RAIDeja.

Tämä ei valitettavasti ole juuri mutua parempaa, mutta itse kun vertailin Buffalon ja Synologyn raid-bokseja niin googlailut antoivat ymmärtää Buffalon olevan enemmän Winukoille tehty toosa.mmmvuori kirjoitti: Olen nyt päätynyt kahteen vaihtoehtoon: Buffalon Linkstation Liveen http://www.buffalotech.com/products/net ... tion-live/ tai Synologyn DiskStation107:aan http://www.synology.com/enu/products/DS107/index.php. Molemat ovat kutakuinkin samanlaisia ominaisuuksiltaan, mitä nyt Synologyssa on kiekko käyttäjän vaihdettavissa (plussaa), ja myös BitTorrent -lataaja (plussaa). Synology on kuitenkin levyn kanssa huntin kalliimpi (Buffaloa saa nyt stokkalta 180 eurolla).
Itse ratkoin tuon ongelman pulttaamalla puolijoutilaaseen Mac miniin 200G levyn, ja tekemällä siitä htpc + levypalvelin yhdistelmän. Tärkeät rojut backupataan gigabit eetteriä pitkin pöytäkoneen levylle. Uuteen kämppään tulee sit aikoinaan raid levyt.
Nas-bokseissa on usein jonkinsortin iTunes-palvelin (ainakin Synology raid boksissa on), muttei se Expressiä lämmitä... eli musan soitto menee tuon pitkän ketjun kautta. Erilaisia mediasoitinbokseja jotka nassilevyä osaavat hyödyntää piisaa kyllä, eri asia miten mukava ja helppo niitä on käyttää.mmmvuori kirjoitti: EDIT: Tarkennuksena vielä: Striimaan tällä hetkellä siis iTunesia langattomasti. Onko luvassa ongelmia, jos pidän kirjastoa verkkolevyllä? Osaako Express striimata musan suoraan sterkkoihin, vai kulkeeko musiikki reittiä NAS - Express - MacBook - Express - Sterkat?
iPhone 3GS 32G 3.1 (taskussa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
-
Viesti Kirjoittaja zaphod »
Mulla on synology ds-107, itunes toimii, timemachine toimii, hieman äänekäs mulla on vaatekaapissa missä hurina ei haittaa. ihan asiallinen toimii niin winkussa kun macissa... jos nyt tuota winkkua johonkin vielä tarvii.
-
Viesti Kirjoittaja beeki »
Mulla on ollut nyt hetkosen Synology DS207, kahdella HP:n teraisella. Periaateessa toimii, mutta on liian hidas: Kirjoittaessa pääsee ehkä noin 11M/s kyytiin, lukiessa tuurilla 20M/s (JBOD).
Time machinea en ole saannut tuolle ottamaan backuppeja, eikä se tosin taida vielä kovin suositeltavaakaan olla joten en ole edes kamalasti yrittänyt.
Time machinea en ole saannut tuolle ottamaan backuppeja, eikä se tosin taida vielä kovin suositeltavaakaan olla joten en ole edes kamalasti yrittänyt.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
Synologyn ongelma on, että halvemmissa malleissa on hitaampi prossu ja vähemmän muistia. Qnap taas piti saman raudan molemmissa, kalliimmissa vaan on sitten NFS ja AD tuki (tosin NFS toimii mulla halvemmallakin).
-
Viesti Kirjoittaja zaphod »
joo tuo hitaus on hieman ongelma, mutta ei se mua ole paljon haitannut tietysti voisi se nopeampikin olla... varmuuskopion koko purkin automaatisesti yöllä, ja jos pitää ladata kamaa sisään tai uleos ajastan sen jotenkin, viimeeksi siirti 325 mt n. 5 minuutissa... tietysti pitää sulkea turhat toiminnot mitä et käytä syömästä tehoa. Tuo Timemachine toimii, olen käyttänyt sitä jostain viime vuoden marraskuusta ja silloin tällöin palautellut sieltä jotain.
OLEN KUITENKIN IHAN TYYTYVÄINEN, ON AINAKIN DATAT KUNNOLLA VARMISTETTU.
OLEN KUITENKIN IHAN TYYTYVÄINEN, ON AINAKIN DATAT KUNNOLLA VARMISTETTU.
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka