Moi,
Näillä hakusanoilla tuntuu tulevan joitakin tärppejä täältä palstalta, mutta ei oikein sellaista joka ratkaisisi ongelmani.
Eli tavallisena, liki ummikkona, macin käyttäjänä olen luonut kotisivut iWeb:llä ja kotisivutilaakin löytyy kaverin palvelimelta ja oma domainikin on olemassa. Perussetti siis kunnossa.
Sivujen ylläpito, tai itse asiassa niiden siirtäminen tuottaa tuskaa. Alla pari perusjuttua
1. iWeb ei tarjoa mahdollisuutta päivittää sivuja suoraan muualle kuin .mac:iin. Eikö totta? Julkaisen ne siis kansioon jonka siirrän palvelimelle.
2. Kotisivuillani on tiedostoja yli 2200 ja tilaa ne vievät noin 50MB.
3. Sivustot sisältävät ääkkösiä tiedostonimissä ja hakemistoissa
4. Fugu on aivan törkeän hidas siirtämään tiedostot. Tiedostonimet matelevat ruudulla, joten voitte mielessänne kuulla kirosanat, jotka päivittämisen yhteydessä päästelen suustani.
5. Cyberduck ei ymmärrä skandeja, vaan sotkee tiedostonimet
Eli huomaatteko jotain, mitä voin tehdä näillä olemissa olevilla softilla, mikä helpottaisi? Olisiko ehdottaa kolmatta tiedonsiirtosoftaa, joka olisi edes yhtä nopea kuin cyberduck, mutta ymmärtäisi ääkköset tiedostoissa ja kansioissa?
Ja vielä jos optimoisin settiä, olisiko tiedossa softaa, joka ymmärtäisi verrata lokaalitiedostoja palvelimella oleviin, ja päivittää vain sisällöltään muuttuneet? Ei tarvitsisi koko settiä uploadata, vaan joitakin blogi-/ podcastmerkintöjä.
Kiitos jo valmiiksi!
SCP/SSH/SFTP-ohjelmaa macille
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
SCP/SSH/SFTP-ohjelmaa macille
Viesti Kirjoittaja jaksu78 »
-
Re: SCP/SSH/SFTP-ohjelmaa macille
Viesti Kirjoittaja mmlind »
mites macfusion
http://www.sccs.swarthmore.edu/users/08 ... FusionWeb/
osaa ftp ja scp setit, ääkkösistä en tiiä enkä jaksa nyt kokeilla mut koita sä
ite olen softaa käyttäny ja on näppärä kun saa palvelimen "kovalevyn" työpöydälle kuten ulkoinen asema
http://www.sccs.swarthmore.edu/users/08 ... FusionWeb/
osaa ftp ja scp setit, ääkkösistä en tiiä enkä jaksa nyt kokeilla mut koita sä
ite olen softaa käyttäny ja on näppärä kun saa palvelimen "kovalevyn" työpöydälle kuten ulkoinen asema
-
Viesti Kirjoittaja saude »
älkää nyt herranjestas käyttäkö niitä ääkkösiä tiedostonimissä tai missään mikä liittyy vähänkään edes webin suuntaan! ongemia tulee, vaikka kuinka sanoisivat että toimii joo joo...
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Ja toinen ikävä piirre on välilyönnit. Niistäkin on vain harmia.saude kirjoitti:älkää nyt herranjestas käyttäkö niitä ääkkösiä tiedostonimissä tai missään mikä liittyy vähänkään edes webin suuntaan! ongemia tulee, vaikka kuinka sanoisivat että toimii joo joo...
--Ari
-
Noh, ongelmana onkin se, että iWeb generoi tiedostonimet automaattisesti mm. blogeihin ja podcasteihin sen mukaan mitä otsikossa lukee. Näin en tekisi, jos itse loisin kyseiset tiedostot ja kansiot. Eli lisää ideoita (löytyykö iWebin asetuksista jotain joka auttaa tähän?) ? Mainittua ohjelmaa pääsen kokeilemaan illalla kotoa.
-
Itse asiassa, jos iWebistä tuommoinen tägi löytyy, mikä estää ääkköset tiedostonimissä/kansioissa (korvaisi vaikkapa ä:n a:lla jne), niin mitään ongelmaa ei olisikaan. Silloin cyberduck:kin pelaisi vallan mainiosti tähän tarkoitukseenjaksu78 kirjoitti:Noh, ongelmana onkin se, että iWeb generoi tiedostonimet automaattisesti mm. blogeihin ja podcasteihin sen mukaan mitä otsikossa lukee. Näin en tekisi, jos itse loisin kyseiset tiedostot ja kansiot. Eli lisää ideoita (löytyykö iWebin asetuksista jotain joka auttaa tähän?) ? Mainittua ohjelmaa pääsen kokeilemaan illalla kotoa.
-
Viesti Kirjoittaja Vitsaus »
Filezilla on itselläni käytössä. CyberDuck lähti persiiseen, heti kun FileZillan löysin.
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka