minkälaisia tiedonsiirtopaketteja olette ottaneet iphonen edge-"surffausta" varten? Saunalahdella perusliittymissä on joku päiväkohtainen taksa, jos edgen avaa, ja 1 mb siirto on 1,5 euroa. Koitin katsoa saunalahden hinnastoa, mutta siellä puhuttiin edgestä ja internetistä ja mobiililaajakaistasta ja hsdpa:sta vai mikä lie, ja olen aivan
Eli minkälaistapakettia suosittelette jos käytän edgeä kohtuullisesti, muutaman kerran viikossa?
Ottaisin varmaan jonkun paketin, jossa olisi rajoittamaton datasiirto. Saunalahdelta vaikka toi viestiX 3G, joka sisältää 1000 teksti- ja multimediaviestiä ja rajoittamattoman datasiirron max. 384Kbit/s npopeudella. Hinta on n. 10 euroa kuussa, eikä tarvi pihistellä netin käyttömäärissä. Muillakin operaattoreilla on varmaan vastaavia ja vastaavan hintaisia paketteja. Toi vaan tuli ensimmäisenä mieleen, kun sanoit saunalahden paketteja katselleesi...
Saunalahdella on myös 4e/kk datapaketti, GPRS 25 -palvelu (GPRS-, EDGE- tai 3G-dataliikennettä kotimaassa 25 Mt/kk, sis. WAP- ja Internet-käyttö), joka lienee pieneen käyttöön erinomainen valinta.
Siis kaikessa yksinkertaisuudessaan otat Saunalahden data-paketin joka maksaa 10e /kk ja saa ladata dataa niin paljon että savu nousee puhelimesta. Ja mistä sen sitten saa? Soita Saunalahden asiakaspalveluun tai surffaa asiakassivullesi, kirjaudu sisään ja tilaa palvelu. Kun palvelu on aktivoitu, lisää: 'internet.saunalahti' iPhonen EDGE-asetukseen ja olet valmis.
/J
Omppu-pomppu tuo hymyn huulille!
- MacBook Pro 13" Retina|2.8 GHz i7|16Gb|256SSD
- iPhone 8|64Gb
jukos kirjoitti:
Käytännössä jotain 10-18Kt/s vauhtia. Näin oman havainnon mukaan. Riippuu luonnollisesti alueesta 3G/Edge/Gprs.
Todellakin riippuu verkosta. Keskimääräiset nopeudet EDGEn kanssa ovat omien kokemuksieni mukaan siinä 100-150 Kt/s.
Itse käytän DNA Onni -liittymän ohessa Matkanetti 384 -lisäpalvelua. Varsin mukava että voi käyttää Internetiä missä vain, ilman yllätyksiä puhelinlaskuissa.
jukos kirjoitti:
Käytännössä jotain 10-18Kt/s vauhtia. Näin oman havainnon mukaan. Riippuu luonnollisesti alueesta 3G/Edge/Gprs.
Todellakin riippuu verkosta. Keskimääräiset nopeudet EDGEn kanssa ovat omien kokemuksieni mukaan siinä 100-150 Kt/s.
Itse käytän DNA Onni -liittymän ohessa Matkanetti 384 -lisäpalvelua. Varsin mukava että voi käyttää Internetiä missä vain, ilman yllätyksiä puhelinlaskuissa.
Nyt pojilla menee kilotavut ja kilobitit sekaisin. Tuo tuomas92:n mainitsema 10-18kt/s on siis latausnopeus ja jukos puhui yhteyden nopeudesta, 100-150 kb/s. Tuo 384 kb/s on siis teoreettinen nopeus, ja itselläni tuo on hyvällä kuuluvuusalueella ollut siinä 200+ kb/s.
E: Lisätään vielä, että itelläni juuri tuo Saunalahden mobiililaajakaista 384 ja tyytyväisiä ollaan.
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
maxima kirjoitti:Nyt pojilla menee kilotavut ja kilobitit sekaisin. Tuo tuomas92:n mainitsema 10-18kt/s on siis latausnopeus ja jukos puhui yhteyden nopeudesta, 100-150 kb/s. Tuo 384 kb/s on siis teoreettinen nopeus, ja itselläni tuo on hyvällä kuuluvuusalueella ollut siinä 200+ kb/s.
E: Lisätään vielä, että itelläni juuri tuo Saunalahden mobiililaajakaista 384 ja tyytyväisiä ollaan.
Itse käytän DNA Onni -liittymän ohessa Matkanetti 384 -lisäpalvelua. Varsin mukava että voi käyttää Internetiä missä vain, ilman yllätyksiä puhelinlaskuissa.[/quote]
Myös itsellä sama matkanetti mutta puhelin valittaa koko ajan että en ole hankkinut edgeä, miten asetukset pitää olla? Pitääkö edge-asetuksiin laittaa jotaian apn/vpn tms. salasanoja?
iPad 2 16GB WiFi. iPhone 5 16GB. iMac 27" 2,7 i5 OS X Mountain Lion. Apple TV 2.
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
pessotto kirjoitti:Myös itsellä sama matkanetti mutta puhelin valittaa koko ajan että en ole hankkinut edgeä, miten asetukset pitää olla? Pitääkö edge-asetuksiin laittaa jotaian apn/vpn tms. salasanoja?
Kokeile laittaa APN kohtaan internet ja tunnuksen/salasanan jätät tyhjäksi.
ainakin soneran rajoittamaton datasiirto ei ole rajoittamaton, pienellä präntillä lukee, että kuitenkin kohtuuden rajoissa (3Gt/kk), jos tämä ylittyy sonera voi rajoittaa palvelua. mutta eiköhän tuo riitä tuli vain mieleeni kun luin tätä ketjua
pessotto kirjoitti:Myös itsellä sama matkanetti mutta puhelin valittaa koko ajan että en ole hankkinut edgeä, miten asetukset pitää olla? Pitääkö edge-asetuksiin laittaa jotaian apn/vpn tms. salasanoja?
Kokeile laittaa APN kohtaan internet ja tunnuksen/salasanan jätät tyhjäksi.
Kiitos tolla rupes toimii.
iPad 2 16GB WiFi. iPhone 5 16GB. iMac 27" 2,7 i5 OS X Mountain Lion. Apple TV 2.
*LG P1, Asus EeePC 1000HGO*
*Canon EOS 500D*
*HP Photosmart C4480*
*Lacie Porshe Desing Desktop Drive P'9230 1TB for Time Machine*
Itse olen kohtapuolin iPhonen omistaja niin lähinnä kiinnostaisi käyttäjien kokemukset, että millä operaattorilla on paras EDGE peitto? Tällä hetkellä on luurina Nokia E50 (siinäkin vain EDGE) ja usein surffailu tapahtuu GPRS:n avulla, koska EDGE sattuu olemaan niin harvassa paikassa. Niin kuin näkyy, asun Espoossa. Eli pääkaupunkiseutu on se pääliikkuumisalue. 384 matkanetti tällä hetkellä käytössä. Olisi kuitenkin se EDGE:n nopeus hyvä käyttää, joskus tuntuu aika matelulta se selailu nimittäin. Eli kertokaas kokemuksia, millä operaattorilla olette päässeet parhaaseen EDGE kuuluvuuteen?
Itse olen kohtapuolin iPhonen omistaja niin lähinnä kiinnostaisi käyttäjien kokemukset, että millä operaattorilla on paras EDGE peitto? Tällä hetkellä on luurina Nokia E50 (siinäkin vain EDGE) ja usein surffailu tapahtuu GPRS:n avulla, koska EDGE sattuu olemaan niin harvassa paikassa. Niin kuin näkyy, asun Espoossa. Eli pääkaupunkiseutu on se pääliikkuumisalue. 384 matkanetti tällä hetkellä käytössä. Olisi kuitenkin se EDGE:n nopeus hyvä käyttää, joskus tuntuu aika matelulta se selailu nimittäin. Eli kertokaas kokemuksia, millä operaattorilla olette päässeet parhaaseen EDGE kuuluvuuteen?
Mulla on Sonera ja kun saavun duuniin espooseen (niittykumpu/tapiola) niin EDGE on kadoksissa. HKI keskustassa EDGE toimii ihan ok. Olis kyl mielenkiintosta tietää millä operaattorilla on paras EDGE peitto / data-paketti hinta suhde.
Itselläni harvoin espoon puolella saa edgeä. Kuitenkin netistä katsottuna peiton pitäisi olla koko pääkaupunkiseudun alueella. Ärsyttää todella. Onneksi vielä opera pelastaa kun symbian käytössä. Miten tuon safarin kanssa? Onko siinä mahdollisuus säätää kuvien laatua, jotta sivut latautuisivat nopeammin? Onneksi löytyy wlan useammasta paikasta missä liikun. Koulussa, kotona ja kaupungilla.
Mulla on saunalahden mikä-lie-3G paketti, ostettu noin 18kk sitten. Tuossa sauniksen datapaketissa tulee sim-kortti mukana.. jota täytyy käyttää?
Miten saan tuollaisen paketin tähän 24kk sopparin mukaan, selkeät ohjeet kiiiitos.
Ahaa eli kirjaudutaan omalla tunnuksella ja lisätään se sauniksen sivulta jo olemassa olevaan liittymään.
Kysyy asiakaspalvelusta josko siihen liittymään saa mukaan jokun datapaketti-palvelun. Itselläni on tällä hetkellä Saunalahti Ykkönen ja tuo 384K datapaketti. En tiedä onko noissa määräaikaisissa liittymissä sitten joku rajoitus että niihin ei saa... Kysymällä selviää.
Päivitin sauniksen sivuilta GPRS 25 -> Mobiililaajakaista 384 ja nyt omissa tiedoissani lukee että tuo ks. laajakaista on "käytössä" -- joten EDGE toimii nyt 9€/kk rajattomasti?
rok93 kirjoitti:Päivitin sauniksen sivuilta GPRS 25 -> Mobiililaajakaista 384 ja nyt omissa tiedoissani lukee että tuo ks. laajakaista on "käytössä" -- joten EDGE toimii nyt 9€/kk rajattomasti?
Jep, Suomessa.
Mac-käyttäjä vuodesta 1987
Mac Mini + Apple 24", iPad, AppleTV, Airport Extreme (stereo), iPhone 8GB, iPod Classic 30 GB
tämä myös 3g vouhottajille huomionarvoisena seikkana, että tavallisen tallaajan liittymässä yleisin max. nopeus on juuri tuo 384. edgellä pääset max 238.