Ongelmia ibookin ja dna mokkulan kanssa
-
Ongelmia ibookin ja dna mokkulan kanssa
Viesti Kirjoittaja vaisanj »
-
Re: Ongelmia ibookin ja dna mokkulan kanssa
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
-
Ei sen niistä verkkoasetuksista pitäisi kiinni olla.vaisanj kirjoitti:Tämän Optionin sanottiin olevan uusinta mallia. Huawein olen nähnyt käytännössäkin toimivan. Tässä Optionin pakkauksessa oli oikein os X merkit, eli pitäis pelata iBookissani ( Tiger 10.4.11) mutta kun ei.. verkkoasetukset ovat minulle hepreaa, joten, jos joku tietäisi ne, niin pääsisi eteenpäin....
Tuossa taitaa olla sama kuin tuossa yhdessä palikassa jonka asensin itse, eli ne ajurit on siinä itse tikussa. Eli kun lyöt sen kiinni, niin sen pitäisi tulla kuin muistitikku näkyviin ja siellä sitten ne palikat. Mainostavat OS X:llekin tuota "ZeroCD"-systeemiään. Se minkä itse asensin oli Option iCon Globesurfer eli saman firman. Siinä oli mukana sellainen pieni lappunen jossa oli asennusohjeet englanniksi sekä windowsille että macille.
Kun löit sen ekan kerran kiinni, tapahtuiko jotain? Tuliko työpöydälle kuvaketta tai asensiko se jotain? Jos ei, niin sitten on jotain hämminkiä, koska näin sen pitäisi toimia. Itse olen vain Windowsilla testannut, mutta siinä oli kyllä ohjeet sille tikulle ainakin OS X:lle ja se toimi juuri noin muistitikkumeiningillä. Windowsilla se asensi pienen softan, johon sitten annettiin ne operaattorilta saadut säädöt ja sen jälkeen vaan lyötiin "connect" ja se oli siinä. Oli harvinaisen helppoa.
-
Viesti Kirjoittaja HS »
-
-
Aa.vaisanj kirjoitti:Eipä vielä toimi. Täällä herjaa samoja verkkoastusongelmia, kuin ennenkin. Lähetin juuri postia dna.lle, josko he voisivat lähettää jonkinmoisia asetustietoja, ettei tarvitsisi ihan hatusta vedellä.
Olisit heti kertonut, että olet asentanut ne ajurit. Kaikki auttajat tässä nyt lähteneet siitä oletuksesta, että niitä ei ole asennettu ja ihan turhaan tehty "töitä".
Mutta juu, mitä itse tuota asensin, niin asetukset oli lapulla siinä liittymäsopimuksen kaverina tai jossain vastaavassa "virallisessa" lapussa muistaakseni.
-
-
Viesti Kirjoittaja Perjula »
Juuri hankin kyseisen laitteen ja tuollainen vissiin pitää tehdä. Harmittaa kun toimii hyvin, mutta siihen miten siihen on tultu, ei ole mitään käsitystä.
-
Viesti Kirjoittaja Tinke75 »
Alkuun tuli kyl sivu auki, mut ei se mitään ajureita antanu asentaa.
Jätin vehkeen liikkeeseen suosiolla.
-
Viesti Kirjoittaja corepressor »
Huaweihan toimii samalla tavalla, mutta vaan MS:n kanssa, eli asentaa itse ajurinsa suoraan tikun muistista. OS X tuki ei sitten kyllä toimi laisinkaan. Hyvä, että täällä on jo otettu tuo Optionin laite esiin, sillä itse harkitsen Huawein vaihtamista tähän laitteeseen. Täällä http://forums.macnn.com/103/ipod-iphone ... ook-air-u/ mainitaan laitteen toimivan 10.5. kanssa.TheKraken kirjoitti:Ei sen niistä verkkoasetuksista pitäisi kiinni olla.vaisanj kirjoitti:Tämän Optionin sanottiin olevan uusinta mallia. Huawein olen nähnyt käytännössäkin toimivan. Tässä Optionin pakkauksessa oli oikein os X merkit, eli pitäis pelata iBookissani ( Tiger 10.4.11) mutta kun ei.. verkkoasetukset ovat minulle hepreaa, joten, jos joku tietäisi ne, niin pääsisi eteenpäin....
Tuossa taitaa olla sama kuin tuossa yhdessä palikassa jonka asensin itse, eli ne ajurit on siinä itse tikussa. Eli kun lyöt sen kiinni, niin sen pitäisi tulla kuin muistitikku näkyviin ja siellä sitten ne palikat. Mainostavat OS X:llekin tuota "ZeroCD"-systeemiään. Se minkä itse asensin oli Option iCon Globesurfer eli saman firman. Siinä oli mukana sellainen pieni lappunen jossa oli asennusohjeet englanniksi sekä windowsille että macille.
Kun löit sen ekan kerran kiinni, tapahtuiko jotain? Tuliko työpöydälle kuvaketta tai asensiko se jotain? Jos ei, niin sitten on jotain hämminkiä, koska näin sen pitäisi toimia. Itse olen vain Windowsilla testannut, mutta siinä oli kyllä ohjeet sille tikulle ainakin OS X:lle ja se toimi juuri noin muistitikkumeiningillä. Windowsilla se asensi pienen softan, johon sitten annettiin ne operaattorilta saadut säädöt ja sen jälkeen vaan lyötiin "connect" ja se oli siinä. Oli harvinaisen helppoa.
Optionin sivuthan löytyvät osoitteesta http://www.option.com/products/icon225.shtml ja sieltä puolestaan ainakin tieto tuon Optionin omasta ohjelmistosta support-puolelta.
Kertokaahan ihmeessä, miten saatte tuon laitteen toimivan OS X:n kanssa. Olen lopen kyllästynyt tähän Huawein katkoiluun.
-
-
Kiva kuulla. Hei, pari kysymystä!Perjula kirjoitti:TOsi hyvin toimii ainakin macbookin kanssa tuo option 225. Laite kiinni ja asentaa suoraan ohjelman. TÄmän jälkeen pitäisi olla vlmis käyttöön.
Mikä operaattori sulla on käytössä? mikä MacBook, mikä OS versio?
Entä oletko matkustanut junalla tm ton kanssa, eli miten sujuu verkon vaihto ja pelkkä GPRS/EDGE? Missä käytät tuota, 3G-verkossa vai? onko käytössä Cheetah Watchia, tai muuta vastaavaa, eli näetkö mitä verkkoa kulloinkin käytetään? kuinka pitkään yhteys toimii? oletko kokeillut torrent-clientilla, että pitääkö yhteys? entä nettiradiota tms?
-
En ole junassa yms vielä ehtinyt käyttää. Aika keskusta-alueella asun joten ainakin täällä on koko ajan ollut käytössä 3g- verkko( laiteesta pystyy seuraamaan kuinka kauan mitäkin verkkoa on käytetty) Laite kertoo valoilla mitä verkkoa milloinkin käytetään.
Hyvin toimii ainakin tähän asti ja 10 euroa kuussa ei ole paljoa. Jes.
-
Perjula kirjoitti:Os x 10.4.11
En ole junassa yms vielä ehtinyt käyttää. Aika keskusta-alueella asun joten ainakin täällä on koko ajan ollut käytössä 3g- verkko( laiteesta pystyy seuraamaan kuinka kauan mitäkin verkkoa on käytetty) Laite kertoo valoilla mitä verkkoa milloinkin käytetään.
Hyvin toimii ainakin tähän asti ja 10 euroa kuussa ei ole paljoa. Jes.
Minkä keskustan alueella? Helsingin?
10€? mikä yhteys sulla on käytössä?
Tarpeellista infoa on tosiaan, että mikä sun konfiguraatio on ja että, mitä operaattoria käytät, sekä mitä ajureita, ohjelmistoa ja juuri tuo, että liikutko. Modeemin väreistä on oikeastaan se ja sama päätellä, miten yhteys toimii, ellet pysty kertomaan tarkempia speksejä yhteysnopeuksien muuttumisesta värien vaihtuessa jne.
Kiitos kuitenkin tästä infosta
-
Käytössä on tuo DNA nettikaista 384, eli hitain DNA:n liittymä. Toki tuossa on 24 kk määräaikainen sopimus, kun tuon laitteen sai mukaan.
Hyvin tuntuu nettiä pyörittävän ja pieniä latauksiakin tulee ihan kivasti. Torrentit näyttäisi tulevan ihan hyvin.
Konfiguroinneista en nyt osaa sanoa. Laitteen mukan tuli ohjelma :Globe tortter Connect, joka näyttää sisääntulevaa kamaa ja sitä kuinka kauan yhteys on ollut päällä.
En ole mitään kunnon ohjelmaa löytänyt vielä yhteysnopeuksien seuraamiseen, mutta netistä löytyvät nopeustestit antavat jatkuvasti tälläisia tuloksia.
Liittymäsi nopeus on: 460.60kbps
Voit siis ladata 57.58 KB/sec. PPO:n palvelimelta.
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka