Naputtelin ihan normaalisti ja yhtäkkiä n-nappulasta kuului *naps*.
Sen jälkeen näppäimen tuntuma katosi tyystin. Nyt se on vain puolilöysä.
Mites nyt? Haittaa ainakin minun työskentelyäni. Kokeilin irroittaa sitä, mutta ilmeisesti MacBook Pron näppäimet on fiksattu kiinni? Läppis hankittu viime marraskuussa Apple Storesta, joten takuuta on. Tuli mieleen marssia tänään päivällä Humacciin, kun eikös se ole valtuutettu takuuhuoltoliike? Kai tuo näppäimen korjaaminen on helppo operaatio? Tällä hetkellä kun läppis on ainoa tietokone, enkä kovin hyvin pärjäisi ilman konetta useampaa päivää.
Vielä (tyhmä?) kysymys, että kai tuo menee takuun piikkiin, eikä tuosta todellakaan joudu mitään maksamaan? Jos vaikka saisivat korjattua paikan päällä.
Edit. Perhana, meni väärälle alueelle :/
Näppäin rikki (MBPro)
Kun työhön tarvitaan tehoa...
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Näppäin rikki (MBPro)
Viesti Kirjoittaja Dalar »
-
Re: Näppäin rikki (MBPro)
Viesti Kirjoittaja tkt »
Jos haluat takuuseen, niin älä yritä korjata sitä itse. Käy liikkeessä esittämässä kone ja teetä vikaselvitys. Jos heillä ei ole osia paikalla tai muuten pysty välittömästi korjaamaan (huolto ei ole paikalla lauantaina), niin älä jätä konetta, vaan sovi aika milloin huolto voidaan suorittaa. Siten kone ei ole turhaan pois käytöstä huollon hyllyssä lojumassa.
--Ari
--Ari
-
Re: Näppäin rikki (MBPro)
Viesti Kirjoittaja Vaeltaja »
...ja osta odotteluajaksi halpa USBinäppis, jos tuo rikkonainen ei toimi tai on muuten "inhottava" käyttää".
Allekirjoitukseen ei kuvia!
HÖH! Joo, Joo!
HÖH! Joo, Joo!
-
Vika korjaantui
Viesti Kirjoittaja Dalar »
Sain vian korjattua kuitenkin itse, mutta kiitos tiedosta vastaisen varalle!tkt kirjoitti:Jos haluat takuuseen, niin älä yritä korjata sitä itse. Käy liikkeessä esittämässä kone ja teetä vikaselvitys. Jos heillä ei ole osia paikalla tai muuten pysty välittömästi korjaamaan (huolto ei ole paikalla lauantaina), niin älä jätä konetta, vaan sovi aika milloin huolto voidaan suorittaa. Siten kone ei ole turhaan pois käytöstä huollon hyllyssä lojumassa.
--Ari
Uhmasin onneani ja vähän nostelin näppäintä kahvilusikalla. Auttoi vähäsen tuntuman paranemiseen. Sitten kuitenkin tuli mieleen, et mitä jos siellä välissä onkin jotain ylimääräistä ja nostin läppärin ylösalaisin. Vielä painelin näppäintä ja katos kummaa! tuntuma palasi. Mitään ei pudonnut välistä, mutta jokin siinä ihmeellisessä mekaniikassa napsahti taas oikein, kun antoi sen vain riippua vapaasti.
Onneksi selvisi tällä kertaa näin helposti, mutta aika kumma et parin tonnin läppärissä näppäimet kramppailee tällä tavoin. Toisaalta ainut ongelma, joka on tähän mennessä käytön aikana ilmennyt, joten ehkä annan anteeksi.
Ensimmäinen askel näille foorumeille olisi voinut alkaa vähän paremmissa merkeissä, joten tässä virallinen esittäytyminen:
"Moi olen Arttu ja olen (loppujen lopuksi) onnellinen uusi macisti. Enkä enää voi kuvitella vaihtavani ainakaan muun merkkisiin kannettaviin."
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Mac Pro ja Mac Studio”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka