Onkohan kukaan saanut Saunalahden lähtevää sähköpostia toimimaan muista (esim. Soneran) liittymistä, ilman että tarvitsee tuota palvelinta muuttaa.
OSX:n meilissähän tuo on simppeliä, kun palvelimen voi lähettäessä valita. Mutta iPhonessa turhan hankalaa joka kerta muuttaa.
Yksi vaihtoehto tietysti olisi, jos tähän olisi joku korjauspäivitys joka lisäisi iPhonen mailiin tuon serveri-valinnan.
Itse pompin jatkuvasti useiden palveluntarjoajien verkoissa... Saunalahden, Elisan ja Nebulan verkoissa Wlan ja Edge Soneralla. Jatkuvasti saa käydä muuttamassa tuota palvelinta.
Lähtevän postin palvelin & eri yhteydet
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Lähtevän postin palvelin & eri yhteydet
Viesti Kirjoittaja jukos »
Itse olen säätänyt niin, että lähettäessä kaikki postit käyttävät aina gmailin palvelinta, jonka asetuksista olen laittanut vastausosoitteeksi haluamani toisen sähköpostin. Ei tarvi sen jälkeen ikinä koskea lähettäjä tms. asetuksiin.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
Mikä tuossa Gmailin -kautta lähetetyssä näkyy lähettäjän osoitteena?jukos kirjoitti:Itse olen säätänyt niin, että lähettäessä kaikki postit käyttävät aina gmailin palvelinta, jonka asetuksista olen laittanut vastausosoitteeksi haluamani toisen sähköpostin. Ei tarvi sen jälkeen ikinä koskea lähettäjä tms. asetuksiin.
Eli vastaanotat meilit omasta meilistä... lähetät meilit omasta meilistä, jossa lähtevän postin palvelimeksi vain on määritelty tuo Gmailin palvelin?
Ymmärsinkö oikein?
Gmail on muuten hyvä, mutta maksimikoko vain 6,5MB (ilmainen) ja mitään järkevää käyttäjänimeä sieltä ei enää saa.
Tomi Toivonen
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Josko kuitenkin GB, pitäisi riittää sähköpostin suurkuluttajallekin. Ja lähtevän mailin nimen saa säilymään haluttuna kun käy ne laittamassa käyttöön gmailin asetuksista. Aiheesta on keskustelua palstallakin.Toivonen kirjoitti: Gmail on muuten hyvä, mutta maksimikoko vain 6,5MB (ilmainen) ja mitään järkevää käyttäjänimeä sieltä ei enää saa.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja jukos »
Lähettäjänä näkyy xxx@gmail.com ja jos postiin vastataan niin vastaanottajan osoitteeksi tulee gmailin-asetuksista säädetty osoite esim. xxx@elisa.net. Gmailin asetuksista on myös mahdollista "naamioida" lähettäjän osoite ja riippuu vastaanottajan sähköpostiohjelmasta miten se käytännössä toimii. Olen huomannut, että monilla Windows-koneilla lähettäjänä näkyy jotenkin tähän malliin: "viesti lähetetty Etunimi Sukunimi xxx@gmail.com puolesta osoitteesta xxx@elisa.net, kun taas Applen Mail näyttää lähettäjän normaalisti ikään kuin viesti olisi lähetetty osoitteesta xxx@elisa.net.
Kyllä, käytän ainoastaan Applen Mail -softaa, jonka asetuksista olen laittanut kaikkien postilaatikkojen lähteväksi palvelimeksi gmailin.
Kyllä, käytän ainoastaan Applen Mail -softaa, jonka asetuksista olen laittanut kaikkien postilaatikkojen lähteväksi palvelimeksi gmailin.
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Joh, lähinnä outlook näkee osoitteen tuolla tavalla.jukos kirjoitti:Lähettäjänä näkyy xxx@gmail.com ja jos postiin vastataan niin vastaanottajan osoitteeksi tulee gmailin-asetuksista säädetty osoite esim. xxx@elisa.net. Gmailin asetuksista on myös mahdollista "naamioida" lähettäjän osoite ja riippuu vastaanottajan sähköpostiohjelmasta miten se käytännössä toimii. Olen huomannut, että monilla Windows-koneilla lähettäjänä näkyy jotenkin tähän malliin: "viesti lähetetty Etunimi Sukunimi xxx@gmail.com puolesta osoitteesta xxx@elisa.net, kun taas Applen Mail näyttää lähettäjän normaalisti ikään kuin viesti olisi lähetetty osoitteesta xxx@elisa.net.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
gramdel kirjoitti:Josko kuitenkin GB, pitäisi riittää sähköpostin suurkuluttajallekin. Ja lähtevän mailin nimen saa säilymään haluttuna kun käy ne laittamassa käyttöön gmailin asetuksista. Aiheesta on keskustelua palstallakin.Toivonen kirjoitti: Gmail on muuten hyvä, mutta maksimikoko vain 6,5MB (ilmainen) ja mitään järkevää käyttäjänimeä sieltä ei enää saa.
/---
ap
Haluaisin että lähettäjän nimi näkyisi samana, jotta vastaanottajat eivät näkisi mitään muutosta vanhaan. Jotkut saattavat hämääntyä jos lähettäjänä näkyy jotain muuta kuin tuttu osoite. Vastaanottajat käyttävät sekä Win & Mac ja erilaisia softia & webmailia.
Tomi Toivonen
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka