Sain vihdoin 2 viikkoa sitten Globalsat Bluetooth GPS vastaanottimen toimimaan äksässä. Toimii ilman mitään lisäsoftia, kun vain päivittää käyttiksen. Toimin linkin ohjeiden mukaan:
http://docs.info.apple.com/article.html ... 76#English
http://rayming.com/faq_details/faq_tn206_m1.htm
Insmat ainakin edustaa ko. GPS:ää ja ostin sen pakettina Navicoren maantiekartan kanssa(Series 60 luureihin) reilusti alle 300 ekua yhteensä. Paketissa oli lisäantenni pitkällä johdolla, 12V laturi ja verkkovirtalaturi.
VirtualPc:n (ja win ysikasi) kanssa Merenkulkulaitoksen kartat toimivat moitteettomasti. Myös vanha versio Route66 kartasta toimi hyvin äksässä, tosin kartan sisältöön en ollut tyytyväinen, mutta odotellaan uudempia versioita.
Itse iskin kuitenkin silmäni http://www.gpsnavx.com/ ohjelmistoon. Laajat "world" merikartat saisi tuon mukaan 50 taalalla. Onko kellään käytännön tietoa noista kartoista, eli mitä ne Suomen lähipiiristä kattaa? Samoin Norjan rannikko, Välimeri, Punainen Meri jne?
Luulen, että noista ei löydy Suomen sisävesiä.
Lieneekö tämän lukijoissa http://www.macgpspro.com/ karttaohjelman käyttäjiä?
t. anatooli
PB 1 Ghz 12"DVI/SD/BT/768Mt/40Gt/10.3/AI xpress/AI xpress station/Apple BT mouse/SE T610/GlobalSat Bluetooth GPS Antenna BT308/
Bluetooth GPS, X ja merikartoista.
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
5 viestiä
• Sivu 1/1
-
Bluetooth GPS, X ja merikartoista.
Viesti Kirjoittaja anatooli »
-
Re: Bluetooth GPS, X ja merikartoista.
Viesti Kirjoittaja haukka »
Itse testailin kesällä Macin GPS ohjelmia, ja nimenomaan noita kahta. Kummatkin on kyllä käyttökelpoisia, mutta karttoja on heikosti saatavilla. Enemmän tykästyin tuohon gpsnavx:aan, johon olisi jopa saanut (maksamalla tosin) esim. BSB-formaatin karttoja, joita taitaa Suomen merialueestakin olla.
Ongelmana on vektorikarttojen tuen puute, kumpikaan ei tukenut yleisimpiä vektorikarttoja (C-MAP, CMA) joten joutuu kyllä vielä pysyttelemään windows puolella noiden karttojen kanssa. Se gpsnavx:n maailmanlaajuinen kartta on siis käyttökelvoton merenkulkuun. Näkee lähinnä missä päin maailmaa on menossa.
-Marko
Ongelmana on vektorikarttojen tuen puute, kumpikaan ei tukenut yleisimpiä vektorikarttoja (C-MAP, CMA) joten joutuu kyllä vielä pysyttelemään windows puolella noiden karttojen kanssa. Se gpsnavx:n maailmanlaajuinen kartta on siis käyttökelvoton merenkulkuun. Näkee lähinnä missä päin maailmaa on menossa.
-Marko
-
Viesti Kirjoittaja anatooli »
***Se gpsnavx:n maailmanlaajuinen kartta on siis käyttökelvoton merenkulkuun. Näkee lähinnä missä päin maailmaa on menossa. ***
Hmmm, noilla gpsnavx sivuilla on scriinshotteja kartoista... ja niissä näkyy mittakaavat jne. Onko niillä mitään tekoa tuon World chart kartan kanssa? Tarvitsisin vain ns. turistikartan muutamien sukelluspaikkojen tueksi ulkomailla. Suomessa käytän merenkulkulaitoksen karttoja.
Onko sinulla muuten kokemusta Tsunamis ohjelmasta peeceelle?
antti
Hmmm, noilla gpsnavx sivuilla on scriinshotteja kartoista... ja niissä näkyy mittakaavat jne. Onko niillä mitään tekoa tuon World chart kartan kanssa? Tarvitsisin vain ns. turistikartan muutamien sukelluspaikkojen tueksi ulkomailla. Suomessa käytän merenkulkulaitoksen karttoja.
Onko sinulla muuten kokemusta Tsunamis ohjelmasta peeceelle?
antti
-
Viesti Kirjoittaja phedlund »
Ostin juuri MacGPS Pro:n. Käytän sitä Pretec Bluetooth GPS:n kanssa Powerbookissa ja hienosti toimii. Valmiita karttoja ei ole, kuulemma pitäisi tukea OziExplorerilla kalibroituja karttoja mutta toistaiseksi olen skannannut kartat ja kalibroinut ne itse.
-
Viesti Kirjoittaja np »
Mä en noista tiedä mutta mulla on Tsunamis 99 jota pyöritän Virtua PC 6 kanssa (win 2000). Hyvin toimii!
MacBook Pro 2.16 Ghz, 2 Gb RAM, OS X 10.4.8, Airport Express, LaCie 250Gb
5 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka