Keskustelua tavaroiden yleisestä hintatasosta ja ajankohtaisista tarjouksista. Tälle alueelle myös ilmoitukset varastetuista tavaroista ja mahdolliset kimppatilaukset.
Täällä väitetään myytävän laillisia Xp Pro -finskilisenssejä hintaan 58 €.
Tässä Boot Camp/Parallels/VMware -käyttäjille melko edullinen Endlösung, jos vaikkapa ei enää haluaisi jännätä noiden genuine validation -kräkkien toimimista.
Edit: No niin, viittaan myöhempiin kommentteihin...
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Meidän on ilmoitettava hinnat ilman alv.tä koska olen
liikuntarajoitteinen ja olen vamman vuoksi Verosta vapautettu näin ollen
en voi myöskää asiakaalta ALV:a periä, tässä syy 0% alv ohjeet annettu
tilitoimistosta.
Osaisiko joku nyt selittää mulle, meneekö tämä nollaverohomma juuri tässä tapauksessa sittenkin oikein? Vai mitä pitäisi ajatella?
Hinnat sisältävät 0% ALV. Hintoihin ei lisätä ALV.
Hyvä havainto. Tuo ei vain ole Suomessa yhtään laillista, joten ei semmoista myöskään osaa sivustolta etsiä. Ihme touhua, prkl.
Mitä tarkoitat? Kyllä suomessa saa myydä mitä tahansa ilman alvia, jos tuotetta myyvä yritys ei kuulu alv-rekisteriin (liikevaihto alle 8500 euroa/v.). Jos ostaja on yritys, se ei tietenkään saa tuotteen ostosta alv-vähennystä.
Repe Ruutikallo kirjoitti:Sain forwardina firmalta seuraavan selityksen:
Hei,
tilitoimistosta.
Osaisiko joku nyt selittää mulle, meneekö tämä nollaverohomma juuri tässä tapauksessa sittenkin oikein? Vai mitä pitäisi ajatella?
Tarkoittaa sitä, että ostaja ei saa suorittaa ostamastaan tuotteesta alv-vähennystä. Yksityishenkilölle asia on yhdentekevä.
Selvä. Pitää siis vain tottua siihen, että on myös niin pikkuruisia nettikauppoja, että ne eivät ole alvin piirissä. Eihän siinä tietenkään ole mitään pahaa. Perustaminenhan on helppoa sinänsä.
Siitä sitten ostamaan sitä Xp Prota, legaalilta näyttää.
Roadstar kirjoitti:Jos itse media on jokin kotipolttoinen, niin hieman epäilen laillisuutta.
Ja tuskin epäilet aiheetta...
Huuto.netissä noita löytyy kans. Eli idea on purettu/romutettu kone, josta saa sen tarran. Lisenssi silloin OEM, mutta saahan noita ostettua ihan paketissakin alkuperäisine levyineen. Laillisuus on iso?
Jos noin on, eikös tässä joku aika sitten MS vetänyt joitakin käytetyn myyjiä oikeuteen ja voittanut? Sellaista olen muistavinani.
Eli sitä OEM versiota ei saisi myydä eteenpäin.
Ja eikös ollut jotain juttua noista käytetyn koneen myyjistä, että nekin olis jotenkin myyneet laittomasti Windowsia kun eivät ostaneet uutta lisenssiä?
Vanhan tarran käytössä riskinä on se että ko tarra on aina jo rekistöröity jollekin muulle (esim. jollekin laitokselle) ja kyseinen sarjanumero on ehkä edelleen käytössä jossain koneessa, tai pahimmassa tapauksessa jo merkitty luvattomaksi. (itse yritin aktivoida erästä koodia, niin siitä tuli ilmoitus että se on ollut jollain korporaatiolla ja koodi oli sittemmin laiton).
Periaatteessa kuitenkin se, jolla on se hologrammitarra itsellään, on hyvässä asemassa ja saa kyllä aktivoitua oman Winukkansa joko suoraan netin kautta tai puhelimella tukeen soittamalla, tai sitten myyjältä rahat takaisin.
Myyjäthän yleensä antavat noissa "aktivointitakuun", eli rahat takaisin, jos ei toimi.
Uusi XP on sellainen tuote että harva sitä enää ostaa, niin uusien hintoja ei kannata katsella, vaan käytettyjen markkinahinnat ovat nyt sen 50 euroa.
tilitoimistosta.
Liikuntarajoitteisuus ei ole peruste ALV-vapautukseen ja tämä haiskahtaa niin p.....ta kuin vain ikinä voi olla. Lisäksi tuo vastaus kertoo että tämä tyyppi osaa keksiä todella säälittäviä tarinoita ja jatkaa todella tarmokkaasti varmaan toimintaansa. Ja ilmeiseti niitä asiakkaitakin on ollut kun edelleen myy. Veroalea voi liikuntarajoitteiset saada esimerkiksi autoverosta ja tarvittavia apuvälineitä saa hankkia varohelpotuksin tai sitten niistä saa verovähennyksiä.
ALV-rekisteri on kuitenkin vain YRITYKSIÄ (myös Tmi) varten tietyin edellytyksin ja luonnillinen henkilö on se, joka loppukäyttäjänä viimeistään maksaa sen ALV:n tosiasiallisesti.
"Takuu vaihtotilanteessa asiakas palauttaa tuotteen lähettäjälle omalla kustannuksella."
Ei kuluttajalta saa periä kuluja laitteen toimittamisesta takuuhuoltoon:
Takuu ei voi huonontaa kuluttajan perusoikeuksia. Kuljetuskuluista takuuhuoltoon ei voida laskuttaa ja korjaus pitää olla muutenkin maksutonta.
No saako tuollaisen OEM-XP:n asennettua jos tarran on ostanut? Vai onko niin laiton ettei aktivointi onnistu? Voiko yleensäkään OEM-XP:n siirtää uuteen koneeseen?
Fixx kirjoitti:No saako tuollaisen OEM-XP:n asennettua jos tarran on ostanut? Vai onko niin laiton ettei aktivointi onnistu? Voiko yleensäkään OEM-XP:n siirtää uuteen koneeseen?
Mikkisoftan OEM-käytännöt on muttuneet niin monta kertaa, että mahdoton tohon on mitään sanoa. Mulla esim. on OEM-XP, jonka instasin alunperin rakentamalleni PC-koneelle. Aina kun päivittelin rautaa, sai jännätä että pelittääkö XP sen jälkeen, mutta hyvin toimi. Nykyään sama OEM-XP on asennettu Fusionin kautta OsX:ään, eikä aktivoinnissa ole edelleenkään mitään ongelmia.