EDGE toimintakuntoon
-
EDGE toimintakuntoon
Viesti Kirjoittaja pkukkon6 »
APN? ja Username? niin että saan edgen toimimaan.
-
Re: EDGE toiminta kuntoon
Viesti Kirjoittaja vle »

-
- Jäähyllä
Viesti Kirjoittaja TINTIN »
-
Viesti Kirjoittaja savove »
Sama juttu. Sonera mättää Edgessä pahasti. Saan harvoja valittuja Hgin keskustan paikkoja lukuunottamatta melko vakiosti n. 60 vauhdin. Olen koittanut APN settingsiin: wap.sonera.net, internet ja prointernet. Onko kellään antaa vinkkiä, soneran puhelin palvelusta ei kyllä vinkkiä saa...
-
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Nopeutesi riippu aina tukiaseman kuormitusasteesta, koska on määritelty että puhe ohittaa AINA datan.
Eli jos samassa tukiasemassa on kiinni paljon ränkylöitä ja käytetään puhumiseen, odottavat datasiirtäjät kiltisti pienemmällä kaistalla.
Itse olen saanut Soneralla nopeuksia 60-210
Edit: Poistettu typot
Edit2: Korjattu nopeudet oikeiksi
-
- Jäähyllä
-
Siis myös sinä olet saanut Soneralla nopeuksia 60-100 ? Kun seuraa keskustelua ympäri Suomea saavutetuista liittymistä, ei voi välttyä vaikutelmalta, että Sonera pitää selkeää jumbosijaa. Tätä on vaikea uskoa. En ole fanaattinen Sonera mies, mutta olen elänyt uskossa että Soneralta saa vastinetta rahalleen. Väärässä ? Jos lukemia todella ei saa pyörimään 100-200 välillä, on liittymän vaihto edessä.Molto bene kirjoitti:Soneralla asetukseksi riittää internet tai prointernet, käyttäjätunnus ja salasana tyhjäksi. Wap ei käy. Tämä määritys toimii lähes koko maailmassa.
Nopeutesi riippu aina tukiaseman kuormitusasteesta, koska on määritelty että puhe ohittaa AINA datan.
Eli jos samassa tukiasemassa on kiinni paljon ränkylöitä ja käytetään puhumiseen, odottavat datasiirtäjät kiltisti pienemmällä kaistalla.
Itse olen saanut Soneralla nopeuksia 60-10
Edit: Poistettu typot
-
Viesti Kirjoittaja massmasa »
AW3 Nike+
MBPr
TV
Air2
TC
-
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
Panitzer kirjoitti:Sonera, Seinäjoki ja sisällä kämpässä 165.1 kbps ja parvekkeella 179.5 kbps Perus Sonera liittymä, jossa 20Mb/kk data paketti. Oikeen ulkona, taivas alla en oo koittanu. Ja mikäli väliä 1.1.2 OTB
Niin... Ne APN säädöt ??? Tyhjänä ??
-
Viesti Kirjoittaja Panitzer »
Username: *tyhjä*
Password: *tyhjä*
Näillä rokkaa Sonera
Macmini early 2009
iPhone 4 16G White
Airport Extreme
-
Viesti Kirjoittaja tepe83 »
Ja myös DNAPanitzer kirjoitti:APN:internet
Username: *tyhjä*
Password: *tyhjä*
Näillä rokkaa Sonera
-
Eunet/Elisa -asetukset?
Viesti Kirjoittaja J.T. »
-
Re: Eunet/Elisa -asetukset?
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Modeemin firmware 03.02.12_G vaikuttaa ainakin vanhalta, olisiko tällä osuutta asiaan (vai liekö typo)?J.T. kirjoitti:Itsellä ei ainakaan Elisan edge toimi. Ohjeiden mukaisesti APN on internet ja username ja password on tyhjänä. Ei pelitä. Operaattoritunnuksen perässä on kyllä E-merkki, joka vissiin ilmaisee, että Edge-verkossa ollaan. Safari ja Mail ei kuitenkaan toimi - herjaa vaan, että "Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE". Kun Wifiä löytyy, niin silloin nämäkin toimii. Puhelimena iPhone 8GB, Ver 1.1.2, Firmware 03.02.12_G. Muuten oikein kelpo peli...
-
Re: EDGE toimintakuntoon
Viesti Kirjoittaja J.T. »
Krhm! Firmis on siis 04.02.13_G. Kannattaa näköjään laitella näitä viestejä yöllä muutaman saunaoluen jälkeen.Modeemin firmware 03.02.12_G vaikuttaa ainakin vanhalta, olisiko tällä osuutta asiaan (vai liekö typo)?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja ovib »
saan edge nopeuksia vain erittäin rajatuilla alueilla helsingin keskustassa.
http://map3.centroid.fi/elisapeitto/mapa.php tämän mukaan helsingissä pitäisi olla keskustassa edgeä joka puolella.
ratkaisuja ? kiitos
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Heh, mutta ei se peitto nyt vain käytännössä ole sitä mitä operaattoreiden kartat sanovat.ovib kirjoitti:saan edge nopeuksia vain erittäin rajatuilla alueilla helsingin keskustassa.
http://map3.centroid.fi/elisapeitto/mapa.php tämän mukaan helsingissä pitäisi olla keskustassa edgeä joka puolella.
ratkaisuja ? kiitos
Itsellä Soneran liittymää käytössä, ja Soneralla pitäisi käsittääkseni olla pikkasen parempi peitto etenkin täällä Helsingin alueella noissa datayhteyksissä. Mutta Sonerallakin tuo EDGE katoilee paikoittain.
Ja mitä Commua kun käyttää, niin sekin kyllä kadottelee 3G verkkoa siellä täällä, ja sekin kyllä putoilee EDGE ja GPRS yhteyksiin aina ajoittain.
Moni näistä itse käytössä löytämistäni katvealueista sijaitsee kyllä ihan kantakaupungin alueella, ja ihan jopa ulkona, eikä jossain signaalien kannalta hankalassa sisätilassa.
-
Viesti Kirjoittaja ovib »
Ois ihan ok jos se katoilis paikoittain mutta mulla se ilmestyy paikoittainranson kirjoitti:Heh, mutta ei se peitto nyt vain käytännössä ole sitä mitä operaattoreiden kartat sanovat.ovib kirjoitti:saan edge nopeuksia vain erittäin rajatuilla alueilla helsingin keskustassa.
ratkaisuja ? kiitos
Itsellä Soneran liittymää käytössä, ja Soneralla pitäisi käsittääkseni olla pikkasen parempi peitto etenkin täällä Helsingin alueella noissa datayhteyksissä. Mutta Sonerallakin tuo EDGE katoilee paikoittain.
Ja mitä Commua kun käyttää, niin sekin kyllä kadottelee 3G verkkoa siellä täällä, ja sekin kyllä putoilee EDGE ja GPRS yhteyksiin aina ajoittain.
Moni näistä itse käytössä löytämistäni katvealueista sijaitsee kyllä ihan kantakaupungin alueella, ja ihan jopa ulkona, eikä jossain signaalien kannalta hankalassa sisätilassa.

-
Viesti Kirjoittaja caiac »
to walk without thinking is to shoot without aiming
iPhone 13 mini, MBA, AirPort Time Capsule
-
-
Re: Eunet/Elisa -asetukset?
Viesti Kirjoittaja Miklu »
Itse olen tällännyt Elisan liittymälle APN:ksi tuon "internet" ja käyttäjätunnukseksi "rlnet" ja salasana tyhjänä. Nuo vinkkasivat muinoin myös Elisan asiakaspalvelusta. Ja useimmiten pelaa.J.T. kirjoitti:Itsellä ei ainakaan Elisan edge toimi. Ohjeiden mukaisesti APN on internet ja username ja password on tyhjänä. Ei pelitä. Operaattoritunnuksen perässä on kyllä E-merkki, joka vissiin ilmaisee, että Edge-verkossa ollaan. Safari ja Mail ei kuitenkaan toimi - herjaa vaan, että "Could not activate EDGE: You are not subscribed to EDGE". Kun Wifiä löytyy, niin silloin nämäkin toimii. Puhelimena iPhone 8GB, Ver 1.1.2, Firmware 03.02.12_G. Muuten oikein kelpo peli...
-
Viesti Kirjoittaja iCook »
-
- Jäähyllä
t:

-
Viesti Kirjoittaja mylman »
Pomo ei ollut vissiin niin sanotusti "messissä" näissä tekniikka asioissa. heh.TINTIN kirjoitti:Mulla ratkes kans toi Soneran EDGE:n toimivuus ong. kertaheitolla kun ilmeni että GPRS palvelu oli työnantajan toimesta poistettu. Ei kuulukkaan siis toimia enää... oon ko data palvelua kyselly pomolta kun ne on niin edullisia nykyään, 8-15€/kk mutta e me semmosia tehäi, 5€/1mt on kuulema hyvä ja niinkauan olikin hyvä kunnes tuli eka lasku, 10Mt/UL & 135Mt/DL ja nyt on sit kaikki hanat kiinni ja herne nenässä. HÖÖ-HÖÖ-HÖÖ!!!
t:

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka