Eli haluaisin tehdä sivut suomeksi ja ruotsiksi. en ole paljon kokeillu freewaytä vielä, mutta ajattelin että toimii näin:
teen kolme masteria
1 master olisi pelkkä tervetuloa/välkommmen sivu missä voi valita kielen
2 master olisi sitten itse suomekielinen sivu linkitettynä ensimmäiseen masteriin
3 master oli taas ruotsinkielinen linkitettynä ensimmäiseen?
meneekö homma näin, vai miten parhaiten teen sen?
nalle
Freeway-kysymys
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
-
Re: Freeway kysymys
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Hmmm... jos Freewayn käyttäjät ei asiaan ehdi kommentoida, niin älä nyt viikkoja odota, vaan tee ne kolme masteria ja kokeile miten toimii.
Ei tuo nyt niin kauan voi aikaa viedä, ettei kokeilla voisi, sittenpähän on ainakin oman käden tietoutta asiasta, jos joku muu kyselee.
Ei tuo nyt niin kauan voi aikaa viedä, ettei kokeilla voisi, sittenpähän on ainakin oman käden tietoutta asiasta, jos joku muu kyselee.
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
totta, tosin ajattelin että tässä on vielä muutama viikko ennen kuin uusi versio tulee, enkä aloita kyseisen sivun tekemisen ennen sitä. Eli MacFinnillä on aikaa vielä vastataRaikka kirjoitti:Hmmm... jos Freewayn käyttäjät ei asiaan ehdi kommentoida, niin älä nyt viikkoja odota, vaan tee ne kolme masteria ja kokeile miten toimii.

ja tosin vielä tappelen hieman Entouragen kanssa....se vie yllätävän paljon aikaa
-give me death punk, baby-
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Ahaaaaaa.... 

Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sitä on hetken muualla ja heti joku kaipaa.
No, piti oikein katsoa miten olen tuon ratkaissut. Mulla kun on yksi asiakas, jolla on sivut molemmilla kotimaisilla. No, nuo ruotsinkieliset on kyllä tähdätty ruotsalaisille.
Minä tein kaksi masteria, toinen on suomeksi ja toinen ruotsiksi. Ja ruotsinkieliset sivut sitten Freewayn dokumentissa omassa kansiossaan. Kumpienkin valikoissa on sitten linkki toisen kieliseen versioon ja etusivuilla myös lippupainike. Äh, vaikea selittää, katso http://www.goldilocks.fi.
Mua joskus vähän nyppii nämä sivustot, joille mentäessä ensin tulee lähes tyhjä sivu (tai pahimmillaan joku flash kikkare), josta on sitten linkit milloin minnekin, vältän niitä mahdollisimman paljon, vaikka joskus ei voi muuta.
Voit myös tehdä kaksi eri Freeway dokumenttia ja linkittää ne. Sekin toimii, kunhan lataat toiset palvelimella eri kansioon.
Ei taida olla erikseen oikeaa tapaa tehdä, tapauskohtaisesti minäkin teen ratkaisuja miten milloinkin toimin.
No, piti oikein katsoa miten olen tuon ratkaissut. Mulla kun on yksi asiakas, jolla on sivut molemmilla kotimaisilla. No, nuo ruotsinkieliset on kyllä tähdätty ruotsalaisille.
Minä tein kaksi masteria, toinen on suomeksi ja toinen ruotsiksi. Ja ruotsinkieliset sivut sitten Freewayn dokumentissa omassa kansiossaan. Kumpienkin valikoissa on sitten linkki toisen kieliseen versioon ja etusivuilla myös lippupainike. Äh, vaikea selittää, katso http://www.goldilocks.fi.
Mua joskus vähän nyppii nämä sivustot, joille mentäessä ensin tulee lähes tyhjä sivu (tai pahimmillaan joku flash kikkare), josta on sitten linkit milloin minnekin, vältän niitä mahdollisimman paljon, vaikka joskus ei voi muuta.
Voit myös tehdä kaksi eri Freeway dokumenttia ja linkittää ne. Sekin toimii, kunhan lataat toiset palvelimella eri kansioon.
Ei taida olla erikseen oikeaa tapaa tehdä, tapauskohtaisesti minäkin teen ratkaisuja miten milloinkin toimin.
-
toi linkittämäsi sivu olisi perfekt ratkaisu! pitä kokeilla saada tuon tapaista lippukuvake juttua. tosi makee!
kiitti MF ettei kestänny se pari viikkoa vastaukseen
PS: Mitkä on sun pixeli W&H tuossa sivussa?
nalle
kiitti MF ettei kestänny se pari viikkoa vastaukseen

PS: Mitkä on sun pixeli W&H tuossa sivussa?
nalle
-
W 700, H 1000
ja yritän pitää tuon korkeuden mahdollisimman tiukkaan, en inhoa oikeastaan mitään niinkuin kilometrin pituisia nettisivuja. No, esim. näillä foorumeilla ei voi sitä välttää kun on pitkät ketjut.
ja yritän pitää tuon korkeuden mahdollisimman tiukkaan, en inhoa oikeastaan mitään niinkuin kilometrin pituisia nettisivuja. No, esim. näillä foorumeilla ei voi sitä välttää kun on pitkät ketjut.
-
kiitti...esiasetus oli ihan pempasta.
-
Re: Freeway-kysymys
Oikeesti, nyt pakko hieman avautua. Kiitos vielä kerran MF ja kaikki muut tällä foorumilla! Vuosi sitten kun pähkäilin Vistan päivittämiseen vai kokonaan siirtymään Mac puolelle, kyselin tietenkin paljon eri tahoilta macista ja miten saa apua jos on ongelmia. Vastaus oli yleisesti, "älä osta maccia, jos on ongelmia apuja ei ole". Nyt vuoden verran macin kanssa voin sanoa että apuja ongelmiin (joita on huomattavasti vähemmän kuin PC puolella, tosin ne osaan ratkaista itse ((Lue Format C:)) ) olen saanut erinomaisen nopeasti ja toimivasti. Varsinkin tältä foorumilta. Esim MF olisi voinu sanoa että maksa 1000 egee niin kerron miten miten teet ne sivut, mutta heti tuli vastaus. Yritän itsekkin antaa apuja niin paljon kuin voin, ja se mielestäni on hienoa täällä. Ihmiset oikeesti jaksaa auttaa muitakin! Ainoa asia joka hieman nyppii on "kokeileppas google" vastaukset. aika turhia loppujen lopuksi.
ja joku "miitti" tapainen juttu olis makee. itse hgissä ja olisi kivaa esim kerran kuussa tai jotain tavata muita foorumilaisia jossain kuppilassa ja vaihtaa ajatuksia.
No niin, en avaudu enempää.
nalle
ja joku "miitti" tapainen juttu olis makee. itse hgissä ja olisi kivaa esim kerran kuussa tai jotain tavata muita foorumilaisia jossain kuppilassa ja vaihtaa ajatuksia.
No niin, en avaudu enempää.
nalle
Viimeksi muokannut nalle76, 15.3.2008 klo 9.26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Äläs nyt nalle76, ei mun tiedot nettisivujen teosta ole kuin korkeintaan 50 arvoisia...jos sitäkään ![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
sopiiko että jos joskus tulen poriin, tai sinä hgiin, niin tarjoan oluet sinulle?
-
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka