Uskonnosta ja varsinkin sen liepeiltä....
-
Re: Uskonnosta ja varsinkin sen liepeiltä....
Viesti Kirjoittaja Macchiavelle »
-
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Ei liene muslimien yksinoikeus että käämi vähän kärähtää. Olen kuullut että Suomessakin on joku joskus puukotettu, ammuttu, hakattu pesäpallomailalla ja vaikka mitä kivaa kun on toisella vähän naksahtanut. Tekijänä on kuulemma ollut ihan suomalainen. Minultakin uhattiin pari päivää sitten repiä kädet irti ja syöttää naapurin koiralle eikä tuonkaan laukoja tainnut hänkään olla muslimi. Kyllä, jos jollain viiraa noin pahasti niin pitäisi hankkiutua hoitoon. Tällä viiraamisella, hermojen menettämisellä ja muulla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä uskonnon kanssa vaan sitä voi sattua vissiin ihan kenelle vaan.Jonkkis kirjoitti:PBman mainitsit, tuosta uskonnon halveksimisesta muutaman sana. Kun tuosta pilapiirroksista tuli niin hirveä mekkala. Vittuuntuneet muslimithan uhkasivat tappaa (yrittivätkö jopa?) noita piirrosten tekijöitä, näin olen ainakin kuullut. Jos jollain viiraa päässä noin pahasti niin pitäisi hankkiutua hoitoon oikeasti. Ei ketään saa tuollalailla uhkailla. Muslimeilla yleensäkin on vielä paljon opittavaa elämästä :-). Allah Allah Jihad (Jihadiin ja nimenomaan aseelliseen loppuu tämän Jonkkiksen suvaitsevaisuus)
Ei ketään saa tuolla lailla uhkailla, olen kanssasi aivan samaa mieltä.
-
Kirjan sivusta on kuva lehdessä ja korostettu kiistanalainen teksti sanoo näin: (boldaus on kirjassa itsessään eli esitetään kysymys ja siihen sitten vastataan)Macchiavelle kirjoitti:Joo, ikävä kyllä tämä, minun näkemyskseni perustuu täysin tuohon lehdistön uutisointiin. Ja ihan tosi copy/pastella tulisi tekstiä just nyt ellei tuo NMKY olisi vetänyt tekstiään takaisin. Mutta kerro toki kun olet lukenut. Turhaa kait multa utelet??
Miten tulisi käsitellä kapinoivat ja vihaiset reaktiomme ja tunteemme? Sellaisia tunteita ei loukattu nainen voi aina sanoa raa'alle, väkivaltaiselle miehelleen. Pahoinpitely vain lisääntyy siitä. Hänen on kuitenkin jotenkin saatava käsitellä tunteensa. Luotettavalle ystävälle ja sielunhoitajalle on hyvä jakaa tuskansa.
Ja tästä Ilta-Sanomat haastattelee vetoomuksen jättänyttä valtio-opin tutkijaa Sari Roman-Lagerspetz:ia:
"Hän huomattaa, että moni suomalainen nainen elää väkivaltaisessa liitossa ja kokee jo muutoinkin riittämättömyyttä ja voimattomuutta tilanteessaan. -Ja sitten saa kuulla, ettei vaimolla ole oikeutta kapinoida vaikeaa miestään vastaan ja pitäisi vain alistua. Järjetöntä puhetta, Roman Lagerspezt puuskahtaa."
Nainen ei ilmeisesti osaa lukea. Kirjassahan sanotaan että on parempi olla hiljaa kuin tulla hakatuksi koko ajan. Sen sijaan hae apua ja puhu asiasta ystävällesi tai jollekin muulle ulkopuoliselle. Ei siinä puhuta alistamisesta tai että ei olisi oikeutta kapinoida. Sanotaan että se on väärä reitti ulos tilanteesta ja nimen omaan kannustetaan hakemaan ulkopuolista apua tilanteeseen. Se suomalaisen perussyntihän on perheväkivallasta vaikeneminen.
Että sellainen kohu tällä kertaa. Suosittelen uutisnälkään ylen tv-uutisia iltapäivälehtien sijaan.
-
edit:
Toisin sanoen oppaassa sallittaan kaikki muut toimenpiteet paitsi raa'alle ja väkivaltaiselle miehelle puhuminen ja hänen jättämisensä.. fiksut on neuvot
-
Viesti Kirjoittaja ERA »
-
Minulla on tässä tuo 7.3 Ilta-Sanomat, joten sillä mennään. Niin kauan kuin sinulle ei ole lähdettä sanojesi taakse niin en jaksa väitellä enempää. Minä yritän olla rationaalinen, käyttää lähteitä ja olla muutenkin johdonmukainen. Sitten joku tulee heittelemään vaan rivejä ilmaan vailla minkäänlaista lähdettä. Pitäisikö muka uskoa?Macchiavelle kirjoitti:Ennemmin uskon keltaista lehdistöä kuin keltaista Pbman banaania.. Kai sille jokin syy löytyy miksi aineisto vedettiin takaisin? Kirjassahan myös väitettiin että naisen tehtäviin kuuluu kotiataloustyöt, ja näiden toteuttaminen ja olemalla alamainen miehelleen, aviovaimo ja myös perhe saa siunauksia?? oliko näin
edit:
Toisin sanoen oppaassa sallittaan kaikki muut toimenpiteet paitsi raa'alle ja väkivaltaiselle miehelle puhuminen ja hänen jättämisensä.. fiksut on neuvot
Syy aineiston pois vetämiseen löytyy lehdestä myös: kirjaa oltiin jo uudistamassa. On ymmärrettävää että tuollaisen kohun vuoksi kirja on hyvä vetää pois kun kerta uusi on jo tulossa. Kirjaa kuitenkin käytettiin yli 10 vuotta eli eiköhän se ihan asiallinen ole. Miksi kohua ei ole tullut aiemmin?
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Täälläkin ilmottautui heti yksi joka halusi vastaamaan lapsen kristillisestä kasvatuksesta ja opetuksesta (=halusi kummiksi) ja liittyi siksi klubiin vapaaehtoisesti. Kyllä heitä on paljon. Ja itsehän puhuin, kuten täällä jo huomioitaan, klubiin kuulumisesta, en liittymisestä koska ymmärrän että se liittyminen ei ole ollut välttämättä omaehtoista. Kukin meistä voi kerhosta erota ja se on kuulemma jopa taloudellisesti järkevää. Niin kauan kuin sitä ei tee niin on turha itkeä.Crimson kirjoitti:Hieman ontuva vertaus. Vai kuinka moni meistä on itse vapaaehtoisesti liittynyt jäseneksi noihin klubeihin?Pbman kirjoitti:Kun ihminen kuuluu animaliaan niin hän on eläinten ystävä. Kun hän kuuluu kirkkoon hän on kristitty. Helppoa ja yksinkertaista. Jos et halua kuulua kerhoon niin eroa, turha valittaa jäsenyydestä jos itse vapaaehtoisesti kuulutaan klubiin.
-
Niin, lähdettä käytettäisiin jos se lähde olisi käytettävissä?? Henk.Koht. mielipide on kuitenkin se että oppaassa neuvottu parisuhde ei ole tasa arvoinen. Muutenkin nämä hengelliset ja kristilliset oppaat menevä tasan Jehovien vastaavien kanssa, kysytään Miten voimme? kun pitäisi kysyä Miksi pitäisi?Pbman kirjoitti:Minulla on tässä tuo 7.3 Ilta-Sanomat, joten sillä mennään. Niin kauan kuin sinulle ei ole lähdettä sanojesi taakse niin en jaksa väitellä enempää. Minä yritän olla rationaalinen, käyttää lähteitä ja olla muutenkin johdonmukainen. Sitten joku tulee heittelemään vaan rivejä ilmaan vailla minkäänlaista lähdettä. Pitäisikö muka uskoa?Macchiavelle kirjoitti:Ennemmin uskon keltaista lehdistöä kuin keltaista Pbman banaania.. Kai sille jokin syy löytyy miksi aineisto vedettiin takaisin? Kirjassahan myös väitettiin että naisen tehtäviin kuuluu kotiataloustyöt, ja näiden toteuttaminen ja olemalla alamainen miehelleen, aviovaimo ja myös perhe saa siunauksia?? oliko näin
edit:
Syy aineiston pois vetämiseen löytyy lehdestä myös: kirjaa oltiin jo uudistamassa. On ymmärrettävää että tuollaisen kohun vuoksi kirja on hyvä vetää pois kun kerta uusi on jo tulossa. Kirjaa kuitenkin käytettiin yli 10 vuotta eli eiköhän se ihan asiallinen ole. Miksi kohua ei ole tullut aiemmin?
Mindfuck-hälytyskellot mulla ainakin soi.
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Tuohon väitheesseen kerhoihin kuulumisesta halusin kuitenki sekkaantua. Mie erosin kirkosta, koska en vanhoillislestadiolaisväritteisen kasvatuksen myötä sulattanut kirkon ja uskontojen suvaitsemattomuutta. Ehin kuitenki alkaa kummiksi ennen eroamistani ja senki jälkheen on kummiksi pyyetty vaikka ei kirkko huolikhaan minua. En ole sitten ruvennu kummittelehmaan. Mutta ei kai minun eläinrakkautta vähennä yhthään se, etten kuulu Animaliaan. En mie allekirjota kaikkia Animalian tekosia enkä ees aatoksia niin miksi mie siihen kerhoon liittyisin? Tai mihinkhään muuhunkhaan kerhhoon?
Soon kyllä ajanhukkaa tapela semmosista asioista, joihin ei viissaammatkhaan ole saahneet tolkkua. Vaikka ohan näitä mielenkiintostaki seurata ko koitatta väittää mustaa valkoseksi ja päinvaston. Saatanha mieki olla aivan tolkuton näistä asjoista mutta mitäs sitte. Jos ny joku haluaa kuulua johki kerhhoon niin siittä vain ja saapi kannattaa tai olla kannattamatta kaikkia kerhon sääntöjä jos niin tykkää. Eikösse nyt ois somempi jos kaikki kattelis sen verran omasta eestään ettei tarttis alkaa muitten uskomuksia tyrkkihmän ja vaatihman joku kuvan vaihtamista. Ja ku se kuvaki vaihtui ilman eri pyyntöä, niin mie ymmärsin. Käyttää silimälappuja tai bannia ko se nyt on mahollista. Kyllä tet huuatta suvaitsevaisuuen perhään ja sitte kuitekki joku tökkää silhmäänne ja siitä pittää alkaa nurista.
Oos teile ollenkhaan tuttu semmonen ajatusmalli, että katothaan jotaki, joka ärsyttää. Sitte alethaan miettihmään, että miksi se ärsyttää. Sitte jos kiinnostusta riittää niin otethaan selvää, mitä se ärsyttävä oikein tarkottaa. Ja lopuksi mietithään, että onko siittä minun ärsytyksen ilmasemisesta kellekhään mithään iloa vai haittaako vain. Näin mie aattelen ja tet saatta aatella ihan niinko tahotta.
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
Miksi pitää tarkotuksella kirjottaa niin ettei mitään ymmärrä, eikä jaksa kovin montaa sanaa edes kahlata läpi?tsip kirjoitti:Emmie aina tiä, pitäiskö teiän kanssa itkeä vai nauraa... Jotenki nämä kinat uskonnoista, uskomisesta ja uskomattomista jutuista saavat minut tuntehmaan voimattomuutta ja surua ymmärtämättömyyestä.
Tuohon väitheesseen kerhoihin kuulumisesta halusin kuitenki sekkaantua. Mie erosin kirkosta, koska en vanhoillislestadiolaisväritteisen kasvatuksen myötä sulattanut kirkon ja uskontojen suvaitsemattomuutta. Ehin kuitenki alkaa kummiksi ennen eroamistani ja senki jälkheen on kummiksi pyyetty vaikka ei kirkko huolikhaan minua. En ole sitten ruvennu kummittelehmaan. Mutta ei kai minun eläinrakkautta vähennä yhthään se, etten kuulu Animaliaan. En mie allekirjota kaikkia Animalian tekosia enkä ees aatoksia niin miksi mie siihen kerhoon liittyisin? Tai mihinkhään muuhunkhaan kerhhoon?
Soon kyllä ajanhukkaa tapela semmosista asioista, joihin ei viissaammatkhaan ole saahneet tolkkua. Vaikka ohan näitä mielenkiintostaki seurata ko koitatta väittää mustaa valkoseksi ja päinvaston. Saatanha mieki olla aivan tolkuton näistä asjoista mutta mitäs sitte. Jos ny joku haluaa kuulua johki kerhhoon niin siittä vain ja saapi kannattaa tai olla kannattamatta kaikkia kerhon sääntöjä jos niin tykkää. Eikösse nyt ois somempi jos kaikki kattelis sen verran omasta eestään ettei tarttis alkaa muitten uskomuksia tyrkkihmän ja vaatihman joku kuvan vaihtamista. Ja ku se kuvaki vaihtui ilman eri pyyntöä, niin mie ymmärsin. Käyttää silimälappuja tai bannia ko se nyt on mahollista. Kyllä tet huuatta suvaitsevaisuuen perhään ja sitte kuitekki joku tökkää silhmäänne ja siitä pittää alkaa nurista.
Oos teile ollenkhaan tuttu semmonen ajatusmalli, että katothaan jotaki, joka ärsyttää. Sitte alethaan miettihmään, että miksi se ärsyttää. Sitte jos kiinnostusta riittää niin otethaan selvää, mitä se ärsyttävä oikein tarkottaa. Ja lopuksi mietithään, että onko siittä minun ärsytyksen ilmasemisesta kellekhään mithään iloa vai haittaako vain. Näin mie aattelen ja tet saatta aatella ihan niinko tahotta.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Musta tää oli vaan pers'oonallista esitystä. Tsippi on viksu likka niinkun Hompun naiset ylheensäkhin, joten paremphi meilhe vaan sopeuthua!EvilPet kirjoitti:Miksi pitää tarkotuksella kirjottaa niin ettei mitään ymmärrä, eikä jaksa kovin montaa sanaa edes kahlata läpi?tsip kirjoitti:Emmie aina tiä, pitäiskö teiän kanssa itkeä vai nauraa... Jotenki nämä kinat uskonnoista, uskomisesta ja uskomattomista jutuista saavat minut tuntehmaan voimattomuutta ja surua ymmärtämättömyyestä.

– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
Yhdyn edelliseen puhujaan.(ei kaksimielisiä tulkintoja, kiitos)Repe Ruutikallo kirjoitti: ... joten paremphi meilhe vaan sopeuthua!

Naisen pelko on viisauden alku.
-
Viesti Kirjoittaja EvilPet »
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Se on "meän kieltä", mitä kirjoitin niin hyvin kuin osasin ts. niinkuin sanoin sanat mielessäni. Koska olen kierrellyt paljon, en puhu enää puhdasta meän kieltä, jota tornionjokivarressa puhutaan ja jossa on h-kirjainta käytetään eri paikassa kuin muualla Lapissa. H on muutenkin eri paikoissa riippuen siitä, mistä päin Lappia puhuja on lähtöisin. No, meän kieltä ei yleensä kirjoiteta niin en odottanutkaan kaikkien sitä ymmärtävänEvilPet kirjoitti:En minä naisia kritisoi, enkä Tsippiä, en vaan tajunnut tuosta mongerruksesta mitään, ja ko. henkilö yleensä kirjoittaa ihan suomea. Tämä vaan kummastutti...

Ehkä alitajuisesti halusin kirjoittaa tällä "mongerruksella", jotta joku älähtäisi ja pääsisin sanomaan MOT

Repe Ruutikallo kirjoitti:Musta tää oli vaan pers'oonallista esitystä. Tsippi on viksu likka niinkun Hompun naiset ylheensäkhin, joten paremphi meilhe vaan sopeuthua!
Meän kielelä se menis: "Mie tykkään, että soli persoonallinen esitys. Soon viksu likka niinko muukki Hompun naiset ylheensäki. Ei meän auta ko sopheutua! ;" Kiitosta vaan

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Viesti Kirjoittaja mmmvuori »
Siis "meidän"kieli? Hauskaa, lieneekö kaikissa maailman muissa kielissä "äidin"kieli?tsip kirjoitti:Se on "meän kieltä"
...
Meän kielelä se menis: "... Ei meän auta ko sopheutua! ;" Kiitosta vaan
-
Viesti Kirjoittaja MarQ »
-
Viesti Kirjoittaja Terrakotta »
-
Viesti Kirjoittaja rmho »
-
Viesti Kirjoittaja To_Ok »

puuh, aiheeseen:
Katselin tuota edellistä avataria... ja nyt uutta. Ei siinä vanhassa mitään vikaa, toki Satyriconin kansikuva on pop ja enemmän minun makuuni näin visuaalisessa mielessä. 8) Oli se kanta uskontoon nyt mikä tahansa niin tuosta avatarista nillittäminen ja paasaaminen oli jo niin turhaa, että herra Ozonen sietäisi lentää pihalle foorumilta. no vähintään varoitusta kehiin! Olisipa valtaa

Itse olen kirkosta eronnut ja suosittelen sitä lämpimästi ihan kaikille ..."tosi" uskovaisia ahdasmielisempää porukkaa saa etsiä. Minä vedän sitä yläkerran kaveria turpaan jos tulee mulle nillittämään, että "menet muuten alakertaan lepäämään kun et minun kirkkooni kuulunut". Miksi kirkottomana miehenä joudun automaattisesti kadotukseen? Tällainenkin ihminen voi elää elämänsä hyvin ja tasapainoisesti muita vahingoittamatta ja häiritsemättä. Jos uskotte niin uskokaa, mutta älkää pirskatti sentään paasatko. Eikä se toinenkaan leiri saarnoitta pääse. Samaa sontaa tekin levitätte. Onko siitä pakko toitottaa koko maailmalle? Ja tulla sitten mulle ilmottamaan, että oot muuten hippi väärässä, stanan lammas.
kiitos ja anteeksi
-
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
mukava tyyppi
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Terrakotta »
Näinkö oikein? Kirjoitit ensin jotain aivan muuta tuon "mukava tyyppi" kohdalle... Vältyit täpärästi kunnialoukkaussyytteeltä.Jonkkis kirjoitti:{...} Eli jos sanon vaikka, että tuo Ruutikallo on ihan...
mukava tyyppi
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Joo, kiva ja sitä ennen pelkkiä AXSIÄ.Terrakotta kirjoitti:Näinkö oikein? Kirjoitit ensin jotain aivan muuta tuon "mukava tyyppi" kohdalle... Vältyit täpärästi kunnialoukkaussyytteeltä.Jonkkis kirjoitti:{...} Eli jos sanon vaikka, että tuo Ruutikallo on ihan...
mukava tyyppi![]()
![]()
![]()
![]()
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Joo, Repe Ruutikalloa eli todennäköistä nimimerkkiä ei voi juriidisesti kunnianloukata, mutta jos sanot että "Matti Vanhanen on cocksucker", olet mahdollisesti loukannut oikeaa ihmistä Repe Ruutikallon takana ja joudut katkeraan oikeusrosessiin jossa ei itku auta enää alioikeuden jälkeen!
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Entäs jos pitää nimimerkkinään oikeaa nimeään. Esim Matti Vanhanen pitäisi nimimerkkiä Matti Vanhanen.Repe Ruutikallo kirjoitti:![]()
Joo, Repe Ruutikalloa eli todennäköistä nimimerkkiä ei voi juriidisesti kunnianloukata, mutta jos sanot että "Matti Vanhanen on cocksucker", olet mahdollisesti loukannut oikeaa ihmistä Repe Ruutikallon takana ja joudut katkeraan oikeusrosessiin jossa ei itku auta enää alioikeuden jälkeen!
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka