Minä ainakin olen sitä mieltä, että uskonnot yleensä, ei siis vain kristinusko, ovat haitallisia sekä globaalilla, että yksilötasolla. Pahimpia ovat kuitenkin nämä yksijumalaiset lähetysuskonnot. Konfliktit: vaikka ne johtuisivatkin siitä, että uskontoja käytetään ajamaan poliittisia agendoja, uskonnot ovat silti se keino, joilla veli ajetaan veljeä vastaan - vrt. sunnit ja shiiat Irakissa, katoliset ja protestantit Irlannissa yms.
Yksilötasolla mielestäni on hengen köyhyyttä ja vastuuttomuutta uskoa johonkin korkeampaan, persoonalliseen voimaan joka olisi meistä niin kiinnostunut, että joko palkitsisi tai rankaisisi meitä sen perusteella, kuinka
sen sanelemia oikkuja ja ohjeistuksia noudatetaan. Tässä tulevat mukaan nimenomaan juutalaisuus-kristinusko-islam.
Lisäksi koen sen äärimmäisen loukkaavana, että joku väittää minun olevan kykenemätön korkeaan moraaliin ja hyvään elämään koska en usko henkiolentoihin. Toisinpäin se ei ole yhtä loukkaavaa. Olen varma että tekin - uskossanne vahvat - kykenisitte siihen ilman jumalianne. Te itse ette luota itseenne, vaan tarvitsette "isän" joka lopulta teistä huolehtii - antaa teille tikkarin kun teette kuten isä sanoo, ja vitsaa kun ette tee. Aikuisten ei tarvitse mielistellä eikä pelätä, koettakaa ymmärtää.
Lapset eivät voi ymmärtää, ja sen vuoksi olen pöyristynyt siitä, kuinka yleisesti kristinuskoa kouluissa ja päiväkodeissa tuputetaan. On niitä aamunavauksia, ruokarukouksia, uskonnonopetusta, virrenveisuuta ja joulukuvaelmia. Mikään niistä ei kuulu kouluun. Joulua voi silti viettää - itse nimi "joulu" tulee pakanallisesta sanasta "yule". Ikiaikainen keskitalven juhla on nimeä myöten rosvottu kristinuskoa vanhemmista traditioista. Fiktiivinen henkilö "Jeesus", "jumalan" "poika", sattui muka juuri syntymään tuolloin! Neitseellisesti! Ja hänen syntymänsä kunniaksi taivaalle syttyi vielä tähti suuri!
Sallikaa mun nauraa. Satu on satu on satu, ja pajunköyttä vaikka mirhassa paistettaisiin.
Gott ist tot!
"Hänen ruumiinsa alkaa jo haista - emmekö voisi järjestää
hänelle edes säälliset hautajaiset?"
Ja laitetaas lopuksi se linkki, niin kaikki halukkaat voivat luopua
tapakristillisyydestä ja perusteettomien verojen maksusta:
http://www.eroakirkosta.fi/.