Mighty Mousen vieritysongelma ja puhdistaminen
-
Viesti Kirjoittaja kide- »
Pullossa lukee "Contact Cleaner PRF TCC.
Irrottaa helposti rasvan, öljyn ja piintyneen lian. Sopii käytettäväksi tietokone- ja elektroniikan huollossa, valmistuksessa sekä myös puhdistuksessa. Käyttökohteet mm. audio, video, radio, tv, puhelin, konttorikoneet, tietokoneet, optiset laitteet, pankkiautomaatit jne..... Haihtuu täydellisesti eikä jätä jäänteitä. Ei syövytä metalleja, vahingoita muoveja, kumeja, maaleja eikä lakkoja."
Minä poistin hiirestä pariston. Sitten suikutin tuota reilusti paineella pallon taakse ja pyörittelin sitä sormella ja rätillä...ja toistin pariin kertaan. Sit annoin rotan kuivahtaa 10 minuuttia. Kumipallo tuntui pehmenevän ja turpoavankin vähän, mutta kuivuttuaan se oli ihan normaalin tuntuinen. Nyt toimii ihan hyvin.
-
Mighty Mouse rullan ongelma
Viesti Kirjoittaja janoke »
Miten Mighty Mousen saa auki rikkomatta sitä, koska rulla ei toimi ja voisi vaikka korjailla sitä? Puukkoa väliin ja voimaa perään vai onko hienovaraisia niksejä?
- ( märällä rätillä putsattu rullattu ja kuivattu mutta hetkellinen korjaus. "lopeta se pitzan syöminen koneen ääressä ja pese kädet, joo...
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
eMac G4 1 GHz (1GB / 40Gt hd)
iMac 20" 2,4 GHz ( 2GB / 320Gt hd)
-
Re: Mighty Mouse rullan ongelma
Viesti Kirjoittaja ffwd »
googlesta/youtubesta voi löytyä jotain purkuohjeita. ite kokeilin joskus aukaista sitä puukolla, mutta ei lähtenyt aukeamaan, niin en viittinyt väkisillä yrittää ja rikkoa niin kallista hiirtä. mä oon saanu rullan toimimaan joka kerta kääntämällä hiiren ylösalaisin ja pyörittelemällä sitä palloa rivakasti jonkun aikaa..janoke kirjoitti:Puukkoa väliin ja voimaa perään vai onko hienovaraisia niksejä?
-
Viesti Kirjoittaja sdgsdvergbdf »
Pitäisi toimia.
Syy: Vastoin sääntöjä poistetut tiedot palautettu
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Itse olen avannut omani ja oli helppo nakki.
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Miten muuten olis hammaslanka tai vastaava?Raccoon Sam kirjoitti:Luin jostain että jos leikkaa pienen suirun teippiä ja vierittää sen pallon ympärille niin että saa sellaisen 'hammaslanka' - otteen ja hinkkaa vähän aikaa niin kaikki möhnä lähtee sieltä.
Pitäisi toimia.
Minä putsaan kylmästi isoprobanolirätillä. Hiiri nurin ja kostutetulla rätillä hinkkaan ja sitten kuivalla kuivaan. Toimii joka kerta.
Teippiä en pistäisi koska siitä irtoaa liimaa ja moska tarttuu jatkossa lujempaan.
-
takuukorjaus?
Viesti Kirjoittaja pahismörköläinen »
Kaiken järjen mukaanhan korjauksen pitäisi olla ilmainen. Mutta mielestäni siellä ei tarpeeksi selvästi ilmaistu joudunko nyt maksamaan tuon 38e uudesta hiirestä, ja sitten toiset 38e jos en palauta tätä, vai onko uusi hiiri ilmainen jos palautan vanhan. Korjauksen ehdot oli hyvin epämääräiset.
Kellään kokemusta? Saas nähdä mitä visa-laskulle ilmestyy..
-
Re: takuukorjaus?
Viesti Kirjoittaja Castillo »
Eikun se menee juuri niin kuin tuossa ensimmäisessä kappaleessa sanoit. Summa veloitetaan vaan, jos et palauta rikkinäistä. Taisi olla muistaakseni niin, että pitää palauttaa kymmenessä päivässä.pahismörköläinen kirjoitti:Onko kukaan lähettänyt hiirtään huoltoon? Minulla on siis Apple Storesta ostettu kone jossa on takuu voimassa..äskettäin täyttelin sitten korjauslomakkeet saadakseni uuden hiiren, mutta yllättäen siellä kysyttiin luottokorttia ja mainittiin hinta 38 euroa sekä sanottiin että tuon verran veloitetaan jos en palauta rikkinäistä heille uuden saatuani.
Kaiken järjen mukaanhan korjauksen pitäisi olla ilmainen. Mutta mielestäni siellä ei tarpeeksi selvästi ilmaistu joudunko nyt maksamaan tuon 38e uudesta hiirestä, ja sitten toiset 38e jos en palauta tätä, vai onko uusi hiiri ilmainen jos palautan vanhan. Korjauksen ehdot oli hyvin epämääräiset.
Kellään kokemusta? Saas nähdä mitä visa-laskulle ilmestyy..
Kokemusta on kahdesta takuuvaihdosta AppleStoressa: MacBookin kovalevy aikaisemmin ja hiljakkoin MBP:n akku. Molemmat menivät samalla periaatteella.
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
No hyvä, niin arvelinkin mutta tosiaan se oli aika epämääräisesti siellä kerrottu.. olin jopa ensin peruuttamassa koko korjausta.Castillo kirjoitti: Eikun se menee juuri niin kuin tuossa ensimmäisessä kappaleessa sanoit. Summa veloitetaan vaan, jos et palauta rikkinäistä. Taisi olla muistaakseni niin, että pitää palauttaa kymmenessä päivässä.
Kokemusta on kahdesta takuuvaihdosta AppleStoressa: MacBookin kovalevy aikaisemmin ja hiljakkoin MBP:n akku. Molemmat menivät samalla periaatteella.
Yhden iPodin olen joskus korjauttanut mutta se meni niin päin että ensin kävi kuriiri tuomassa tyhjän kuoren palautusta varten, haki sen pois ja uusi vehje tuli sitten kun tuli.
Ilmeisesti tässäkin tapauksessa tulee uuden hiiren mukana jonkinlainen palautuspussukka?
-
Viesti Kirjoittaja Castillo »
Omissa tapauksissa olivat pahvilaatikossa, josta piti ottaa uusi sisältö pois ja laittaa rikkinäinen sisälle. Ja Applen palautustarra (laatikossa) pannaan laatikon päälle.pahismörköläinen kirjoitti: Ilmeisesti tässäkin tapauksessa tulee uuden hiiren mukana jonkinlainen palautuspussukka?
iPad Air 12,9" M2 128GB
iPhone 15 plus
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »

Kokoaminen vaatii pari tippaa pikaliimaa. Tuolla tavalla helppo puhaltaa uutta eloa taas pitkäksi aikaa. Toimii sen jälkeen kuin uusi.
Turha toivoa, että sieltä saisit sellaisen hiiren joka ei yhtä nopeasti mene tukkoon. Joillakin kun näitä kappaleita kuulemma on, niin epäilen että kyse on enemmänkin ihotyypistä, kuin hiirestä. Eli siis jokainen MM menee tukkoon jos kädet hikoaa/rasvoittuu/jne tarpeeksi paljon. Jos sinulla hyvin kuivat kädet, niin sitten voit tältä välttyä.
Tämä minun mielipiteeni

-
Jep mutta niin kauan kun on takuu voimassa, on ihan turha alkaa purkamaan. Eikä meidän kuluttajina tarvitsekaan nieleskellä näin selvää suunnitteluvirhettä ja turvautua tee-se-itse-keinoihin. Menee vielä rikki.. Sitä paitsi mitä enemmän niitä hiiriä tulee vaihtoon, sitä kovemmat paineet Applella on suunnitella hiiri uudestaan sellaiseksi että se toimii. Itse ainakin tulen vaihdattamaan niin monta kertaa kuin kerkiän.TheKraken kirjoitti:Itse olen avannut MM-hiiriä varmaan kymmenkunta kertaa. Helppo operaatio loppujen lopuksi, kunhan vaan uskaltaa.
Turha toivoa, että sieltä saisit sellaisen hiiren joka ei yhtä nopeasti mene tukkoon.
-
Totta kai siis näin on viksuinta toimia, jos takuuta on. En sitä sanopahismörköläinen kirjoitti:Jep mutta niin kauan kun on takuu voimassa, on ihan turha alkaa purkamaan. Eikä meidän kuluttajina tarvitsekaan nieleskellä näin selvää suunnitteluvirhettä ja turvautua tee-se-itse-keinoihin. Menee vielä rikki.. Sitä paitsi mitä enemmän niitä hiiriä tulee vaihtoon, sitä kovemmat paineet Applella on suunnitella hiiri uudestaan sellaiseksi että se toimii. Itse ainakin tulen vaihdattamaan niin monta kertaa kuin kerkiän.TheKraken kirjoitti:Itse olen avannut MM-hiiriä varmaan kymmenkunta kertaa. Helppo operaatio loppujen lopuksi, kunhan vaan uskaltaa.
Turha toivoa, että sieltä saisit sellaisen hiiren joka ei yhtä nopeasti mene tukkoon.

-
No periaatteessa siinä joutuu pari klipsua rikkomaan, joten se pikaliima on ihan viksu veto. Vaikkakin kyllä se läjässä pysyy ilmankin, tosin vähän heikonlaisestiharri kirjoitti:Kyllä mulla on ainakin toistaiseksi pysynyt kasassa ilmankin, kop kop...TheKraken kirjoitti:Kokoaminen vaatii pari tippaa pikaliimaa.
-Harri

-
Mighty Mousen putsaaminen...?
Viesti Kirjoittaja ponkes »
MacBook 13,3" 2.0GHz C2D
iPhone 4
-
Re: Mighty Mousen putsaaminen...?
Viesti Kirjoittaja Crash test dummy »
Itse "puhdistan" pallon kääntämällä hiiren ylösalaisin mattoa vasten ja pyöräyttämällä rivakasti pari kierrosta samalla kevyesti painaen. Toimii ainaski mulla.
-
Viesti Kirjoittaja ponkes »
ei toimi mulla... tai ainakaan enää...Crash test dummy kirjoitti:Moneskohan threadi samasta aiheesta..?
Itse "puhdistan" pallon kääntämällä hiiren ylösalaisin mattoa vasten ja pyöräyttämällä rivakasti pari kierrosta samalla kevyesti painaen. Toimii ainaski mulla.
MacBook 13,3" 2.0GHz C2D
iPhone 4
-
Viesti Kirjoittaja Vaeltaja »
Joku joskus on ihan kuvallisen ohjeen nettiin laittanut. Eli leikkaa teipistä ohut - niin ohut, että mahtuu siitä pallon aukosta sisään - ja pitkä soiro. Laita sen pää siihen palloon päälle kiinni, ja pyöräytä se pallolla sisään, niin että se tulee toiselta puolelta ulos. Käsittele näin kunnes pöpöt ovat tulleet pos.ponkes kirjoitti:ei toimi mulla... tai ainakaan enää...Crash test dummy kirjoitti:Moneskohan threadi samasta aiheesta..?
HÖH! Joo, Joo!
-
Viesti Kirjoittaja beach »
Mighty Mouseni on ollut melko pitkää käyttämättömänä ja maannut ainoastaan laukun pohjalla. Vähän aikaan sitten otin taas hiiren pitkästä aikaa käyttöön. Sivunapeista tuleva Expose toimii hyvin mutta muista napeista painettaessa tulee aina Dashboard esiin (joka on siis pallonapin takana). Säädin hiiren asetuksia siten että, pallo ei ole mikään nappi. Nyt normi klikkaus toimii mutta oikean napin klikkaus ei. Olen kokeillut putsata hiirtä. Mikä neuvoksi?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä en kyllä tuota käytä, siitä jää liimaa hiiren sisään ja sitten on kyllä tahma tiukassa.Vaeltaja kirjoitti:Joku joskus on ihan kuvallisen ohjeen nettiin laittanut. Eli leikkaa teipistä ohut - niin ohut, että mahtuu siitä pallon aukosta sisään - ja pitkä soiro. Laita sen pää siihen palloon päälle kiinni, ja pyöräytä se pallolla sisään, niin että se tulee toiselta puolelta ulos. Käsittele näin kunnes pöpöt ovat tulleet pos.ponkes kirjoitti:ei toimi mulla... tai ainakaan enää...Crash test dummy kirjoitti:Moneskohan threadi samasta aiheesta..?
Virta pois, hiiri nurinpäin ja nukkaamatonta kangasta vasten reippaasti hieromaan. Ja jos ei tehoa, rättiin pieni tippa isoprobanolia ja johan lähtee.
-
Viesti Kirjoittaja kamina »
-
Viesti Kirjoittaja p-veli »
-
Viesti Kirjoittaja Crash test dummy »
p-veli kirjoitti:..punaviinin rohkaisemana.. Sivupainikkeita lukuunottamatta se toimii edelleen hienosti...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jugih »
On muuten kummatkin tosi. Itse muutaman keppanan voimin avasin myös MM. Meillä on pari minikoiraa niin scrollipallo oli yksinkertaisesti tukossa karvoista, eli kaiken maailman väärinpäin hankauksert eivät ENÄÄ tehonneet. Aikanaan toimi kyllä. Nyt rotta pelaa kun käkikello.p-veli kirjoitti: Avaus on suhteellisen helppo toimenpide. Itse avasin pari viikkoa sitten punaviinin rohkaisemana ystäväni MM:n ja poistin töhnät.
PS. Muutamalla rohkasevalla saa aina kuningasideat pyörimään päässä.. Aamulla savun hälvettyä tarkastetaan sitten vasta kytkennät..
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka