Olen nyt kolunnu läpi kaikki järkevät ja ei niin järkevät kaupat helsingissä (humac, stokka, verkkokauppa jne.) ja kaikkialla Airport Express on loppu. Onko kellään mitään vinkkiä mistä voisin löytää moisen "mokkulan"? Ongelma on että mun Zyxel HW660-61 tiputtaa WLANin aina välillä, ja iPhone ei suostu juttelemaan sen kanssa alkuunkaan. Vielä sellanen kysymys että onko huono saatavuus vihiä siitä että olis tulossa uus malli (missä olis kenties b/g/n) markkinoille?
Kyllä Express näyttää kadonneen myynnistä. AppleStorekin lupaa vasta viikon päästä. Toi voi tosiaan ennustaa sitä, että Expresskin siirtyy n-aikaan. Tai sitten ei.
MacFinn kirjoitti:Kyllä Express näyttää kadonneen myynnistä. AppleStorekin lupaa vasta viikon päästä. Toi voi tosiaan ennustaa sitä, että Expresskin siirtyy n-aikaan. Tai sitten ei.
Niinpä. On niin tyypillistä että kun jotain haluaa, niin sitä ei saa.
Mulla olisi ylimääräinen. Ostin juuri Time Capsulen ja airport express kävi turhaksi, koska Time Capsule ajaa saman asian + toimii kiintolevynä. AP Express on vain n. kuukauden vanha, eli ihan priima tavara. Voit saada vähän alennusta uuteen verrattuna
Pr0be / Helsinki
Joo nyt on AE kotona ja kaikki toimii ku junan vessa! Se mikä vähän huvitti oli että mukana tullu CD sisäls sit asennusohjelman 10.4.x käyttikselle, mikä ei ylläri toimi 10.5.x käyttikses. Siin sit piti kaapelilla käydä netist hakeen uusin versio. Ei iso ongelma mutta ihmettelen kovasti miks mukana ei tullu ohjelmaa sekä 10.4.x ja 10.5.x:lle..
En ehtiny eilen tutustua tarkemmin ko. laitteeseen, joten voisko joku valasta että pitääks siihen päivittää jokin uus firmis (kun kerran on näköjään vanhempaa sorttia)?
slusse kirjoitti:En ehtiny eilen tutustua tarkemmin ko. laitteeseen, joten voisko joku valasta että pitääks siihen päivittää jokin uus firmis (kun kerran on näköjään vanhempaa sorttia)?
--
s
Tulee ihan automaattisen päivityksen mukana. Se levy joka mukana on muistaakseni suht turha, koska Airport Utility on minusta tiikerin mukana muutenkin ja kun sitä käytät, niin se päivittää kyllä firmiksen jos tarve.
slusse kirjoitti:Joo nyt on AE kotona ja kaikki toimii ku junan vessa! Se mikä vähän huvitti oli että mukana tullu CD sisäls sit asennusohjelman 10.4.x käyttikselle, mikä ei ylläri toimi 10.5.x käyttikses. Siin sit piti kaapelilla käydä netist hakeen uusin versio. Ei iso ongelma mutta ihmettelen kovasti miks mukana ei tullu ohjelmaa sekä 10.4.x ja 10.5.x:lle..
--
s
Älä vaan asenna mitään siltä CD:ltä. Ei siellä ole mitään mitä sulla ei jo 10.5.x:ssä olisi.
slusse kirjoitti:Joo nyt on AE kotona ja kaikki toimii ku junan vessa! Se mikä vähän huvitti oli että mukana tullu CD sisäls sit asennusohjelman 10.4.x käyttikselle, mikä ei ylläri toimi 10.5.x käyttikses. Siin sit piti kaapelilla käydä netist hakeen uusin versio. Ei iso ongelma mutta ihmettelen kovasti miks mukana ei tullu ohjelmaa sekä 10.4.x ja 10.5.x:lle..
Leopardissahan on vakiona riittävän uusi Airport Expressille. Tiikerissäkin, mutta ei välttämättä sen nolla-versiossa. Time Capsule vaatii uudemman kuin Leon alkuperäinen.
Stockalla oli äsken vaikka kuinka monta Expressiä, joista yksi tarttui mukaani. En ole ehtinyt kokeilla sitä, sillä haahuilen vielä kaupungilla, mutta kurkkasin pakettiin - sehän on ihanan pieni ja ilman johtoja! Kätevää. Miksiköhän Airport Extreme on sitten niin iso?
Ilmeisesti ensi viikolla on tulossa Expressiin n-päivitys. Minulle on aina jäänyt epäselväksi kuinka paljon parempi/nopeampi tuo n-laite on verrattuna vanhaan Expressiin? Eli kannattaako ostaa uusi?
heikki kirjoitti:Ilmeisesti ensi viikolla on tulossa Expressiin n-päivitys. Minulle on aina jäänyt epäselväksi kuinka paljon parempi/nopeampi tuo n-laite on verrattuna vanhaan Expressiin? Eli kannattaako ostaa uusi?
Jos sulla on vain tuo Powerbook, ei kannata, sillä PB:ssä on g-mallin Airport kortti.
heikki kirjoitti:Ilmeisesti ensi viikolla on tulossa Expressiin n-päivitys. Minulle on aina jäänyt epäselväksi kuinka paljon parempi/nopeampi tuo n-laite on verrattuna vanhaan Expressiin? Eli kannattaako ostaa uusi?
Jos sulla on vain tuo Powerbook, ei kannata, sillä PB:ssä on g-mallin Airport kortti.
Juu ei kannata PBlle sitä ostaa, mutta n on siis paljon (en muista lukuja) nopeampi ja kantomatka on kaksinkertainen g:hen verrattuna, eli kyllä se on ihan merkittävä uudistus
Edit. Siis tuo g:n nopeus on se 54mbit/s ja n pystyy teoriassa 300mbit/s nopeuteen, mutta tyypillisimmillään joku 70-80 mbit/s. ja g:n kantomatka on parhaimmillaan 35 metriä sisällä ja n:n 70 metriä..
"Hintaneuvos on salamannopea, mutta pikkuroope vielä nopeampi."
— mylman
Noi voihan ... Mietin tosiaan pitkään, että tuleekohan sitä n-versiota vai ja sitten ostin sen g-version lopulta, ja *heti* tulee vahvistuksia, että on se juu on se tulossa sittenkin.
Apple varmaan tunkenut varastoistaan loputkin Expressit johonkin Suomen Stockmanniin, jotta saavat myytyä pois ennen n-mallia.
Jos tuo n-malli sieltä tulee, niin yritän kyllä vaihtaa sitä Stockannilla.
Stocka vaihtaa aika helposti laitteen.. Ei ees tarvi boksia, kunhan kuitti on tallella + tarvittavat piuhat jne. Sanoo niille vaan että se ei suostu toimimaan kotikoneen kanssa, ja että siinä on selkeesti jokin vika. Pitää vaan varmistaa että hyllyssä olevat on sit niitä n-mallisia.
Jep jep, vein Expressin Stockalle ja sanoin vain suoraan, että Apple on julkaissut uudemman stantardin mukaisen version kyseisestä laitteesta. Olisin periaatteessa voinut jopa odottaa n-versiota Stockalta, mutta ehdottivat itse mieluummin rahana, koska tuotteen saapumisessa heille voi kestää jonkin verran. Hyvää palvelua Stockalta, joten ansaitsevat tällaisen pienen 'mainoksen'.
Tosin tuo Express taisi olla heillä noin 10 euroa store-hintaa kalliimpi..
Hmm, oikeastaan seuraavaksi voisi hankkia Expressin, minkä jälkeen Extreme jää vähän turhaksi, koska tuo musiikkiominaisuus on minulle paljon tärkeämpi kuin Airdisk. Pitaisiköhän laittaa Extreme myyntiin..
Thoth kirjoitti:Jep jep, vein Expressin Stockalle ja sanoin vain suoraan, että Apple on julkaissut uudemman stantardin mukaisen version kyseisestä laitteesta. Olisin periaatteessa voinut jopa odottaa n-versiota Stockalta, mutta ehdottivat itse mieluummin rahana, koska tuotteen saapumisessa heille voi kestää jonkin verran. Hyvää palvelua Stockalta, joten ansaitsevat tällaisen pienen 'mainoksen'.
Tosin tuo Express taisi olla heillä noin 10 euroa store-hintaa kalliimpi..
Hmm, oikeastaan seuraavaksi voisi hankkia Expressin, minkä jälkeen Extreme jää vähän turhaksi, koska tuo musiikkiominaisuus on minulle paljon tärkeämpi kuin Airdisk. Pitaisiköhän laittaa Extreme myyntiin..
Pojot sinulle rehellisestä toiminnasta, slusse voisi ottaa mallia sinusta (huomasin kyllä hymiösi)!
Juu ei kannata PBlle sitä ostaa, mutta n on siis paljon (en muista lukuja) nopeampi ja kantomatka on kaksinkertainen g:hen verrattuna, eli kyllä se on ihan merkittävä uudistus
Mielestäni tietysti Heikin kannattaa ostaa n-laite, ellei tarkoituksena ole kitkutella Powerbookilla eläkeikään asti. Ei minullakaan ole n-standardilla toimivaa Macia juuri nyt, mutta vuoden sisällä ehkäpä, sillä tämä iBook alkaa olla jo hieman vanhempaa teknologiaa. Sitä paitsi jos tuota Expressiä käyttää jatkossa esim. Time Capsulen rinnalla musiikin toistoon, niin ilmeisesti g-Express hidastaa sellaista langatonta verkkoa, joka muuten tukee n-standardia.
Sherukka kirjoitti:[
Pojot sinulle rehellisestä toiminnasta, slusse voisi ottaa mallia sinusta (huomasin kyllä hymiösi)!
Rehellisyyden *virne* nimissä täytyy myöntää, että sanoin vain, että Apple on päivittänyt tämän laitteen uudempaa n-standardiin eikä varmaan edes myy enää tätä kyseistä g-standardin Expressiä enää; jätin mainitsematta, että Apple päivitti laitteensa juuri tänään eikä viime viikolla.