Ahneus huipussaan
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: 20.3.2007 klo 16.20
Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Auvainen »
"Sonera haluaa ohjata asiakkaita käyttämään itsepalvelua netissä."
"Asiakaspalvelun lisäksi vikatilanteista ilmoittaminen siirtyy maksulliseen numeroon 2. toukokuuta alkaen. Sonera tiedottaa uusista numeroista asiakkailleen koteihin ja netissä."
Haluaisinpa nähdä sen fakiirin, joka laajakaistayhteyden katketessa hoitelee vikailmoituksen netin kautta.
-
- Viestit: 19516
- Liittynyt: 21.3.2005 klo 9.33
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Toinen vaihtoehto olisi jättää yksi ilmainen numero ja loput maksullisiksi niille, jotka tahtoo henk.koht. palvelusta ja jonon ohittamisesta maksa.
-
- Viestit: 1180
- Liittynyt: 16.4.2006 klo 19.24
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Rooivalk »
Haluaisinpa nähdä sen fakiirin, joka vielä rimpuilee Soneran asiakkaana.Auvainen kirjoitti:
Haluaisinpa nähdä sen fakiirin, joka laajakaistayhteyden katketessa hoitelee vikailmoituksen netin kautta.
24" iMac 2,93Ghz Core 2 Duo, 8Gb, Radeon HD4850. iPad Pro 10.5 64Gb wifi + cellular.
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: 20.3.2007 klo 16.20
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Auvainen »

-
- Viestit: 5531
- Liittynyt: 8.3.2005 klo 18.18
- Paikkakunta: Jyväskylä MLK
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
Tässä on yksi, koska vaihtoehtoja EI OLE ainakaan ADSL liittymissä... GSM liittymää en ole jaksanut vaihtaa. Riskiä ei viitsi ottaa, koska Sonera kuuluu varmimmin ainakin merellä... Toisaalta. Voisihan sen merireissuille hankkia radiopuhelimen etc, etcRooivalk kirjoitti:Haluaisinpa nähdä sen fakiirin, joka vielä rimpuilee Soneran asiakkaana.Auvainen kirjoitti:
Haluaisinpa nähdä sen fakiirin, joka laajakaistayhteyden katketessa hoitelee vikailmoituksen netin kautta.

-
- Viestit: 2754
- Liittynyt: 12.11.2004 klo 16.43
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja ER »
-
- Viestit: 991
- Liittynyt: 28.9.2006 klo 22.47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Niin, onhan tämä ristiriitainen tilanne.ER kirjoitti:Tästäpä tulee mieleeni, että koskahan saamme Suomeen ISP:n joka tarjoaa oikeasti laatua ja kunnon asiakaspalvelua? Tai vaihtoehtoisesti tätä nykylaatua kunnolla kilpaillulla hinnalla? Maalaisjärkeeni ei uppoa se, että kunnollisen ISP:n ylläpitäminen on niin kallista tai vaikeata että tätä parempaa ei saada asiakkaille tarjolle.
Kympillä kk pitäis saada nopea liittymä, toimiva verkko läpi suomen ja hyvä ja nopea asiakaspalvelu. Voisiko lotossa voittaa helpommin?
Minä en ainakaan viitsisi tarjota tukea tolla rahalla kk, muuta kuin automaattivastaajan tai virtuaali inkkarin. Ja ei varmaankaan olisi varaa uudistaa verkkovermeitä ihan heti sen jälkeen kun ne pystyyn on saanut. Tai sitten tilauskanta pitäisi olla enemmän kuin suomen väkiluku.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: 10.3.2008 klo 19.00
- Paikkakunta: Tampere
-
- Vuoden Homppulainen 2009
- Viestit: 20319
- Liittynyt: 21.2.2004 klo 22.31
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Eikös Sonera ja Elisa tuota oikein komeita voittoja ja maksa kumpikin erinomaiset osingot? Varaa asiakaspalveluun siis olisi. Ongelma on siinä, että se asiakaspalvelu maksaa jonkin verran eikä siis sovi huimiksi asetettuihin tuotto-odotuksiin.Molto bene kirjoitti: Niin, onhan tämä ristiriitainen tilanne.
Kympillä kk pitäis saada nopea liittymä, toimiva verkko läpi suomen ja hyvä ja nopea asiakaspalvelu. Voisiko lotossa voittaa helpommin?
Taitaa Teliasoneralta rapsahtaa ennätysmäinen osinko kohta eräällekin tilille.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Hmm, toisaalta tuli semmoinen muistikuva että Elisa olisi jopa ottanut lainaa osinkojen kasvattamiseen, en nyt jaksa alkaa varmistella...
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 24.3.2005 klo 23.32
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Jos ajattelee, että pitkin päivää olisi tasainen 30min jono, niin silloin ei edes vaadittaisi paljon lisää työvoimaa siihen että ko. jono saataisiin purettua ja lopun päivää ei enää olisikaan kummempaa jonoa.
Itse olen ~5 kertaa joutunut olemaan yhteyksissä Soneran internetpalveluihin, sekä normi-kaapelimodeemipalvelun että HOASnetin yhteydessä, ja olihan se ihan ala-arvoista menoa. 45min ja siitä ylöspäin jonotusajat. Joskus meni jopa puhelu poikki kesken kaiken. Alimman tason palveluolmit, tiedä häntä minkä kiven alta kaivettu, eivät tajunneet tekniikasta yhtään mitään. Okei, eihän kaikkien tarvitse, mutta palvelun alkeet oli myös niin hukassa etteivät myöskään laittaneet puhelua siitä paikasta eteenpäin kun homma meni heiltä yli hilseen. (Näin, että DNS-serveri oli kaatunut, kerroin tämän heti puhelun aluksi ja pyysin antamaan jonkun muun DNS-serverin osoitteen että pääsisin takaisin töiden pariin. Alkoivat kyselemään mikä Windows minulla on ja onko johdot seinässä.
![Pirullinen [6]](./images/smilies/icon_twisted.gif)
-
- Viestit: 2952
- Liittynyt: 4.3.2004 klo 19.46
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja wanders »
En ole puhelinpalvelun asiantuntija, joten ajatukseni VOI olla väärä.Sleepperi kirjoitti: Jos ajattelee, että pitkin päivää olisi tasainen 30min jono, niin silloin ei edes vaadittaisi paljon lisää työvoimaa siihen että ko. jono saataisiin purettua ja lopun päivää ei enää olisikaan kummempaa jonoa.
Mutta jos olisi yksi asiakaspalvelija, jolla olisi koko ajan 30 minuutin jono, niin ottamalla työhön toinen asiakaspalvelija, jono saataisiin 15 minuuttiin, eikö? Jos jonotusaika haluttaisiin 10 minuuttiin yhden sijasta pitäisi olla 3 asiakaspalvelijaa. Näin siis asiakastuki pitäisi 3-kertaistaa, jotta päästäisiin 10 minuutin jonotusaikaan. Ellei henkilökuntaa koulutettaisi puhumaan 2-kertaisella nopeudella.

-
- Viestit: 17376
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 18.16
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Macco »
Tulee muuten todella lohduton olo, kun on ongelma yhteyksissä ja aspal sanoo, että "taidat tietää asiasta enemmän kuin minä"...Sleepperi kirjoitti:(Näin, että DNS-serveri oli kaatunut, kerroin tämän heti puhelun aluksi ja pyysin antamaan jonkun muun DNS-serverin osoitteen että pääsisin takaisin töiden pariin. Alkoivat kyselemään mikä Windows minulla on ja onko johdot seinässä.)
-
- Viestit: 4885
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 22.12
- Paikkakunta: Kaustinen
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Carde »
Pitääköhän tästä sanoa fulldublex irti ja ottaa mokkula jostakin

EDIT: kännikalan pahimmat typåt
-
- Viestit: 17376
- Liittynyt: 26.1.2005 klo 18.16
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Macco »
Se olisi fiksu veto, jos maalla vaan olisi hyvä 3G-kuuluvuus. Useimmiten sitä ei ole, ja yhteys on todella hidas.Carde kirjoitti:Pitääköhän tästä sanoa fulldublex irti ja ottaa mokkula jostakin
-
- Viestit: 4885
- Liittynyt: 25.11.2007 klo 22.12
- Paikkakunta: Kaustinen
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Carde »
Totta, ainoa mikä täällä kuuluu hyvin on huuto...Macco kirjoitti:Se olisi fiksu veto, jos maalla vaan olisi hyvä 3G-kuuluvuus. Useimmiten sitä ei ole, ja yhteys on todella hidas.Carde kirjoitti:Pitääköhän tästä sanoa fulldublex irti ja ottaa mokkula jostakin
3G taitaa toimia lähimpänä 50km päässä

EDIT: korjattu ihan pikkuisen jostain ilmaantuneita kirjoitusvirheitä...
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 24.3.2005 klo 23.32
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Ajattele asiaa näin: kun jonon pituus pysyy vakiona, niin silloin nykyisellä kapasiteetilla asiakkaita palvellaan (katoaa jonon etupäästä) yhtä nopeasti kuin heitä soittaa palveluun (tulee lisää jonon takapäähän). Oli jonon pituus sitten tunti tai vartti.wanders kirjoitti:En ole puhelinpalvelun asiantuntija, joten ajatukseni VOI olla väärä.Sleepperi kirjoitti: Jos ajattelee, että pitkin päivää olisi tasainen 30min jono, niin silloin ei edes vaadittaisi paljon lisää työvoimaa siihen että ko. jono saataisiin purettua ja lopun päivää ei enää olisikaan kummempaa jonoa.
Mutta jos olisi yksi asiakaspalvelija, jolla olisi koko ajan 30 minuutin jono, niin ottamalla työhön toinen asiakaspalvelija, jono saataisiin 15 minuuttiin, eikö? Jos jonotusaika haluttaisiin 10 minuuttiin yhden sijasta pitäisi olla 3 asiakaspalvelijaa. Näin siis asiakastuki pitäisi 3-kertaistaa, jotta päästäisiin 10 minuutin jonotusaikaan. Ellei henkilökuntaa koulutettaisi puhumaan 2-kertaisella nopeudella.
Jos 8h päivässä auki olevassa puhelinpalvelussa, johon soittaa ihmisiä aivan tasaista tahtia, on koko päivän ajan vakiopituinen puolen tunnin jono, niin siellä olisi vakiopituinen nollan pituinen jono mikäli päivän alussa tehtäisiin puoli tuntia lisää töitä. Siis 0.5h/8h = ~6% lisäys tarvittavaan työvoimaan.
Todellisuudessahan pienet, vaihtelevat jonot ovat väistämättömiä koska tulee soittopiikkejä. Ymmärrän hyvin, jos joudun jonottamaan usein viisi minuuttia tai joskus harvoin vaikka vartin. Jatkuva pitkä jono kuvastaa ammattitaidottomuutta ja/tai asiakasvihamielisyyttä, ja herättää ainakin minussa vahvan kutinan kantaa rahani jollekin muulle firmalle.
Valitettavasti Sonera ja vast. firmat pitävät pitkää jonoa tosiasiallisesti keinona saada asiakkaat käyttämään jotain muuta yhteydenottomenetelmää tai (vielä parempi) olemaan ottamatta yhteyttä ollenkaan, koska asiakaspalvelu maksaa. Antakaa rahaa ja turpa kiinni, on heidän sanomansa. Pitkän jonon ylläpitämisen sijaan he voisivat soittaa vaikka kolmen minuutin nauhoituksen katkeamattomia solvauksia, mutta se olisi jo liian ilmeistä keskimääräisellekin asiakkaalle.
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 29.4.2007 klo 16.46
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
Onhan tuo jo olemassa. Nebula. Huono puoli tietenkin siinä ettei ole ihan kaikkialla saatavissa.ER kirjoitti:Tästäpä tulee mieleeni, että koskahan saamme Suomeen ISP:n joka tarjoaa oikeasti laatua ja kunnon asiakaspalvelua? Tai vaihtoehtoisesti tätä nykylaatua kunnolla kilpaillulla hinnalla? Maalaisjärkeeni ei uppoa se, että kunnollisen ISP:n ylläpitäminen on niin kallista tai vaikeata että tätä parempaa ei saada asiakkaille tarjolle.
-
- Viestit: 637
- Liittynyt: 24.10.2005 klo 22.26
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja teesaa »
Ajatuksesi ei likimainkaan ole oikea. Jos sillä asiakaspalvelijalla X on 30 min jono, ja yksi asia kestää keskimäärin 5 min, niin yhdessä tunnissa X hoitaa 12 asiakasta, ja jono pysyy samana 6 henkilönä.wanders kirjoitti:En ole puhelinpalvelun asiantuntija, joten ajatukseni VOI olla väärä.Sleepperi kirjoitti: Jos ajattelee, että pitkin päivää olisi tasainen 30min jono, niin silloin ei edes vaadittaisi paljon lisää työvoimaa siihen että ko. jono saataisiin purettua ja lopun päivää ei enää olisikaan kummempaa jonoa.
Mutta jos olisi yksi asiakaspalvelija, jolla olisi koko ajan 30 minuutin jono, niin ottamalla työhön toinen asiakaspalvelija, jono saataisiin 15 minuuttiin, eikö? Jos jonotusaika haluttaisiin 10 minuuttiin yhden sijasta pitäisi olla 3 asiakaspalvelijaa. Näin siis asiakastuki pitäisi 3-kertaistaa, jotta päästäisiin 10 minuutin jonotusaikaan. Ellei henkilökuntaa koulutettaisi puhumaan 2-kertaisella nopeudella.
Ottamalla yhden asiakaspalvelijan lisää tunnissa menee siis 24 asiakasta, joten 6 asiakaspaikkaa jää vapaaksi, jolloin kumpikin asiakaspalvelija saa sleebailla 15 min tunnissa.
-
- Viestit: 2952
- Liittynyt: 4.3.2004 klo 19.46
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja wanders »
Ok, arvasin että jotain meni pieleen.teesaa kirjoitti: Ajatuksesi ei likimainkaan ole oikea. Jos sillä asiakaspalvelijalla X on 30 min jono, ja yksi asia kestää keskimäärin 5 min, niin yhdessä tunnissa X hoitaa 12 asiakasta, ja jono pysyy samana 6 henkilönä.
Ottamalla yhden asiakaspalvelijan lisää tunnissa menee siis 24 asiakasta, joten 6 asiakaspaikkaa jää vapaaksi, jolloin kumpikin asiakaspalvelija saa sleebailla 15 min tunnissa.
Mutta käsittääkseni tämän mukaan asiakaspalvelijoiden määrää pitäisi nostaa 50 % alkuperäisestä, jotta 30 minuutin jono saataisiin pois tunnissa. Sekään ei ole minusta vähäinen määrä, mutta alkuperäinen ratkaisuni oli tietysti surkea.

-
- Viestit: 8105
- Liittynyt: 24.8.2005 klo 20.36
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Lare »
Jonoteoria ei ole ihan näin simppeliä.wanders kirjoitti:Ok, arvasin että jotain meni pieleen.
Mutta käsittääkseni tämän mukaan asiakaspalvelijoiden määrää pitäisi nostaa 50 % alkuperäisestä, jotta 30 minuutin jono saataisiin pois tunnissa. Sekään ei ole minusta vähäinen määrä, mutta alkuperäinen ratkaisuni oli tietysti surkea.
-
- Viestit: 2754
- Liittynyt: 12.11.2004 klo 16.43
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja ER »
Ei näköjään ainakaan kohtuuhinnalla:arijoutsi kirjoitti:Onhan tuo jo olemassa. Nebula. Huono puoli tietenkin siinä ettei ole ihan kaikkialla saatavissa.
"Hinnat annetulle osoitteelle:
Kytkentämaksu 150,00 eur
Nopeus Kuukausimaksu
8M/1M 75,00 e /kk (saatavuus rajoitettu)
2M/512k 59,00 e /kk"

-
- Viestit: 4927
- Liittynyt: 10.5.2005 klo 12.56
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Jos osoite kuuluu tuohon nebula zoneen, ovat hinnat toki huomattavasti halvemmat. Yllättävän laajalle alueelle näköjään yltää kun uteliaisuuttani katsoin. Tuossapa voisi olla vaihtoehto soneran laajakaistalle, jonka ajattelin kyllä ihan asiakaspalvelun parantamistoimista johtuen irtisanoa.ER kirjoitti:Ei näköjään ainakaan kohtuuhinnalla:arijoutsi kirjoitti:Onhan tuo jo olemassa. Nebula. Huono puoli tietenkin siinä ettei ole ihan kaikkialla saatavissa.
"Hinnat annetulle osoitteelle:
Kytkentämaksu 150,00 eur
Nopeus Kuukausimaksu
8M/1M 75,00 e /kk (saatavuus rajoitettu)
2M/512k 59,00 e /kk"
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
- Viestit: 377
- Liittynyt: 29.4.2007 klo 16.46
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja arijoutsi »
Minulla Tampereella 8/1 48€. Liittymismaksu oli 0€ pari vuotta sitten. Tietenkin jos ei ole saatavilla Nebula Zone, niin hinta on kovempi. Näkyy tuo kuitenkin koko ajan laajentavan. Nebula on minulla neljäs operaattori ja ylivoimaisesti paras. Siitäkin jo kannattaa maksaaER kirjoitti:Ei näköjään ainakaan kohtuuhinnalla:arijoutsi kirjoitti:Onhan tuo jo olemassa. Nebula. Huono puoli tietenkin siinä ettei ole ihan kaikkialla saatavissa.
"Hinnat annetulle osoitteelle:
Kytkentämaksu 150,00 eur
Nopeus Kuukausimaksu
8M/1M 75,00 e /kk (saatavuus rajoitettu)
2M/512k 59,00 e /kk"

-
- Viestit: 4078
- Liittynyt: 12.7.2007 klo 12.59
- Paikkakunta: Laukaa
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Vaan hyvin tuo Elisan yhteyskin on toiminut. Eikä onneksi ole tarvinnut olla asiakaspalveluun yhteydessä.

MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
- Viestit: 224
- Liittynyt: 20.3.2007 klo 16.20
Re: Ahneus huipussaan
Viesti Kirjoittaja Auvainen »
Uudenlaista tehotukea numerossa 0200 600 600
Puhelu maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun + 1,99 €/min.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit