Vakiot vielä tällä hetkellä, mutta täytynee tilata Verkkokaupasta AKG K 324 P kuulokkeet kunhan "jaksan". Itse asiassa en ole vielä edes kokeillut noita vakioita, koska uuden iPodin synkkaus ja lataus on vielä vähän kesken
E: Nyt pistin tuollaiset valkoiset tilaukseen. 2-5 päivää pitäisi kestää. Kromin värisille Verkkokauppa ilmoitti toimitusajaksi useita viikkoja, joten....
Alkuun täytyy sanoa että ääni on kyllä ihan hyvä, vielä voisi olla jotain parempaakin, mutta kyllä nämä voittavat ne plugit ihan pystyyn mitä ääneen tulee.
Ongelma on vaan noi tulpat jotka helpohkosti putkahtavat ulos korvasta..
ite ostin äskettäin Sonyn MDR-EX71 -kuulokkeet ja olen kyllä tyytyväinen.
Istuvat hyvin korvaan ja bassoa tulee sopivasti.
Lenkillä en oo vielä kokeillu, mutta ainakin Sonyn mp3-soittimen mukana tulleet kuulokkeet pysy päässä vaikka hölkkäili vähän pitempiäkin matkoja..
Itel on v-modan vibet ja jukoliste saa olla viimeiset tuon valmistajan pascet mitä ostan. Toinen kuuloke paikattiin hetikohta pikaliimalla kun alkoi hajoilemaan osiin. Nyt johto on rumasti pakkausteipillä paikattu kun se johto kului siitä plugin päästä melkein poikki.
Tars saada jotku yhtä hyvin soivat, kestävät napit. Käsittääkseni vibetkin kestää jos se fakin liitin ei ois suora vaan 90 asteen kulmassa kuten muissakin "asiallisissa" napeissa.
Ajattelin hankkia ultimate earin super.fi 3 napit, onko kellään kokemuksia ? Toinen vaihtoehto on shuren e2, joita ei käsittääkseni kai enää tehdä mutta kyllä niitä vielä löytyy. Jos joku osaa sanoa noiden eroja niin saa kertoa
Kossin The Plugit täyttää korvat useasti viikossa. Hifistelijä kun en ole niin äänenlaatu kelpaa paremmin, kuin hyvin. (iPodin mukana tulleet nappikuulokkeet ovat ainoat, jotka olen saanut sopimaan korviini)
Kun tilasin oman 2g nanon, niin oli samaan aikaan tarjouksessa sennheiserin cx-300 plugit Applestoressa, ja vieläpä ihan siedettävään hintaan.
En ole katunut, nanon mukana tulleet kuulokkeet eivät suostuneet pikaisen kokeilun aikana menemään millään tavalla järkevästi korvaani, vaan tuntui kuin olisi palattu ergonomiassa 10 vuotta taaksepäin, kun taas sennheiserin plugit istui luonnollisenoloisesti, mutta häiritsevänä seikkana sennheisereissä on sen ulkoäänen eristys.
Sinäsä kiva että voi keskittyä missä tahansa musiikkiin täydellisesti, mutta haittapuolena on liikenteenseassa käppäily, kun ei yhtään kuule autojen lähestyvän.
Soundi on kyl mahtava, tosin bassot korostuu hieman liikaa sisätiloissa. Seuraavaksi koss porta prot vois tulla kysymykseen.
Noita Sennheiser cx-300 kuulokkeita vakavasti harkinnut, mutta mites pysyy paikoillaan vaikka lenkkeillessä? Vai pitääkö hankkia jotku sportti kuulokkeet lisäksi? Onko ehdotuksia?
Touchin ja Nanon perusnapit käytössä. Vasen korvakäytävä on vähän "vääränmallinen" joten kovin hyvin ei siinä kuuloke pysy, mutta äänenlaadultaan nämä ovat olleet ihan sopivat minulle. Homassin aikoinani myös sangalliset Sonyn pikkukuvut mutta iPodien kanssa antoteho on ollut saamaton. Siis pysyn napeissa.
Sonyn MDR-ED21LP -kuulokkeita. Olen ollut noihin todella tyytyväinen. Ääni noissa on mielestäni mukavan levollinen, juuri vertailin äänenlaatua Creativen EP-635 -kuulokkeisiin (samat kuin EP-630:t, mutta Neckstrap-tyyppisinä ja valkoisina), jotka tuntuivat inhottavilta korvissa ja korostivat diskanttia ja bassoa. Sonyissa mitään ei korosteta, ja ääni on mukavan levollista ja tasapainoista. Bassoa ja diskanttia silti löytyy. Sonyjen ergonomia on hyvää, mutta esimerkiksi pipo päässä nekin painavat korvia epämukavasti. Plugi on muotoa L, mikä häiritsee joissakin tilanteissa, mutta on käsittääkseni sellainen on parempi kuin suora. Mukana tulee pieni nahkapussi, jossa kuulokkeita voi säilyttää, mutta itse menin askartelemaan siitä iPodin suojan sellaisen puutteessa. Kaiken kaikkiaan todella hyvät kuulokkeet 30 euron hintaan.
Ja minähän en äänenlaaduista mitään tiedä, tuossa vain omia kokemuksiani.
AKG K324P:t on korvissa. Hyvät kuulokkeet musiikin kuunteluun, mun korvaan ei tosin istu ihan täydellisesti, esim. juostessa tuppaa irtoamaan korvasta. Tosin siksi käytänkin ipodin vakkarinappeja urheilessa.
Sain myytyä pois Kossin Porta Prot. Mietin nyt että mitkä seuraavaksi..? Kuulokkeiden pitäisi olla suht. hyvät äänenlaaduiltansa ja pysyä päässä tiukimmissakin paikoissa. Kuten esim. skeittauksessa.
Ostin vähän aikaa sitten Kossin porta prot kun tälläkin topikilla niitä hehkuteltiin. Hyvät on luurit.
Hitusen hankalan kokoiset kun taskuun survoo, mutta tuottaa korviin hintaansa nähden kelpo audiota
No iteälläni oli Kossin The Plugit mut ääni alko tuntumaan tosi tunkkaselta vähän ajan jälkeen ja vaihoin Ipodin mukana tuleviin kuulokkeisiin. Nyt olen ajatellut ostaa Kossin PortaPro:t että äänenlaatu olis vähän parempi. PortaProt taitaa olla aika suositut tän foorumin käyttäjien yhteydessä
Kossin KEB24:set ostin vihdoin tuon 1gen Nanon seuraksi. Nyt alkoi tosin houkuttamaan heti soittimen vaihto uudempaan, isommalla kapasiteetilla olemaan..
JMS kirjoitti:Noita Sennheiser cx-300 kuulokkeita vakavasti harkinnut, mutta mites pysyy paikoillaan vaikka lenkkeillessä? Vai pitääkö hankkia jotku sportti kuulokkeet lisäksi? Onko ehdotuksia?
Itselleni en ainakaan tässä suhteessa ole parempia nappeja löytänyt. Pysyy korvissa paremmin kuin hyvin. Pysyy erittäin hyvin korvissa juostessa/lenkkeiltäessä ja muussa liikunnassa. Suosittelen =)
Alkuun täytyy sanoa että ääni on kyllä ihan hyvä, vielä voisi olla jotain parempaakin, mutta kyllä nämä voittavat ne plugit ihan pystyyn mitä ääneen tulee.
Ongelma on vaan noi tulpat jotka helpohkosti putkahtavat ulos korvasta..
Jatketaan harjoituksia..
Itseäni on alkanut tympiä kyseisten nappien bassovoittoinen jyminä. Applen omissa perusnapeissa bassot eivät kuulu juuri ollenkaan, mutta EP-630:ssa taas diskantit ovat kateissa. Tarttis saada niiden yhdistelmä... Sennheiser CX-300 / AKG K 324 P harkinnassa. Nappeja ei taida päästä missään koekuuntelemaan, joten aina on jonkinlainen sika säkissä.
Mulla pysyvät kyllä hyvin korvissa myös lenkkeillessä.
Semmonen halpa valkonen kannettava ja sit se uusin käyttis.
Toistaiseksi käytän ihan näitä applen omia nappi kuulokeita ja hyvin olen pärjännyt. Mutta korvien hyvinvointia ajatellen tilasin viime viikolla CDON.comista Skullcandyn kuulokeet, ja tarvitsen paremmat kuulokeita muutenkin kun kuuntelen öisin musaa koneella olessani, silloin napit alkaa ärsyttää. Oon odottanu postista lappua jo viim perjantaista eikä vieläkään ole tullut vaikka meiliin on tullut postia että tuote on toimitettu jo viime viikolla, jos tänään ei tule niin pistän mailia takaisin.
Mutta siis, applen kuulokeet jäävät pian minun kohdallani historiaan.
Bosen 167 eur kuulokkeet alle 3 eur kotiin tuotuna. Täältä!
On kyllä mahtavat - kaikenmaailman kosssenhaiserit jää kyllä hankkimatta tulevaisuudessakin. Nämä kuulokkeet on siis kopiot alkuperäisestä- vrt. T-Bone mikrofonit. Kaikki "liian hyvä" netissä ei olekaan huijausta. Tilasin juuri parit lisää ihan vaan varalle.
Viimeksi muokannut NeliX4, 7.4.2008 klo 17.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NeliX4 kirjoitti:Bosen 167 eur kuulokkeet alle 3 eur kotiin tuotuna. Täältä!
On kyllä mahtavat - kaikenmaailman kosssenhaiserit jää kyllä hankkimatta tulevaisuudessakin. Nämä kuulokkeet on siis kopiot alkuperäisestä- vrt. T-Bone mikrofonit. Kaikki "liian hyvä" netissä ei olekaan huijausta. Tilasin juuri parit lisää ihan vaan varalle.
Voi junalauma!
Otin nyt kokeeksi viidet 8) Vähintäänkin hyvältä vaikuttavat...
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5