Apple Store, UK, Lontoo
-
Apple Store, UK, Lontoo
Viesti Kirjoittaja smirri »
Olen matkaamassa Lontooseen piakkoin. Tavotteena "ilmanen" reissu tuonne. Pari kysymystä aiheeseen liittyen ennen kuin lähden reissuun.
1. Monta iPhonea voit ostaa apple storesta tiskiltä samalla pankkikortilla? Onko siis kortilla jokin kiintiö?
2. Voiko ostaa samalla keikalla eri korteilla useamman satsin iphoneja, jos kortilla on kiintiö?
3. Toimiiko suomalainen Visa Electron tuolla storessa? Kenelläkään kokemuksia?
-
Re: Apple Store, UK, Lontoo
Viesti Kirjoittaja juhana87 »
2. ks. 1.
3. Ei toimi visa electron. Pitää olla luottokortti ja visa electron ei ole sitä. Visa vain vinkumaan.
-
Lisään jatkokysymyksen aiheeseen. Eli olen täysi-ikäinen, mutta alle 20-vuotias. Ymmärtääkseni alle 20-vuotias ei voi saada Visa-classic korttia, eihän? Mitä muita vaihtoehtoja luottokortiksi minulla on vain onko mitään vaihtoehtoja? Säännöllisiä tuloja on opiskelun ohessa ja ei maksuhäiriöitä.
-
Viesti Kirjoittaja Kreivi »
Suoraan pankkiin ja kysymään. Masterin saa ainakin Nordealta ja Sammolta, mutta edellyttää muistaakseni 90 op:tä.smirri kirjoitti:Kiitos nopeasta ja täsmällisestä vastauksesta.
Lisään jatkokysymyksen aiheeseen. Eli olen täysi-ikäinen, mutta alle 20-vuotias. Ymmärtääkseni alle 20-vuotias ei voi saada Visa-classic korttia, eihän? Mitä muita vaihtoehtoja luottokortiksi minulla on vain onko mitään vaihtoehtoja? Säännöllisiä tuloja on opiskelun ohessa ja ei maksuhäiriöitä.
Nokia E71
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Neuvottelu kysymys..Kreivi kirjoitti:Suoraan pankkiin ja kysymään. Masterin saa ainakin Nordealta ja Sammolta, mutta edellyttää muistaakseni 90 op:tä.smirri kirjoitti:Säännöllisiä tuloja on opiskelun ohessa ja ei maksuhäiriöitä.
Nimimerkillä Visa Classic opiskelijana, ilman vakinaisia tuloja, opintoja noin 60ov, ilman vakinaista työpaikkaa...

-
Viesti Kirjoittaja remform »
1. Myyjä kyllä kysyi ainakin minulta, että oletko ostanut kyseisellä kortilla aiemmin iPhoneja (ostin siis sen 5 kappaletta), että voi olla, että jokin korttikohtainen rajoitus on. Tosin täällä foorumillakin on kait tyyppejä, jotka ovat ostaneet ihan Apple Storesta lavallisen.smirri kirjoitti: 1. Monta iPhonea voit ostaa apple storesta tiskiltä samalla pankkikortilla? Onko siis kortilla jokin kiintiö?
2. Voiko ostaa samalla keikalla eri korteilla useamman satsin iphoneja, jos kortilla on kiintiö?
3. Toimiiko suomalainen Visa Electron tuolla storessa? Kenelläkään kokemuksia?
2. Voit ainakin siinä tapauksessa, että ostat osan luureista Apple Storesta ja osan Carphone Warehousesta. kilometrin etäisyydellä Regent Streetin Apple Storesta on ainakin kaksi Carphone Warehousea, jotka myyvät nykyään myös 16gb:n versioita.
-
Viesti Kirjoittaja remform »
"Opiskelija-visan" luottoraja lienee 1000€, sillä ei kovinkaan montaa iLuuria ostella. Tosin jos on jokin duunipaikka opiskelujen ohessa niin nätisti varmaan irtoaa normaali Visa tai Masteri.ranson kirjoitti:Neuvottelu kysymys..Kreivi kirjoitti:Suoraan pankkiin ja kysymään. Masterin saa ainakin Nordealta ja Sammolta, mutta edellyttää muistaakseni 90 op:tä.smirri kirjoitti:Säännöllisiä tuloja on opiskelun ohessa ja ei maksuhäiriöitä.
Nimimerkillä Visa Classic opiskelijana, ilman vakinaisia tuloja, opintoja noin 60ov, ilman vakinaista työpaikkaa...
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Niin taitaa olla tuo raja. Itse silloin aikoinaan onnistuin neuvottelemaan 1500€ rajan Visa Classickiin vai mikä se nyt silloin aikoinaan olikaan, vaikka ei itselläni siihen tuolloin mitään edellytyksiä ollut.remform kirjoitti:"Opiskelija-visan" luottoraja lienee 1000€, sillä ei kovinkaan montaa iLuuria ostella. Tosin jos on jokin duunipaikka opiskelujen ohessa niin nätisti varmaan irtoaa normaali Visa tai Masteri.
Mutta eihän luottokortin käyttörajaa aleta ostosta tehdessä samaan aikaan tarkistamaan yleinsä, joten en uskois esim. neljän puhelimen oston olevan mikään ongelma. Ja luottorajahan on se minkä verran sinne luotolle saa jättää seuraavan kuun lopussa tulevasta laskusta lyhentämättä.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Nii saako noita Carphonewarehouseistakin ilman että joutuu antamaan kaikkia tietojaan...?
Edit: ääkköset
-
-
Viesti Kirjoittaja wonfisher »
-
En oo varma että eikö viesti mennyt perille tossa mun ääkkösvammasessa vastauksessa, muttta minulla siis EI KÄYNYT NORDEAN VISA vaan jouduin maksamaan VISA ELEKTRONILLA....smirri kirjoitti:Siis välttämättä luotto-ominaisuuteen minun ei tarvitse koskea. Kunhan luottokortin saisin, jotta osto tapahtuman pystyisi tekemään Apple Storessa. Rahaa löytyy omasta takaa sen verran, että jopa tuon paljon puhutun "lavallisen" voisi tuoda.
-
Kyllä viestisi tuli perille. Tuntuu oudolta, kun moni on väittänyt, että electronilla ei saisi ostettua tuolta iLuureja ja luottokortilla pystyisi ja sitten sinä taas väität toistepäi.IIIMacci kirjoitti:En oo varma että eikö viesti mennyt perille tossa mun ääkkösvammasessa vastauksessa, muttta minulla siis EI KÄYNYT NORDEAN VISA vaan jouduin maksamaan VISA ELEKTRONILLA....smirri kirjoitti:Siis välttämättä luotto-ominaisuuteen minun ei tarvitse koskea. Kunhan luottokortin saisin, jotta osto tapahtuman pystyisi tekemään Apple Storessa. Rahaa löytyy omasta takaa sen verran, että jopa tuon paljon puhutun "lavallisen" voisi tuoda.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja anthi »
-
Joo toki aina kannattaa kaks korttia olla mukana reissussa ihan vaan lukuvirheiden kanssa - ja esim. ei ole mahdotonta että kortti viottuu jne... mut tosiaan kävin keskiviikkona hakemassa yhen 16gigasen Elektronilla. Ainoo selitys miks mun Visa ei käyny kun se on ns. karvalakkimalli eli siinä on pelkkä VISA eikä pankkikorttiominaisuutta... Nordeaa siis molemmat merkiltään... Tsemiä anyway eiköhän sieltä noita irtoa. Muista vaan tarkistaa pankista päivittäinen nostoraja... joskus meinaa tullu vastaan kun yrittäny ostaa autoa Austraaliassasmirri kirjoitti:Kyllä viestisi tuli perille. Tuntuu oudolta, kun moni on väittänyt, että electronilla ei saisi ostettua tuolta iLuureja ja luottokortilla pystyisi ja sitten sinä taas väität toistepäi.IIIMacci kirjoitti:En oo varma että eikö viesti mennyt perille tossa mun ääkkösvammasessa vastauksessa, muttta minulla siis EI KÄYNYT NORDEAN VISA vaan jouduin maksamaan VISA ELEKTRONILLA....smirri kirjoitti:Siis välttämättä luotto-ominaisuuteen minun ei tarvitse koskea. Kunhan luottokortin saisin, jotta osto tapahtuman pystyisi tekemään Apple Storessa. Rahaa löytyy omasta takaa sen verran, että jopa tuon paljon puhutun "lavallisen" voisi tuoda.Parempi varmaan, että löytyy molemmat kortit kun reissuun lähtee.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Leissi »
Kyllä Visa Electron toimii. Itse olen kyseisessä Regent Streetin Storessa ja myös Southamptonin Storessa OP:n electronilla ostanut. iPhoneni ostin Southamptonista Carphone Warehousesta electronilla, myyjä ensin sanoi, että pitäisi olla paikallinen kortti.. Sanoin siinä vain, että ei kyllä tietääkseni pidä ja kokeili mun OP:n electronia ja läpi meni ongelmitta.juhana87 kirjoitti:3. Ei toimi visa electron. Pitää olla luottokortti ja visa electron ei ole sitä. Visa vain vinkumaan.
iPad Retina
iPhone 5 & 4
-
Viesti Kirjoittaja Grovy »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Jees. Tänään tein sellasen havainnon Valintatalon kassalla, että kun myyjä siipasee korttia laitteessa, niin kylttiin ilmestyy teksti:Leissi kirjoitti:Kyllä Visa Electron toimii. Itse olen kyseisessä Regent Streetin Storessa ja myös Southamptonin Storessa OP:n electronilla ostanut. iPhoneni ostin Southamptonista Carphone Warehousesta electronilla, myyjä ensin sanoi, että pitäisi olla paikallinen kortti.. Sanoin siinä vain, että ei kyllä tietääkseni pidä ja kokeili mun OP:n electronia ja läpi meni ongelmitta.juhana87 kirjoitti:3. Ei toimi visa electron. Pitää olla luottokortti ja visa electron ei ole sitä. Visa vain vinkumaan.
"Luottokortti
OP - Visa Electron"
Eli siis tästähän saa käsityksen, että OP:n visa electron on luottokortti siinä missä muutkin, mutta luotto-ominaisuus on rajattu 0 euroon, ei "pelkkä pankkikortti".
-
Viesti Kirjoittaja xp9 »
-
Viesti Kirjoittaja Wespa »
Sopii, esim. MacBookkien mukana tuleva adapteri istuu esteettisestikin täydellisesti.xp9 kirjoitti:Siihen adapterin tilalle saattais sopia euro-verkkopiuha suoraan, en ole testannut.
MacBook Pro 13" 2,3 GHz i5 | 4 GB | 320 GB | 10.11.0
iPhone 5s | 32 GB | 9.0.2
"Everyone's entitled to my opinion!"
-
-
Viesti Kirjoittaja TomBear »
Monille kassoille electron rekisteröityy luottokortteihin sillä katteen tarkistus tapahtuu Visan ylläpitämän järjestelmän kautta. Electron ei siis ole luottokortti eikä myöskään pankkikortti vaan online maksukortti. Nythän on myös mahdollista saada pankeista Visa Debit kortteja jotka korvaavat nykyiset pankkikortit mutta eivät tee aina katetarkistusta tililtä paitsi jos olet itse sen korttia hakiessasi pyytänyt.smirri kirjoitti:Jees. Tänään tein sellasen havainnon Valintatalon kassalla, että kun myyjä siipasee korttia laitteessa, niin kylttiin ilmestyy teksti:Leissi kirjoitti:Kyllä Visa Electron toimii. Itse olen kyseisessä Regent Streetin Storessa ja myös Southamptonin Storessa OP:n electronilla ostanut. iPhoneni ostin Southamptonista Carphone Warehousesta electronilla, myyjä ensin sanoi, että pitäisi olla paikallinen kortti.. Sanoin siinä vain, että ei kyllä tietääkseni pidä ja kokeili mun OP:n electronia ja läpi meni ongelmitta.juhana87 kirjoitti:3. Ei toimi visa electron. Pitää olla luottokortti ja visa electron ei ole sitä. Visa vain vinkumaan.
"Luottokortti
OP - Visa Electron"
Eli siis tästähän saa käsityksen, että OP:n visa electron on luottokortti siinä missä muutkin, mutta luotto-ominaisuus on rajattu 0 euroon, ei "pelkkä pankkikortti".
-
Viesti Kirjoittaja Leissi »
Ei ongelmia.. Sun pitää vain allekirjoittaa läpyskä, jossa vahvistat, että sulle on kerrottu jotku palautus/vaihto-ohjeet, jonka jälkeen saat sen kyseisen lapun mukaasi..smirri kirjoitti:Mitenkäs ostaminen toimii Carphone Warehouseissa Lontoossa? Alkavatko vinkumaan liittymäsopparista tai käyttötarkoituksesta vai voiko vain pyytää tietyn määrän iphoneja ja maksaa OP-electronilla mutkitta?
OP-Electronilla ostin omani, ei ongelmia siinäkään! Taitaa edelleen olla voimassa se 5 puhelinta/kortti sääntö..
iPad Retina
iPhone 5 & 4
-
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eli AppleStoressa eivät kysyneet edes haluanko liittymäsopparia mukaan. Asiakaspalvelu oli erinomaista ja kaikin puolin mahtava mesta tuo UK AppleStore! 5 puhelinta per asiakas max.
Käytiin kaverin kanssa yhteensä neljässä eri Carphone warehousessa. Noita on kait 6-7 ihan parin kilometrin säteellä applestoresta. Yhdessä tuli ongelmia ja myynti oli vähän nihkeää, kun en omistanut brittiosotetta, mutta sain sieltäkin loppupeleistä ostettua phonet. Muissa CarPhone liikkeissä mainitsivat 2 phonea / asiakas ominaisuudesta, mutta eräässä ja viimeisessä liikkeessä, jossa käytiin, niin myyjä sanoi, että hän voi myydä meille tarvittaessa vaikkapa 25 iPhonea per naama. Jännä juttu.
Kaikki ostokset tuli tehtyä OP Visa electronilla tuolla briteissä. Toimi kaikkialla. Ainoa paikka missä OP electron ei toiminut koko riesun aikana oli Tampereen lentoaseman paikoituslippukone!
Kaikenkaikkiaan mukavaa ja helppoa kaupankäyntia ja muutenkin kiva reissu! 8)
Edit: Ainakin yksi noista ostetuista oli 1.1.2. FW
Edit2: Kaikki carphone warehouseista ostettua luuria olivat 1.1.2.
-
Viesti Kirjoittaja ressukka »
Olen pahoillani jos jotakuta ärsyttää näiden samojen kysymysten jauhaminen. Olen vain hieman käsi tuossa haun käytössä.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka