Tarkoitit varmaan erlaista kokkausta ja vaporisaattoreita?gramdel kirjoitti:Edit: ehkä onkin huono idea vastata kysymykseen.Repe Ruutikallo kirjoitti: Kun olen kerran junnuvuosinani koettanut hassista imasta niin pitää kysyä, että miten tupakoimaton voi viihdekäyttää kannabista? Yskittää vaan niinsti.
/---
ap

Mielestäni on aivan turh tehdä pössypäistä rikollisia, ei se ketään palvele. Paitsi ehkä porttiteoreetikoita.
"Hän polttaa pilvee hänet tuomitaan
Tuomitaan ja viedään vankilaan
Alla vartijan silmien harmaiden
Hän tarttuu piikkiin, todetaan
Oikeus on voittanut taas"
Kun joutuu rikollisten kanssa häsläämään ja leimautuu rikolliseksi, ajautunee helpommin itse sitten ties mihin kuvioihin.
Been there, done that. Koko kirjo tullut testattua joskus nuorempana, ihan uteliaisuudesta. Silti olen aina ollut kunniallinen kansalainen. Porttiteoria on pääsääntöisesti puppua. Väitän, ettei yksikään huume tee ihmisestä riippuvaista, vaan riippuvainen valitsee päihteensä. Taustalla lienee aina jonkin sortin ongelmia. Toki jos huumeita ei saisi, ei kukaan siihen piikkiin tarttuisi. Alkoholisti on kuitenkin paremmin kiinni yhteiskunnassa kuin narkomaani, ja "parantumisen" mahdollisuudet lienevät paremmat.
Tunnen muuten tapauksen, jossa "käänteinen porttiteoria" on auttanut heroinistin katuojasta takaisin yhteiskuntaan. Hän "miedonsi" päihdettään asteittain, ja on nykyisin keskikaljamies.
Viinan hinnasta yksi omakohtainen huomio:
Asuin eneen vuosituhannen vaihdetta Turun Nummenpakalla talossa, jonka alakerrassa kokoontui huudien vanhat juopothipitmitkälie. Alueella kukoisti kiljukauppa, jota paikallinen "kiljukeisari" pyöritti. Viime kesänä kävin katsomassa vanhoja kulmia, ja kuulin tilanteen muuttuneen. Puolet vanhoista juopoista oli kuollut, ja kiljukeisari joutunut työttömäksi. Viina-ale.
EDIT: toi lainaus on sis Hassisen Koneen biisistä "Oikeus on voittanut taas", vuodelta 1981.