Vuodatustopic 2
-
Re: Vuodatustopick 2
Viesti Kirjoittaja Anniel »

-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Macco, Macco, Karper asuu tuolla Svedujen maassa, meillähän on täällä kaikki paljon kauniimmin ja keväämmin!Macco kirjoitti:Ne ovatten Suomessa lyhyviä nämä keväät ja kesät. Se on talvi taas.DGKarper kirjoitti:Täällä on lumimyrsky![]()
Mihin se kevät hävisi...
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Viesti Kirjoittaja Erño »

NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Crash test dummy »
Vallan kinkkinen pulma sulla.. pitäiskö tästä tehdä oma topikki tuonne laitteet-osioon?Erño kirjoitti:Kännystä loppumassa akku, kiitos tuntemattomien soittelijoiden
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Olikos se jossain olemassa saitti, jossa sai suoramarkkinointikiellon päälle? Mulle soitti just pari minuuttia sitten joku, joka kysyi suoraan, että kiinnostaako Roope Ankka, vai lopetetaako puhelu tähän. Sanoin, että lopetetaan tähänErño kirjoitti:Kännystä loppumassa akku, kiitos tuntemattomien soittelijoiden
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Mulla on kyllä suoramarkkinoinnit blokattuna, mutta tuntemattomasta nrosta voi soittaa kuka vaan. Siinähän sitten ihmettelee kotiin tullessa, että missä puhelin ja miksei se hälytä. (joskus vähän hakusassa mihin se hepulin on hukkunut)Macco kirjoitti:Olikos se jossain olemassa saitti, jossa sai suoramarkkinointikiellon päälle? Mulle soitti just pari minuuttia sitten joku, joka kysyi suoraan, että kiinnostaako Roope Ankka, vai lopetetaako puhelu tähän. Sanoin, että lopetetaan tähänErño kirjoitti:Kännystä loppumassa akku, kiitos tuntemattomien soittelijoiden
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja DGKarper »

Ja mulla ei tosiaankaan ole varaa mennä korjauttamaan.
-
Ruisleipäänkö iskit (taitaa olla yleisin syy halkeamiseen kaljapullon pohjan lisäksi)DGKarper kirjoitti:Voi h****** hammas halkesi![]()
![]()
Pitäisi itsekin käydä hammaslääkärissä. Reikiä löytyis varmaan ainakin 8, mutta ei vihlo enkä vikise
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja maxima »
Liimalla ja teipillä se pysyy!DGKarper kirjoitti:Voi h****** hammas halkesi![]()
![]()
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Minä kävin vuosien jälkeen hammaslääkärissä, ihan vaan tarkistamassa reikien määrän. Pettymys oli suuri, yhtään ei löytynyt. Turhaan tuli mentyä.Erño kirjoitti:Ruisleipäänkö iskit (taitaa olla yleisin syy halkeamiseen kaljapullon pohjan lisäksi)DGKarper kirjoitti:Voi h****** hammas halkesi![]()
![]()
Pitäisi itsekin käydä hammaslääkärissä. Reikiä löytyis varmaan ainakin 8, mutta ei vihlo enkä vikise
-
Eli ei kannata vaivautua jos ei vihlo/tunnu missään. Tietty ne bananfluorimällit pitäisi ottaa, mutta kun ei viitsisi niin pienestä operoinnista maksaa.Maza kirjoitti:Minä kävin vuosien jälkeen hammaslääkärissä, ihan vaan tarkistamassa reikien määrän. Pettymys oli suuri, yhtään ei löytynyt. Turhaan tuli mentyä.Erño kirjoitti:Ruisleipäänkö iskit (taitaa olla yleisin syy halkeamiseen kaljapullon pohjan lisäksi)DGKarper kirjoitti:Voi h****** hammas halkesi![]()
![]()
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja JuzziK »
...ja jos oikein aikaa on niin pakkelia ja maaliamaxima kirjoitti:Liimalla ja teipillä se pysyy!DGKarper kirjoitti:Voi h****** hammas halkesi![]()
![]()

-
Viesti Kirjoittaja Maza »

Pirä tunkkis!

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »

Haluan jo pääsiäisen viettoon mutta ei! Töitä on vielä tehtävänä ja yks tapaaminenkin hoidettavana

-
Viesti Kirjoittaja Infant »
Minäkin, joudun oottelemaan noita muita hulttioita että saavat työnsä tehdyksi, sitten vasta pääsee oluselle ennen hyppäämistä ah niin ihanan täyteen ja tunnelmalliseen pikajunaan.Anniel kirjoitti:Kiukuttaa![]()
Haluan jo pääsiäisen viettoon mutta ei! Töitä on vielä tehtävänä ja yks tapaaminenkin hoidettavana
-
Viesti Kirjoittaja tsip »

Kaikesta huolimatta, on kaunis ilma ja oikeastaan kaikki ihan jees 8) Ja pitkät pyhät edessä, kumppanikin saa olla lomalla
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
-
Söisin kokonaisen hevosen, mutten tykkää metwurstista
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Jaha, postimiehen koni sitten säästyi?Erño kirjoitti:Söisin kokonaisen hevosen, mutten tykkää metwurstista
-
Joo, niin tekiMacco kirjoitti:Jaha, postimiehen koni sitten säästyi?Erño kirjoitti:Söisin kokonaisen hevosen, mutten tykkää metwurstista

Eipä mullakaan ole mitään hajua mitä haluaisin tehdä. Tai mihinkään haluamaan ei ole ainakaan pääsyä. Opiskelu ei varsinkaan kiinnosta. Koulutus mielummin, mutta koulutus ja opiskeluhan on ihan eri asia.tsip kirjoitti:Älkääpä lapsukaiset valittako! Olen tässä jo pidempään mietiskellyt, mitä tahtoisin tehdä... Mikään ei oikein innosta noin ammattina, opiskelu ei innosta, en jaksa lukea edes lehtiä, tahtoisin auttaa mutta väsyttämättä itseäni, rahaa ei ole, kuntoilla pitäisi mutta kipeytyy paikat ja pää on hajalla kaikesta tästä. Jokin luomisen tuskakin vaivaa, en vain tiedä miten sitä purkaisi ulos. No, toistaiseksi virkkaamalla ja neulomalla kaulaliinoja, ne eivät kyllä juurikaan mielikuvitusta herätä...![]()
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja mikastus »
Koulutus versus opiskelu?Erño kirjoitti:Eipä mullakaan ole mitään hajua mitä haluaisin tehdä. Tai mihinkään haluamaan ei ole ainakaan pääsyä. Opiskelu ei varsinkaan kiinnosta. Koulutus mielummin, mutta koulutus ja opiskeluhan on ihan eri asia.
Tää oli paha, Erño. Varsinkin koska "koulu"järjestelmämme mielestäni käsittää suurelta osaltaan myös sitä "opiskelua". Liittyy oppilaan oppimisen kehitykseen. Koulutus äkkiseltään mietittynä tarkoittanee että kouluttautuja oppii koulutuksen aikana tiettyjä metodeja joidenkin tehtävien suorittamiseen. Opiskelu taas tarkoittaisi myös henkilön omien kykyjen ja voimavarojen kehittämistä pelkän koulutuksen lisäksi (ja muita hienoja sanoja tähän lisää). Opiskelussa omatoimisuus saa merkittävän aseman, koulutuksessa paljon pienemmän.
Mutta toisaalta opiskelujakson - pitkänkin - tuottamaa nimikettä opiskelijalleen kutsutaan koulutukseksi. ??? Ei tästä ota selvää, ainakaan näin päästäisenä. Eiköhän täältä joku pedagoogi löydy käsitteistön selventämiseen sen verran, että Erñolle ja mulle saadaan käsitteet käsiteltäviksi.
-
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Äänet ei pelaa, näppäimistö ei pelaa mulla kuin ulkoisella. *kele.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Kellään vastaavie ongelmia Leopardin Boot Campin kanssa?
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja Jone »
Siel ois semmonen lohko off topicin ulkopuolella kun : Ongelmia ompun kanssa? Rohkeesti vaan kipittelet sinne Ernjo ongelman kanssa.Erño kirjoitti:no voi ny kekkäle, Boot Camp 2 (leopardin BC) on ihan kakka. Tai siis sen ajurit 1st gen MacBookille. Koko käyttis ikään kuin tökkii, osoitinta ei pysty kontrolloimaan trackpadilla, ja hiirelläkin kursori tökkii ärsyttävästi.
Äänet ei pelaa, näppäimistö ei pelaa mulla kuin ulkoisella. *kele.![]()
-
Mutta kun tuo oli vuodatusJone kirjoitti:Siel ois semmonen lohko off topicin ulkopuolella kun : Ongelmia ompun kanssa? Rohkeesti vaan kipittelet sinne Ernjo ongelman kanssa.Erño kirjoitti:no voi ny kekkäle, Boot Camp 2 (leopardin BC) on ihan kakka. Tai siis sen ajurit 1st gen MacBookille. Koko käyttis ikään kuin tökkii, osoitinta ei pysty kontrolloimaan trackpadilla, ja hiirelläkin kursori tökkii ärsyttävästi.
Äänet ei pelaa, näppäimistö ei pelaa mulla kuin ulkoisella. *kele.![]()

Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja tsip »
Oppisopimuskoulutus näyttää olevan kuin tehty sinua varten. Jos et tosiaankaan tiedä, mitä haluat tai jotain epäilyksiä opiskelemaan pääsystä toiveammattiin on niin yritä päästä töihin. Vuosi sinne tai tänne ei tee haittaa ja työkokemuksesta saa niitä pisteitä ja papukaijamerkkejä opiskelupaikoille pääsyyn. Vaikka ei olisi edes alan työkokemusta.Erño kirjoitti: Eipä mullakaan ole mitään hajua mitä haluaisin tehdä. Tai mihinkään haluamaan ei ole ainakaan pääsyä. Opiskelu ei varsinkaan kiinnosta. Koulutus mielummin, mutta koulutus ja opiskeluhan on ihan eri asia.
Mulla on tämmöinen luppoaika menossa, ammatteja on kolme jo hankittuna mutta ei vaan innosta. Ehkä se tästä vielä...
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka