Outoa tapahtuu?
-
Outoa tapahtuu?
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Mikäs tässä nyt häikkää, ei kai vaan ole raudassa jotain hämminkiä? Eli PowrBook17" ja toinen VGA monitori kiinnitetty ja päällä. Toi VGA on vanha (melkein 6 vuotta) 19 tuuman melko halpisnäyttö, taisi maksaa jotain 2500 markkaa tai jotain.
Toi VGA antaa suljettaessa myös sellaisen, miksi sitä mahdetaan sanoa, "takapotkun", eli kun koneen sammuttaa, ja toi ulkoinen monitori sammuu ja menee tummaksi, siihen keskelle ruutua syttyy hetkeksi sellainen valkoinen piste keskelle. Eli joku konkka tai joku falskaa jännitettä kun sähköt loppuu. Ainakin männävuosina selkeästi elinkaarensa loppupäässä olevat telkkarit teki samanlaista...
-
Re: Outoa tapahtuu?
Viesti Kirjoittaja Mac_Veikka »
"keskelle ruutua syttyy hetkeksi sellainen valkoinen piste keskelle"
on ollut mullakin joskus, kyllä se näyttö on!
-
Olisko se sitten että tossa monitorissa olis joku häikkä mikä syö joskus aina tehoa ja imaisee näytönohjainta.. Äh, kumma kun se yleensä näyttäisi ilmaantuvan silloin kun on ohjelmassa ja klikkaa desktoppia. Pitää kattoa, jos toi ei häivy kun toin monitorin ottaa pois niin takuuta lienee jäljellä...
-
Viesti Kirjoittaja Appleboy »
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »

-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
-
Pelottavaa... Ei siis ole edes DVI piuha kiinni. ja taas kun klikkaa ohjelmasta toiseen.
En nyt tosiaan kaipaisi en hardismurheita.
-
Viesti Kirjoittaja vesku »
-
Siis ihan totta mulla ei ole hajuakaan miks noi ei ole pelannut..
-
Jaahas, taisi "vika" löytyä tähän ongelmaan ja kyrsii ihan riittävästi. :@Eli PowerBookissa kummatkin näytöt käväisee nopeasti punertavan oranssin sävyisenä. Lähinnä kun jonkin ohjelman ikkunasta vie vaikka työpöydälle jotain, esim raahaa Safarin ikkunasta kuvan työpöydälle tai klikkaa työpöytää jonkin ohjelman olleesa päällä, kumpikin näytto feidaa sellaiseksi punaoranssin sävyiseksi ja sitten takaisin normaaliksi
Eli tuo tuntui ilmentyvän jotenkin ohjelmasta työpöytää klikattaessa. Vähän tuo jo viittasi ohjelmalliseen ongelmaan. Eli kyseessä oli todella päin helevettiä suunniteltu "Rekisteröi/tilaa Shape Shifter" muistuttaja.
Tämä punastuminen sattui taas tuossa, ja sattui olemaan ohjelmassa ikkuna niin pienellä, että näin työpöydän. Työpöydälle (taustakuvaan?) tuli jokun saata**n kuva missä muistutettiin ShapeShifteristä, samalla ilmeisesti tuo ohjelma "väläyttää" ruudun värejä punaoranssina.
Vain jumala**a sen takia että joku s******n ojhelma ei halua käyttää sellaista kommunikointia jota odotan että OS X:ssä käytetään, ei, kun jotai hele****n customia.
Mulla alkoi jo ajatuksissa jyskyttää aikataulut ja kone huoltoreissuun ja millä ihmeellä teen hommia ja että millä selitän että työt on nyt jumissa. Mä ajoin jo AHT:n ja vietin Googlessa aikaa hakien vinkkejä. TODELLA TYPERÄÄ ajatuksen juoksua ohjelman suunnittelijalta, oli silkkaa hyvää tuuria, että yleensä näin ruudulla ShapeShifter-logon. Olisin varmaan ennemmin tai myöhemmin kiikuttanut koneen huoltoon ja ottanut takkiin sitten, tai mahdollisesti lainannut jostain Macin.
-
-

Eli jos on aikaa niin voi muuttaa aquan ulkoasun (jos osaa piirrellä ).
Asensin toin, mutta sitten kun se ei ollutkaan freewarea, niin unohdin koko jutun...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
tarvis saada oikeastaan joskus ostaa joku G3 iMac mikä olis hätävara ja millä vois leikkiä ja kokeilla kaikkea juttuja ja ohjelmia, vois sitten siirtää positiiviset kokemukset tähän työkoneeseen.
Saakeli kun sais laitettua tollasen vanhan iMac:n ulkoiseksi monitoriksi tähän PB:iin

Ulkoisena kovalevynähän sitä voi käyttää, eikös niissä ole Firewire..?
-
Viesti Kirjoittaja Appleboy »
-
Saahan sen, siellähän on ihan tavallinen vga-töpseli sisällä, millä monitoriosa yhdistyy näytönohjaimeen...
-
Viesti Kirjoittaja MoonMac »
Oilisiko kenelläkään neuvvoa jolla tuon saisi veks[:$]
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Turvallinen roskakorin tyhjentäminen?MoonMac kirjoitti:Itse menin myös tyhmänä tuota ShapeShifteria asenteleen....NYT SE EI LÄHDE POIS
Oilisiko kenelläkään neuvvoa jolla tuon saisi veks[:$]
-
-
Viesti Kirjoittaja MoonMac »
No näinhän minä tein, mutta se on kuulemma käytössä joten neuvvo olisi tarpeen...vai pitääkö minun kirjautua ulos ja sitten sisään?Jamac kirjoitti:Ei siinä olut uninstalleria, en muista että mahdoinko Omppu+F:llä hakea nimellä ja roskiin lujaa...?
-
Viesti Kirjoittaja NeNithelo »
Joskus auttaa Finderin pakottaminen uudelleen käynnistymään (nopein tapa)
-
Viesti Kirjoittaja jannehh »
Kyllä siellä on uninstalleri. Avaa se imuroimasi ShapeShifterin .dmg, käynnistä asennusohjelma ja heti ensimmäisenä saa valita, että jatkaako asennusta vai poistetaanko ohjelma kaikkinensa (vasemmassa laidassa siis uninstall).MoonMac kirjoitti:No näinhän minä tein, mutta se on kuulemma käytössä joten neuvvo olisi tarpeen...vai pitääkö minun kirjautua ulos ja sitten sisään?Jamac kirjoitti:Ei siinä olut uninstalleria, en muista että mahdoinko Omppu+F:llä hakea nimellä ja roskiin lujaa...?
ShapeShifter on ihan oikeasti toimiva juttu, mutta aina olisi varminta olla ajan tasalla oleva backuppi turvana, varsinkin jos koneelle tekee vielä töitäkin. Minulla on onnellisesti tämä puolivakava kone kotosalla, jolla saan leikkiä, ja jonka saa tarvittaessa tekemään töitäkin. Työkoneelle en asenna mitään vähänkään epäilyttävää. Tai muutaman kuukauden ongelmattomien kotitestailuiden jälkeen saatan harkita jonkin hyödyllisen härpäkkeen asennusta, mutta esim. ShapeShifterillä en uskaltaisi töitä ruveta riskeeraamaan.
Olen jo itse tarpeeksi suuri riskitekijä töiden sujumiselle.
-
Viesti Kirjoittaja MVi »
Nyt itsekin huomaa, miten paljon kuvaputkinäyttöä parempi hyvä TFT on. Olen tähän asti pitänyt 447 Xpro:ta aika tarkkana, ja onhan se, mutta uuden PowerBookin ruutu on kuitenkin jotain aivan muuta...
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka