Saksan ja Ruotsin reissuilla olen ehtinyt kokeilemaan iPhonen (1.1.3, Sonera) EDGE-toimintoja. Ei toimi. Suurimmalla osalla operaattoreista ei ilmesty neliötä näyttöön (E:llä tai ilman). Oudointa on, että esim. Telia Ruotsissa näyttää E:tä, mutta EDGE could not be activated. Nokia-aikoina jonkinnopeuksisen GSM-datayhteyden käyttö onnistui vieraillakin mailla. Settingseistä data roaming on päällä kuten pitää.
Onko muilla kokemusta aiheesta?
A
EDGE ulkomailla
Keskustelua laitteista. Huom! Tänne vain keskustelu itse laitteista, ei ohjelmista tai iOS-käyttöjärjestelmästä
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: EDGE ulkomailla
Viesti Kirjoittaja Nätti-Nikke »
Poistettu
Viimeksi muokannut Nätti-Nikke, 5.4.2008 klo 16.17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AppleTV 4K - iPhone Xs 512 Gt - iPad Pro 3rd gen 512 Gt - MBP 15" 2,9 GHz, 32 Gt, Vega 20, 1 Tt
-
Viesti Kirjoittaja slusse »
Onko sulla EDGE:n APN "internet"? Oon lukenu että ainakin Soneran EDGE toimii vaikkei siinä APN:n kohdalla lukis mitään. Sillonhan vois kuvitella että ulkomailla se käyttää mitä ikinä on roumauksen kautta tarjolla. Tuli vaan mieleen.Nätti-Nikke kirjoitti:Mun kokemuksen mukaan edge ja gprs on toiminut kaikkialla, missä mulla iPhone on ollut mukana. (Thaimaa, Yhdysvallat, Kanada, Meksiko, Englanti, Tanska, Ruotsi, Saksa, Malesia ja Viro) Eihän se tietenkään ihan koko ajan toimi joka puolella, mutta se taitaa johtua kyseisen verkon puutteista, eikä puhelimesta. Niin ja Soneran liittymällä tietysti.
E: Meh.. muistin tottakai just että onhan munkin GPRS/EDGE toiminu vanhois luureissa ulkomailla vaikka on ollu Soneran asetukset puhelimessa. Eli ei se toi voi olla. Never mind.

--
s
iPhone 3G 16GB (v3.0)
iPod Nano 8GB
MacBook Pro 15" 2.4GHz / 2GB RAM / 200GB HDD (OSX 10.5.7)
PowerBook G4 12" 1.5GHz / 512MB RAM / 80GB HDD (OSX 10.5.7)
AirPort Express (B/G)
iPod Nano 8GB
MacBook Pro 15" 2.4GHz / 2GB RAM / 200GB HDD (OSX 10.5.7)
PowerBook G4 12" 1.5GHz / 512MB RAM / 80GB HDD (OSX 10.5.7)
AirPort Express (B/G)
-
Viesti Kirjoittaja harriba »
Siis: Soneran Edge & GPRS toimii Suomessa Soneran verkossa ilman että APN:ksi on laitettu se "internet". Se että se toimii ulkomailla vaatii sen APN:n. iPhonella ja Soneran simmillä olen surffaillut ainakin Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Briteissä ja jenkeissä. Noksun 3G luurit Soneran simmillä roamasivat myös Japseissa.slusse kirjoitti: Onko sulla EDGE:n APN "internet"? Oon lukenu että ainakin Soneran EDGE toimii vaikkei siinä APN:n kohdalla lukis mitään. Sillonhan vois kuvitella että ulkomailla se käyttää mitä ikinä on roumauksen kautta tarjolla. Tuli vaan mieleen.
iPhone 3GS 32G 3.1 (taskussa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
iPhone 3G 16G 3.1 (vaimolla)
Air 1.86GHz 128G SSD (töissä)
iMac 24'' Core Duo 3.06GHz 4G 8800GS (kotona)
AppleTV (olkkarissa)
-
Viesti Kirjoittaja abardy »
Rautalangasta siis: Neuvotte lisäämään Settingseistä APN-kohtaan asetukseksi internet, ja pitäisi skulaa ulkomailla? Sinänsä loogista, Nokian puhelimiin kaikki asetukset tulivat palvelutekstarina joka ei taida iPhonessa skulata. Pitääkö jotain muuta kenttää ruuvata?harriba kirjoitti:slusse kirjoitti: Soneran Edge & GPRS toimii Suomessa Soneran verkossa ilman että APN:ksi on laitettu se "internet". Se että se toimii ulkomailla vaatii sen APN:n..
Aleksi
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Tuskinpa - pitäisi automaagisesti toimia tuolla APN asetuksella.
-
Viesti Kirjoittaja ^Fage »
Pitäneepä mainita vielä moinen tässä välissä että kun olin itelleni soneran dataliittymää kytkyttämässä niin myyjä mainitti ja korosti vielä et "normaalisti suljetaan edge toimivuus ulkomaille mennessä".... eli siis se on heijän optioissa "normi" valinta jos sitä ei asiakas erikseen pyydä päälle.
Eli onkohan tässä kyseessä sama hommeli et yksinkertasesti edge ei matele ulkomailla..![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)

Eli onkohan tässä kyseessä sama hommeli et yksinkertasesti edge ei matele ulkomailla..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
"PowerMac Dual G5/1,8GHz | 3Gt | 2x300Gt+4x500Gt+3x250Gt | OS X 10.4.10" (Matotöötöstä purtuun omenaan? Puuceet poltettu!!)
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Siis Edge toimi mulla ihan mukavasti - hitaasti mutta varmasti Kanarialla - eli Verkon asetuksista pitää laittaa EGDE-vierailu eli Roaming päälle niin jo rupee toimimaan.
Tosin pieni varotuksen sana hinnoista - mä onnistuis vetäsee 2 viikossa 100punnan laskut pelkästää emaileja tsekkaamalla.
En usko että on mahdollista vetää 13megan edestä meileihin ja pariin perus-saitin tsekkaamiseen tossa ajassa mutta milläs väännät vastaan. Puhelimen oma laskuri näytti n.4-5 megaa... kunnon ryöstötoimintaa harrastavat nuo operaattorit. Kyseessä siis UK O2 ja espanjassa en muista mikä... 
Tosin pieni varotuksen sana hinnoista - mä onnistuis vetäsee 2 viikossa 100punnan laskut pelkästää emaileja tsekkaamalla.

-
Viesti Kirjoittaja rolleh »
Onkohan kenelläkään kokemuksia DNA:sta ja siitä vanhemmasta iPhonesta ulkomailla datailusta? Olen jossakin ollut ja aina on ollut tasaisen toimimatonta. Erityisesti olisi kiva, että sitä karttaa vois kerrankin käyttää, kun on kerta hukkaankin joutunut.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka