Tota, lienee tyhmähkö syssäri, mutta mitä iloa tuosta on esim T630:n kanssa, kun kerran synkki toimii muutenkin?
Lähinnä tuo synkkailee kuva- ja äänimateriaaleja iPhoton-tyyliin. Itse ainakin olen kaipaillut jotain järkevää ohjelmaa kamerakänny(i)kuvien järjestelyyn...
En tullut ajatelleeksi.
Itse en tuota kameraa juuri käytä, koska se vaan on niin käsittämättömän huono. Itseasiassa siitä ei ole minulle mitään iloa. Tai voihan siitä reiästä ottaa tukea puhuessaan... heh.
Niitä harvoja kuvia olen lataillut suoraan käyttiksen BT:n yli. Lähinnä kylläkin puhelimeen päin, kuten hienon omppulogon taustakuvaksi jne. Muutama kuva on koneellakin tallessa.
Hienoa, jos softa tulee tarpeeseen. Enpä taida kuitenkaan latailla.
Series 60 -laitteissa ongelma on tapa, jolla OBEX File Transfer -profiili on toteutettu. Sillä nimittäin pääsee vain puhelimen Inboxissa oleviin tiedostoihin käsiksi. Kuvagalleriat tai muut tiedostot jäävät siirtämättä. En ole kokeillut 9500:a, mutta pahaa pelkään että siinä on Symbian-laitteena tämä sama toteutus. Peukut pystyyn, ettei näin ole.
Ainakaan minä en saanut Communicator 9500:aa pelaamaan PowerBookin kanssa, en sen enempää iSyncin kuin N. Collectorin kanssa. Yhteys syntyy kyllä Bluetoothilla, mutta kalenteri- tai osoitekirjatietoja ei voi siirtää.
On tuo Nokian politiikka nurinkurista. 9110:n sai vielä pelaamaan Macin kanssa, mutta 9210:sta lähtien Nokia on hyljeksinyt Commu-väkeä.
Tuntuu toimivan myös SE K700i:n kanssa. Mitä nyt latasi kaikki kuvat ja äänet Macille automaattisesti, vaikka ei ollut ruksattuna tuo automaattinen siirto. ;-)
Jostain olin lukevinani, että Nokian synkkaus Macin kanssa toimisi iSyncin kautta Mac OSX 10.4:ssä (?). Ei muuta ku odotelkaa te Nokian omistajat.
Automaattinen siirto -ruksi viittaa tiedostojen siirtämiseen Kirjastoon automaattisesti. Sen enempää kyselemättä ja tuon ruksin asennosta piittaamatta Collector lataa puhelimen sisällöstä välimuistikappaleet mm. peukalokuvien näyttämiseksi.
puhelin tulee kyllä näkyviin tuohon collection listaan, mutta mitään puhelimen kuvia tms. ei sen ikkunassa näy enkä mitään pysty siirtämään puhelimelle.
Muuten 6600:n on synkkinyt ihan mainiosti joten puhelimen vika tuskin on :-(
Kuten tuossa ylempänä mainitsinkin, Collector ei toimi 6600:n tai muiden Series 60 -puhelimien kanssa siksi, että kyseiset laitteet toteuttavat Collectorin käyttämän Bluetooth-profiilin eri tavalla kuin muut (pääset käsiksi vain Inboxissa oleviin tiedostoihin). Applen oma Bluetooth File Exchange törmää näiden laitteiden kanssa ihan samaan ongelmaan.