Moi!
Sama uuno taas. Pitäis tehdä sellaisia osoite tarroja joita officen word tekee leikiten. Onks Iworksin pagesissa tai muualla jotain vastaavaa label hommaa? Entäs millä ohjelmalla päivitän kotisivuja? Mulla on Iworks ,pystyykö sillä tekemään html pohjaista sivua ja myös siirtämään sivut palvelimelle.Perhana kun tunnen itseni tyhmäksi, miten tää voi olla näin erilaista . No, muuten kyllä naurattaa. Koneet toimii kui unelma verrattuna vanhoihin.
tarroja ja kotisivupäivitystä
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
tarroja ja kotisivupäivitystä
Viesti Kirjoittaja kare »
juu, niin se meni, john cale söi sen makkaran joka oli varattu mulle
-
Re: tarroja ja kotisivupäivitystä
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Minkähänlaisia tarroja haluat tehdä? Jos osoitetarroista on kyse, niitä saa tulostettua osoitekirjasta.
Nettisivujen tekeminen onnistuu iWebillä.
Nettisivujen tekeminen onnistuu iWebillä.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä teen tarrat Osoitekirjalla ja samoin tulostan sieltä suoraan kuoret. Pages osaa yhdistää Osoitekirjan osoitteiston myös tekstikäsittelydokumenttiin. Ei mitään ongelmaa.
Pages osaa kirjoittaa txt-formaattista tiedostoa, ehkä paremmin sopii html koodin tuottamiseen TeXturi ja joku siihen tehty editori, SubEthaEdit esimerkiksi. Sivut sitten siirretään palvelimelle ftp:llä, joita on monta. Mä käytän CaptainFTP:tä. Se on niin mukava.
SIvut tosin teen Freeway Pro 5:llä enkä koodaa käsin, mutta se on henkilökohtainen valinta.
Pages osaa kirjoittaa txt-formaattista tiedostoa, ehkä paremmin sopii html koodin tuottamiseen TeXturi ja joku siihen tehty editori, SubEthaEdit esimerkiksi. Sivut sitten siirretään palvelimelle ftp:llä, joita on monta. Mä käytän CaptainFTP:tä. Se on niin mukava.
SIvut tosin teen Freeway Pro 5:llä enkä koodaa käsin, mutta se on henkilökohtainen valinta.
-
Viesti Kirjoittaja kare »
Oon tehny tarroja wordilla silleen et pystyy valitsemaan sen tarran koon printtausta varten, sit niihin on voinut myös liittää kuvan (esim mun tapauksessa viivakoodin) mukaan.
Mulla on http://www.goodpiebakery.com kotisivut ja kadotin tässä hässäkässä kuvat ja kaikki sieltä. Voiko Iwebillä siirtää ne sieltä ja muokata ja siirtää takaisin eli onko ftp tai vastaava siirto mahdollista? Leipuri tässä aivan tyhmänä tilittää.
Mulla on http://www.goodpiebakery.com kotisivut ja kadotin tässä hässäkässä kuvat ja kaikki sieltä. Voiko Iwebillä siirtää ne sieltä ja muokata ja siirtää takaisin eli onko ftp tai vastaava siirto mahdollista? Leipuri tässä aivan tyhmänä tilittää.
juu, niin se meni, john cale söi sen makkaran joka oli varattu mulle
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Jos kyse ei ole osoitetarroista, niin voihan ne tehdä aika monella ohjelmalla...varmaan pages olisi hommaan ihan paikallaan kun vaan säädät dokumentin koon oikeaksi.
iWebillä voit toki rakentaa sivut sellaisiksi kuin haluat, mutta ei se sentään kadonneita kuvia osaa etsiä...jos sitä ajoit takaa.
Niin ja tuohon FTP siirtoon muuten suosittelisin CyberDuckia. Ilmainen ja simppeli.
iWebillä voit toki rakentaa sivut sellaisiksi kuin haluat, mutta ei se sentään kadonneita kuvia osaa etsiä...jos sitä ajoit takaa.
Niin ja tuohon FTP siirtoon muuten suosittelisin CyberDuckia. Ilmainen ja simppeli.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Minä teen tarroa eri kokoihin Pagesilla, olen vaan tehnyt tarrapohjan käytetyn tarran koon mukaan ja sinnehän voi laittaa ne kuvatkin, tietysti.kare kirjoitti:Oon tehny tarroja wordilla silleen et pystyy valitsemaan sen tarran koon printtausta varten, sit niihin on voinut myös liittää kuvan (esim mun tapauksessa viivakoodin) mukaan.
iWeb on varmasti sulle hyvä työkalu noiden sivujen tekemiseen ja päivittelyyn. Teet sivut iWebillä, julkaiset kansioon ja FTP:llä siirrät tiedostot palvelimelle.
Vanhat aineistot saat helposti haettua omalle koneelle talteen FTP ohjelmalla.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka