Monella on varmaan muistissa Heasarissa ollut kirjoitus Mac "ystävällisyydestä".
Ellei niin sen voi lukea tämän kautta.
Joten, Mac & PC
Olen yrittänyt myydä G4 PowerBookiani vaihtelevalla menestyksellä kunnes "ammattilainen" tuli esille ja hyväksyi pyyntöni edullisena - vaikka näppis ei ole suomalainen.
Hän on valokuvaaja. Työn helpottamiseksi hän päätti rahoittaa itse Mac kannettavan hankinnan ja korvata sillä työnantajan wintel PC:n. Se kun on kauhistus ja maan vaiva kuvaajalle.
Työnantaja ei hyväksynyt missään muodossa eikä syyllä minkään Mac koneen liittämisen heidän wintel verkkoon. Asiasta ei enää keskustella.
Ymmärsin että kyseessä on aika iso suomalainen yritys, kun sitten kysyin myöhemmin nimeä hän sanoi että ensimmäisen kerran elämässään hän ei kehtaa sanoa missä on töissä.
Hän sanoi myös järkyttyneen perin pohjin ja voimakkaasti asiasta.
(Ymmärsin että hän on ammattilainen ja "taiteilija" ja...)
Hän todella liikuttui päätöksestä jota hän ei voinut alkuunkaan ymmärtää.
Tietoturva kyseisessä yrityksessä perustuu johonkin virustorjunta palveluun ja siinä se (siis minun oletus).
Olen "jonnin sortin asiantuntija" näissä ICT ja netti hommissa (sen alku askelilta lähtien) ja uskon että voin pienen tovin jälkeen luetella heti tusinan aukkoja heidän järjestelmässä tutkimatta asiaa sen kummemmin.
Heidän kuten yleensä muiden tietoturva ajattelu on verrattavissa paperiin paketin ympärillä. Mitä koreampi paperi sitä hienompi asia. Sisältö on kuitenkien aina se ja sama.

Hän olisi ainoastaan siirtänyt kuvat PowerBookiin - käsitellyt ne PhotoShopilla 9.2.2 käyttiksessä.
(Tiedoksi että mm Yhtyneiden studiossa kuvaajat käyttävät ysiä mielummin kuin kymppiä)!
Kyseinen firma sanoi ettei Mac ole mikään tietokone yritysverkkoon.
PS. Pari henkilöä jätti ostamatta koneen kun ei ole Suomalaista näppistä - tarjoukset so far 250-850 haarukassa.
Se että "näppis" valitaan kielivalikon kautta ei tunnu menevän perille alkuunkaan!
Ääkkösten ja Öökkösten puuttuminen tuntuu olevan kynnys kysymys

Ja kone on edelleen myynnissä ( ja odotan edelleen G5 dualin hankintaa).