nalle76 kirjoitti:
Ikävä että sinulla ei ole toiminut palvelu hyvin (voi olla että sinun vittuileva asenteesi aiheuttaa hieman ongelmia muutenkin, viitateten sinuun kommentiisi minun viestiini)
Pahoittelut jos kuullosti vittuilulta, niin monta ikävääkin ikävämpää kokemusta Futuronista että nousee heti niskavillat pystyyn kun nimenkin kuulee. Ja heidän kanssaan ongelma on enemmänkin ollut saada vastauksia kuin kommunikaation muissa piirteissä (ei ole ollut vittuilua puolin eikä toisin).
Futuronin ylläpitäjä valhetelee silmät pyöreinä joka tilaisuuden tullen. Koko palvelu on niin paha vitsi ettei paremmasta väliä. Tosin aika pitkään minäkin olin sitä mieltä että "hyvin oli itselläni toiminut, ikävää jos muilla on ongelmia". Sainkin sitten koko rahan edestä kuten kaikki muutkin joilla sattui olemaan samalla hostilla palvelu:
- kuukauden sähköpostit käytettävissä vain 80% ajasta. Lisäsin heidän imap-palvelimensa työpaikkani valvontajärjestelmään saadakseni statistiikkaa kun heiltä tuli koko ajan vastaus että "ongelmaa ei ole". Loppujen lopuksi tajusin itse ruveta debuggaamaan palvelimella, ja huomasin että se tiputti aika ajoin valtavia määriä tcp-paketteja, ja myös oma ip-osoitteeni oli niiden joukossa. Laitoin ystävällisesti ohjeet ylläpitäjille miten saavat paikallistettua ongelman. Kiitokseksi sain haukut ja tiedon että ongelmaa ei ole. Palvelin bootattiin kuitenkin saman tien, ja ongelma poistui.
- Kun palvelimet siirtyivät Ranskasta suomeen lakkasi (maksullinen) palvelu jolla webmailin sai ohjattua eteenpäin alidomainiin porttiin 80 salaamattomana toimintansa. Laitoin tiedustelun aiheesta heidän tukeensa, ja kahden viikon kuluttua tiketti suljettiin ilman kommenttia. Avasin sen uudestaan ja tiedustelin mistä ongelma voisi johtua. Viikon kuluttua tiketti taas suljettiin ilman kommenttia. Neljännen kerran jälkeen tikettiä ei enään suljettu, vaan se jätettiin auki. Kahden kuukauden jälkeen bongasin jonkun live-tuesta ja tiedustelin statusta... Kuulemma "tikettiä ei tuolla numerolla ole olemassa", vaikka itselläni se oli auki heidän tukipalvelussaan. Myöskään palvelu ei enään suomessa toiminut. No ei siinä mitään, ihmettelin miksi rahat kuitenkin vielä kelpasivat, hän keksi että kaikille asiakkaille oli lähetetty tiedoite että kyseinen palvelun toiminta loppuu siirron yhteydessä (itselläni kaikki tiedoitteet tallella, eikä niissä mainittu. Samoin kolmella kaverilla). Tässäkään kyse ei ole isosta summasta, mutta vaiva on sitäkin isompi.
Muitakin ongelmia on ollut, mutta tässä vaiheessa tajusin irtisanoa palvelun. Onneksi minulla on .fi domaini niin pois pääsy onnistui (Futuronin omia nimipalveluita lukuunottamatta) todella helposti. Kuitenkin roikuin 4kk heidän nimipalveluissaan, enkä päässyt pois ennen kuin rupesin uhkailemaan.
Kaikilla voi sattua ajoittaisia ongelmia, sen toki ymmärrän. Kuitenkin Futuronin kohdalla valehtelu ja tiettyjen ongelmaisten hostien asiakkaiden tekninen toimimattomuus on systemaattista. Lisäksi lähes poikkeuksetta poistuvilla asiakkailla on todella paljon ongelmia siirtää palvelunsa uudelle palveluntarjoajalle. Hinta on kyllä edullinen, pitää myöntää etten enään pitänyt sitä yhtä isona kriteerinä siirtyessäni seuraavalle palveluntarjoajalle.