Siirrä ensi yönä kello 3 tai aamulla "omissa tiedoissasi" aikavyöhykettä +3:sta takaisin + 2:een, olet jälleen täsmälleen ajan hermolla foorumimme tapahtumista!
Kesäaikaan siirtymisen yhteydessä lupaamani viestin mukaan ilmoitan Pbmanille privaatisti tämän saman tiedon.
Viimeksi muokannut amanita, 29.10.2007 klo 10.12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Olisiko mahdollista saada kello johonkin näkyviin? Itse ehdin tuolla jo kämmätä, kun tiennyt foorumin olevan minun osaltani vielä kesäajassa. Tällä hetkellä foorumin aikaa ei voi käsittääkseni tarkistaa kuin lähettämällä viestin.
En tiedä miten virallinen ylläpitokäytäntö täällä on, mutta phpBB:n on ainakin käyttäjien tekemiä kesäaikapuukotuksia.
Tai pienempi ongelmahan tämä on kuin digitv:ni, joka nähtävästi nollaa kaikki asetuksensa kun kesäaika alkaa tai loppuu.
ezuli kirjoitti:Olisiko mahdollista saada kello johonkin näkyviin? Itse ehdin tuolla jo kämmätä, kun tiennyt foorumin olevan minun osaltani vielä kesäajassa. Tällä hetkellä foorumin aikaa ei voi käsittääkseni tarkistaa kuin lähettämällä viestin.
Mene omiin asetuksiisi ja jos siellä aikavyöhyke on +3 niin silloin olet kesäajassa ja sinun pitää vaihtaa se +2:een.
Tuon kyllä jo huomasin, mutta jos tuhannet käyttäjät joutuvat tekemään saman toiminnon samaan aikaan kaksi kertaa vuodessa, niin silloin tulisi jo harkita automatisointia.
*Pointti oli siinä, että vaikka minä nyt tuo jo opin, niin aina tulee uusia tulokkaita ihmettelemään. Tuolla alhaalla lukee tuo GTM+ aikailmoitus, mutta itse luulin sen olevan foorumin eikä minun asetusten perusteella. Ei olisi raskas scipti laittaa samaan kellonaika.
Foorumin iso kellokin on käännetty. Käyttäjien omissa asetuksissa ei valitettavasti ole "oletus"-valintaa, joka seuraisi foorumin kelloa. Käyttäjän oma asetus on se joka pätee. Ilman jotain foorumisoftan hackia ei tälle vaan oikein mahda mitään.
ezuli kirjoitti:Tuon kyllä jo huomasin, mutta jos tuhannet käyttäjät joutuvat tekemään saman toiminnon samaan aikaan kaksi kertaa vuodessa, niin silloin tulisi jo harkita automatisointia.
*Pointti oli siinä, että vaikka minä nyt tuo jo opin, niin aina tulee uusia tulokkaita ihmettelemään. Tuolla alhaalla lukee tuo GTM+ aikailmoitus, mutta itse luulin sen olevan foorumin eikä minun asetusten perusteella. Ei olisi raskas scipti laittaa samaan kellonaika.
Aikamuutosviestin tulen "hiki hatussa" ja suurella vaivannäöllä toimittamaan foorumille yhtenään pari kertaa vuodessa, eiköhän tämä sillä selviä uusillekin käyttäjille, kun viestissä selvästi kerrotaan mistä aikavyöhyke joudutaan muuttamaan.
Oletko tullut ajatelleeksi, että meidän foorumiamme luetaan muuallakin kuin Suomessa? Emme voi tietää kunkin lukijan aikavyöhykettä, siksihän siinä ne valinnan mahdollisuudet ovatkin.
amanita kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että meidän foorumiamme luetaan muuallakin kuin Suomessa? Emme voi tietää kunkin lukijan aikavyöhykettä, siksihän siinä ne valinnan mahdollisuudet ovatkin.
Tietokoneet ovat vain sellaisia epeleitä, että ne osaavat lukea mikä on arvo kyseisellä hetkellä ja lisätä/vähentää siitä yhden, tätä ezuli varmastikin tarkoitti. Kyllä minunkin mielestä tällaisissa foorumeissa TULISI olla automaattinen kesäaikaan siirtyminen, kuten käyttiksissä ym.
amanita kirjoitti:
Tietokoneet ovat vain sellaisia epeleitä, että ne osaavat lukea mikä on arvo kyseisellä hetkellä ja lisätä/vähentää siitä yhden, tätä ezuli varmastikin tarkoitti. Kyllä minunkin mielestä tällaisissa foorumeissa TULISI olla automaattinen kesäaikaan siirtyminen, kuten käyttiksissä ym.
Jospa olenkin Australiassa, siellä ollaan hiljalleen siirtymässä ihan toisin päin tämän kesäajan kanssa. Kuten sanottua, emme voi tietää, missä meikäläiset sijaitsevat, vaikka TIETENKIN pitäisi....
amanita kirjoitti:
Aikamuutosviestin tulen "hiki hatussa" ja suurella vaivannäöllä toimittamaan foorumille yhtenään pari kertaa vuodessa, eiköhän tämä sillä selviä uusillekin käyttäjille, kun viestissä selvästi kerrotaan mistä aikavyöhyke joudutaan muuttamaan.
Tästä vielä kommentit Modenitalle, joka Australiassa kenkurujen kanssa pomppailee, että olet selkeyden nimissä kirjoittanut kesäaikaan siirtymisestä kolmeen eri ketjuun. Olisko aika pistää infoa tiukempaan pakettiin, jottei tässä kaikki ihan sekaisiksi menisi?
Missä tahansa softassahan pitäisi olla mahdollisuus valita kaupunki (vyöhyke) ja kesäaika-täppä, jolloin Helsinki menisi nyt tunnin eteenpäin ja Canberra tunnin taaksepäin.
wanders kirjoitti:
Tästä vielä kommentit Modenitalle, joka Australiassa kenkurujen kanssa pomppailee, että olet selkeyden nimissä kirjoittanut kesäaikaan siirtymisestä kolmeen eri ketjuun. Olisko aika pistää infoa tiukempaan pakettiin, jottei tässä kaikki ihan sekaisiksi menisi?
Tämä ketju oli talviaaikaan siirtymisestä, hetken tässä oli kesäaikaviesti, mutta sillä nyt oma ketju. Missä se kolmas viesti aiheesta sijaitseekaan?
Edit. Joku oli kaivanut vanhoja ketjuja esille, en ollut ehtinyt havaita niitä tässä lauantai-illan vieton keskellä.... , nyt asiaa korjattu ja liitetty uusi ketju entisen jatkoksi. Ooksie ny tyytyväisempi?
Mie oon aina tyytyväisempi kun sie minnuu passoot.
Mutta tuo Macco on vielä fiksumpi kun se osas kommentoida tuohon sinun kenguru-juttuusi asiapitoisesti.
Mie oon aina tyytyväisempi kun sie minnuu passoot.
Mutta tuo Macco on vielä fiksumpi kun se osas kommentoida tuohon sinun kenguru-juttuusi asiapitoisesti.
Joo osas se, mutku mää en voi tälle softalle yhtään mitään, se ei mun kaulintani tottele! mokoma!
amanita kirjoitti:
Joo osas se, mutku mää en voi tälle softalle yhtään mitään, se ei mun kaulintani tottele! mokoma!
Voisit hyödyntää sitä taikakaulintasi ja maan vetovoimaa ja rakentaa sellaisen vetovoimaisen vipuvarren sille kaulimelle.
Kuten tunnettua, maan vetovoima Australiassa (ja muualla down-under) on toisinpäin kuin meillä täällä pohjolassa. Näin siis taikakaulin heilauttaa vipua eteenpäin meillä ja jos käyttäjä onkin downunder, niin vipu heilauttaa taaksepäin. Ratkaistu!
amanita kirjoitti:Joo osas se, mutku mää en voi tälle softalle yhtään mitään, se ei mun kaulintani tottele! mokoma!
Lyö kovemmin!
Ei sentään. Saattaa mennä näyttö särölle. Mitähän aikaa minä olen elänyt, kun ei tarvitse mitään muutella? Toisaalta rannekello on kaksi päivää myöhässä.
Mac mini M2, 16 Gt, MacOS Sonoma 14.3.1, Magic Mouse, Magic Trackpad ja 24" Eizo ColorEdge CG2420, iPhone SE 64G, iOS 17.0.2 sekä iPad A16 128G, iOS 18.5.
ezuli kirjoitti:Olisiko mahdollista saada kello johonkin näkyviin? Itse ehdin tuolla jo kämmätä, kun tiennyt foorumin olevan minun osaltani vielä kesäajassa. Tällä hetkellä foorumin aikaa ei voi käsittääkseni tarkistaa kuin lähettämällä viestin.
Mene omiin asetuksiisi ja jos siellä aikavyöhyke on +3 niin silloin olet kesäajassa ja sinun pitää vaihtaa se +2:een.
Ei kait sitä aikavyöhykettä sentään kelloja siirrettäessä muuteta? Kyllähän me samalla aikavyöhykkeellä ollaan aina Suomessa. DST (Daylight Saving Time) vaan päälle kesäksi. Sehän on tuolla asetuksissakin.
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
jussi79 kirjoitti:
Ei kait sitä aikavyöhykettä sentään kelloja siirrettäessä muuteta? Kyllähän me samalla aikavyöhykkeellä ollaan aina Suomessa. DST (Daylight Saving Time) vaan päälle kesäksi. Sehän on tuolla asetuksissakin.
Tässä on kaivettu esille ketju aiemman softan ajalta (v. 2007). Siinä ei ollut muuta mahdollisuutta, kuin klikata juurikin Jaman ohjeiden mukaisesti.
jussi79 kirjoitti:
Tässä on kaivettu esille ketju aiemman softan ajalta (v. 2007). Siinä ei ollut muuta mahdollisuutta, kuin klikata juurikin Jaman ohjeiden mukaisesti.
No niinpä olikin.. Mun moka!
MacBook Pro 13"
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen