Haloota haloo! Saakos kysäistä vielä vanhaa Outlookkia koskevan kymysyksen? Versio on siis 5.01 ja ongelma on se messages tiedosto joka kasvaakasvamistaan vaikka poistaa viestit ja tyhjentää vielä roskiksenkin. Saako sitä mitenkään hallittua vai onko se poistettava kokonaan jolloin luultavasti menettää kaiken postin?
Tiedän että helpointa olisi siirtyä tuohon uuten OSX Mail käyttäjäksi, mutta toistaiseksi olen pitänyt postiliikenteen vanhassa G3 / ysiossi koneessa, muuten se pelaa kiitettävästi mutta se messages on jo yli gigan ja joku sanoi että kun 2 gigaa tulee täyteen se on sen tarun loppu.
Onko maailmanloppu taas tulossa?
Outlook täyttää kovalevyn
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
Outlook täyttää kovalevyn
Viesti Kirjoittaja konelatoja »
-
Re: Outlook täyttää kovalevyn
Viesti Kirjoittaja Juhani L »
Olen itse käyttänyt Netscapea sähköposteihin tosi pitkään. Koska kirjeenvaihtoa kertyy, ja monet on hyvä säilöä, olen ajoittain ottanut vanhimmista sähköpostikansioista simppelin backupin: mulla on postit Netscape : Mail -kansiossa, jossa on joka sähköpostikansiosta kaksi tiedostoa, kansion niminen viestit sisältävä tiedosto (esim. "XYZ-duunit" ) ja sen pieni hakemisto ("XYZ-duunit.snm). Olen kopsannut nämä muualle, pakannut StuffIt-pakettin ja polttanut varmistus-CDlle. Sen jälkeen kun viesteistä on olemassa tuollainen varmistus, voin poistaa kyseisen kansion vanhimpia viestejä vapaasti, jolloin tilaa voi tulla roimasti lisää ja sähköpostien hallintaa nopeutuu. En tiedä, miten saat vastaavan tempun tehtyä Outlookilla, mutta kaipa samantapainen menettely kävisi päinsä.
typo: taas se hymiösulkumerkki
typo: taas se hymiösulkumerkki
Give a man an espresso and he will have a buzz for an hour. Give a man an espresso machine and he will be buzzed for a lifetime. - Caffefutse
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tuleehan se, loppu meinaan.
Mutta miten se nyt menikään, käynnistä Outlookki optio (alt) pohjassa niin se pakkaa tuon tiedostonsa tai jotain.
Eli sitten se vasta oikeesti poistaa nuo poistetut.
Tai niin olen muistavinani.
Mutta miten se nyt menikään, käynnistä Outlookki optio (alt) pohjassa niin se pakkaa tuon tiedostonsa tai jotain.
Eli sitten se vasta oikeesti poistaa nuo poistetut.
Tai niin olen muistavinani.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja balalenzon »
Toi sama ongelma, tai pitäisikö sanoa ominaisuus, on myös Entouragessa. Ei se maailmanloppu tule kahdessa gigassa. Oire on vaan sellainen, että ohjelma ei suostu lähettämään eikä vastaanottamaan meilejä. Sanoo että Disk is full. Sitten täytyy poistaa muutama iso liitetiedosto ja toimii taas. Alt alhaalla kannattaa käynnistää då och då.
Muutoin mielestäni todella typerä ominaisuus. Tyypillinen microsoftmainen ajattelemattomuus. Tekee esim. backuppauksen melko mahdottomaksi, kun kovalevyllä on yksi tiedosto joka on kaksigigainen, eikä pakkaudu.
Yksi keino on siirtyä Eudoran käyttäjäksi. Se säilöö postikansiot tekstitedostoina ja liitetiedostot itsenäisinä tiedostoina valittuun kansioon, jolloin ei muodostu sellaista gigalomaanista Databasea joka sisältää ihan kaikki. Käyttöliittymä on vaan ihan toisenlainen kuin Outlookissa/Entouragessa.
Muutoin mielestäni todella typerä ominaisuus. Tyypillinen microsoftmainen ajattelemattomuus. Tekee esim. backuppauksen melko mahdottomaksi, kun kovalevyllä on yksi tiedosto joka on kaksigigainen, eikä pakkaudu.
Yksi keino on siirtyä Eudoran käyttäjäksi. Se säilöö postikansiot tekstitedostoina ja liitetiedostot itsenäisinä tiedostoina valittuun kansioon, jolloin ei muodostu sellaista gigalomaanista Databasea joka sisältää ihan kaikki. Käyttöliittymä on vaan ihan toisenlainen kuin Outlookissa/Entouragessa.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka