Olen ollut noin kaksi kuukautta ompun onnellinen omistaja. Koneena on 24" iMac, jossa Leopard käyttöjärjestelmänä.
Kaikki on tähän mennessä toiminut mutkitta, ainoastaan pelien kanssa olen kohdannut ongelmia. Vähän pelejä pelaavana ihmisenä voin toki huoletta paiskoa moiset ajantuhlarit roskiin, mutta, mutta...
The Settlers II 10th Anniversary toimii satunnaisen ajan, joskus tunnin, joskus kaksi, joskus vain vartin moitteetta, kunnes ohjelma kuin kadottaa focuksensa. Peli jää hyrräämään päälle ja taustalla soiva iTunes jatkaa soittoaan biisistä toiseen. Hiiri vilkuttaa vuoroin pelin omaa kursoria, vuoroin OS X:n mustaa kursoria. Peli ei enää reagoi hiireen millään tavalla. Peli on full screenillä, enkä pääse tilanteesta etenemään mitenkään. Ei auta Alt+Tab, ei expose, ei mikään (tietääkseni). Pelissä ei ilmeisesti ole natiivia mac-tukea, vaan toimii Ciderin kautta. Liekö tässä ongelma?
Tulos: Kone kiinni kylmästi virtakytkimestä, ja kiukkuisena ulos tupakalle.
Urban Terror simahtelee hyvin samankaltaisesti kuin Settlers II. Tälläkään kertaa itse kone ei varsinaisesti kaadu, musiikki jää soimaan jne, toisin kuin peli, joka kaatuu totaalisesti. Äänet jäävät junnaamaan, kuva pysähtyy. Alt+tab ja muiden pakokeinojen osalta peli on menetetty. Tupakkaa palaa tässäkin vaiheessa, eikä koneenkaan sisuskalut varmastikaan ilahdu, kun tuon tuosta katkotaan virtaa kesken kaiken. Tämän pelin pitäisi olla täysin yhteensopiva Intel Macin kanssa.
Muiden ohjelmien parissa käyttö ei ole tuottanut mitään ongelmia, ja kone jaksaa pauhaa seurassani tunnista toiseen. Onko muilla samantyyppisiä ongelmia? Vieläpä samaisten pelien kanssa?
Ai niin, tähän loppuun voisin vielä kysyä, mikä aiheuttaa Dockin temppuilun, jonka johdosta stacks-pinot hukkaavat kuvakkeensa teksteineen, ja näyttävät vain pelkkiä viivoja?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kiitokset kaikille vastauksista jo etukäteen!