Kuvat hävisivät?
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
11 viestiä
• Sivu 1/1
-
Kuvat hävisivät?
Viesti Kirjoittaja 0507 »
Apua! yht äkkiä, sen jäkeen kun toin yhden kuvan netistä iphotoon, niin kaikki kuvat häipyivät!! niissä on vain nimet tyhjien kehikoiden alla. Kauhiaa mitä nyt tehdään. Tästä jos selviän niin otan kiltisti aina kopiot. HELP. 4800 kuvaa
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: Kuvat hävisivät?
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Kokeile käynnistää iPhoto Omppu ja Alt pohjassa ja rakenna kirjaston tietokanta ja miniatyyrit uusiksi. Auttaisiko? Mikä iPhoto-versio sinulla on käytössä?
Edit: Varmuuskopiosta saat tietenkin palautettua, jos ei muuten onnistu. Varmuuskopiot ovat tietenkin ajan tasalla, eikö vain?
Edit: Varmuuskopiosta saat tietenkin palautettua, jos ei muuten onnistu. Varmuuskopiot ovat tietenkin ajan tasalla, eikö vain?
-
tää on iPhoto 6 enkä tietenkään ole varmuuskopioinut kun en tiedä miten se tehdään (puolustuksena: kone ollut vasta puoli vuotta. Toi paina alt samalla kun käynnistät iPhoton ei onnistunut.
-
kokeilin ?+ alt ja iphoton käynnistys ja siellä oli valikko palauta kuvat - luulin jo hetken - mutta ei palautunut
-
Tuli mieleen voisko se olla vinksahtanut siitä kun vedin netistä jonkun kuvan iPhotoon. että se olis jossain muussa muodossa se tuotu kuva ja sit se olis muuttanut sen siihen muotoon - ymmärtääkö kukaan - koska, muistan, se viimeksi tuotu kuva vain näkyi - kunnes otin sen pelästyksissäni pois
-
Polta CD:lle tai DVD:lle, osta ulkoinen kovalevy ja kopioi tavarat sinne. Ei ole vaikeaa, ei todellakaan. Suosittelisin melkein että käyt ostamassa ulkoisen USB 2 tai Firewire-kovalevyn. Käytä hakua sanalla varmuuskopio / inti.0507 kirjoitti:enkä tietenkään ole varmuuskopioinut kun en tiedä miten se tehdään (puolustuksena: kone ollut vasta puoli vuotta.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Jos et ole vielä löytäny kuvia niin kokeile tuota konstia joka oli yhdessä aikaisemmassa ketjussa:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 89#p490189
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php? ... 89#p490189
Bass is Like Duct Tape: it Fixes Everything
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Kun tässä oikein muistelen - ensimmäisten kauhunhetkien jälkeen - niin ennen katastrofia vierailin Finderissä ja (mun kaikki kuvat ovat iPhotossa) ja katselin mitä kuvia siellä on. Jotain turhaa roinaa ajattelin -ja taisin poistaakin. Olisko niin että kaikki kuvat jotka on laitettu iPhotoon ovat myös Finderissä? jos niin on niin olen voinun poistaa ne tyhmyyttäni
Nyt on kuitenkin kaksi roskista:iPhoton roskiksen, hosuessani, toin takaisin ja nyt minulla onkin 9000 kuvaa 4000n sijasta mutta kaikissa on vain tyhjät kehykset edelleen. Jos iPhoto library, Finderissä, sisältää kaikki kuvat ja mä poistin sen niin minne se meni ja saako sitä takaisin? tällaista itsepohdintaa
Nyt on kuitenkin kaksi roskista:iPhoton roskiksen, hosuessani, toin takaisin ja nyt minulla onkin 9000 kuvaa 4000n sijasta mutta kaikissa on vain tyhjät kehykset edelleen. Jos iPhoto library, Finderissä, sisältää kaikki kuvat ja mä poistin sen niin minne se meni ja saako sitä takaisin? tällaista itsepohdintaa
-
Siis hetkinen. Kuvat ovat iPhotossa ja tiedosto ja kansiotasolla Finderissa. MUTTA. Kuvia hallinnoidaan iPhotosta käsin, EI Finderista. Eli jos menet siirtämään / poistamaan kuvia Finderissa, niin iPhoto ei tietenkään voi enää löytää niitä. Yksinkertaista ja loogista. Voi hyvät ihmiset. Jos olisi varmuuskopio, niin... mutta se on jossittelua. Jos et ole tyhjännyt Finderissa roskakoria, niin kuvat ovat edelleen siellä? Jos olet tyhjännyt, niin sitten....
-
Ongelma alkaa selvitä. Olin (älkää naurako) poistanut kuvat Finderin kuvat kansiosta Ja onneksi - kiitos vinkistä - ne löytyivät roskiksesta. Hävitin 4800 kuvaa ja roskiksesta tuli takaisin 28 000 kuvaa eli kaikki sinne aikanani poistamani. Hirvee työ tsekata ne taas kondikseen. Tulihan opittua taas jotain.
Kävin hätäpäissäni ostamassa Leopardin, koska - lupasivat - saan nyt varmuuskopioitua automaattisesti (kunhan laitan virran päälle ulkoiseen kovalevyyn) ne kuvat. No nyt on se ongelma että ulkoinen kovalevy pitää ensin tyhjentää. Onnistuukohan se että vedän ne kaikki Finderin "vierailevat" kansioon ja vien ne sitten takaisin?
Muutenkin, minun mielestäni kuvien oikea säilytys paikka on iPhoto?? ja kunhan jaksan nimetä ne niin sieltä löytyy vaikkapa LATO sanalla kaikki eri vuosien lato-kuvat alle sekunnissa. Finderin kuvakansioihin laittaminen on jäänne Mikrosohvin ajoilta kun meille opetettiin kansioelämää. Mitä mieltä kokeneemmat ovat?
Kiitos muuten kaikille jotka autoitte ja tuitte minua niinä vaikeina aikoina kun kuvat olivat hävyksissä.
Kävin hätäpäissäni ostamassa Leopardin, koska - lupasivat - saan nyt varmuuskopioitua automaattisesti (kunhan laitan virran päälle ulkoiseen kovalevyyn) ne kuvat. No nyt on se ongelma että ulkoinen kovalevy pitää ensin tyhjentää. Onnistuukohan se että vedän ne kaikki Finderin "vierailevat" kansioon ja vien ne sitten takaisin?
Muutenkin, minun mielestäni kuvien oikea säilytys paikka on iPhoto?? ja kunhan jaksan nimetä ne niin sieltä löytyy vaikkapa LATO sanalla kaikki eri vuosien lato-kuvat alle sekunnissa. Finderin kuvakansioihin laittaminen on jäänne Mikrosohvin ajoilta kun meille opetettiin kansioelämää. Mitä mieltä kokeneemmat ovat?
Kiitos muuten kaikille jotka autoitte ja tuitte minua niinä vaikeina aikoina kun kuvat olivat hävyksissä.
-
Avaa Levytyökalu (löytyy Ohjelmat / Lisäohjelmat-kansiosta) ja alusta (tyhjennä) ulkoinen levysi Mac OS Laajennettu kirjaava muotoon. Sen jälkeen Time Machine kysyy, jos haluat käyttää sitä levyä varmuuskopiointiin. Tämän jälkeen sinun ei tarvitse enää tehdä mitään itse. Time Machine kopioi kaikki tiedostosi ulkoiselle levylle kerran tunnissa. Voit tosin valita Time Machinen asetuksista, jos et halua kopioida jotain tiettyä kansiota.
http://www.apple.com/fi/macosx/features ... chine.html
Sitten iPhotossa järjestelet kuvat albumeihin (ja käytät hakusanoja), kansioihin ja esim. tapahtumiin (tapahtumat vaativat iPhoto 7:n).
http://www.apple.com/fi/macosx/features ... chine.html
Sitten iPhotossa järjestelet kuvat albumeihin (ja käytät hakusanoja), kansioihin ja esim. tapahtumiin (tapahtumat vaativat iPhoto 7:n).
11 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka