Faktoihinhan ne...tsip kirjoitti:Saako tietämätön kysyä, mihin ne basistivitsit perustuu?
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja Petenez »
Faktoihinhan ne...tsip kirjoitti:Saako tietämätön kysyä, mihin ne basistivitsit perustuu?
Viesti Kirjoittaja tsip »
No mitä ne "faktat" on? Ei uppoa mun ymmärrykseen, että jonkun soittimen hallinnan perusteella voitaisiin määrittää käyttäjän ymmärryksen määrä. Ei savolaisetkaan niin kieroja ole.Petenez kirjoitti:Faktoihinhan ne...tsip kirjoitti:Saako tietämätön kysyä, mihin ne basistivitsit perustuu?
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Toi nyt oli kai puoliks (huom. vaan puoliks 8) ) vitsi.. No siis, ehkä sillä on jotain osaa ja arpaa, että basson perustaitojen hallintaan ei vaadita mitenkään älyttömän paljon. Siis että osaat soittaa soinnun perussävelen ja sen neljän iskun aikana vaihtaa toiseentsip kirjoitti:No mitä ne "faktat" on? Ei uppoa mun ymmärrykseen, että jonkun soittimen hallinnan perusteella voitaisiin määrittää käyttäjän ymmärryksen määrä. Ei savolaisetkaan niin kieroja ole.Petenez kirjoitti:Faktoihinhan ne...tsip kirjoitti:Saako tietämätön kysyä, mihin ne basistivitsit perustuu?
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Johtunee siitä, että bändin basistiksi lyödään se kaveri, joka ei osaa soittaa kitaraa. Tästä vedetään usein (ihan todenmukainen) johtopäätös, että sen basistin pitää olla vähän yksinkertainen. Turvallisuussyistä soittimesta poistetaan pari kieltä, ja tehdään nauhavälit pidemmiksi, ettei yksinkertainen ystävämme vahingossa eksy sinne kieliviidakkoon. Myös plektrasta tehdään usein suurempi kuin kitaran vastaavat, jotta siitä saa kunnon "nyrkkiotteen", eikä basisti nielaise sitä vahingossa. Usein käykin niin, että basisti pieksee kieliä huomaamattaan rystysillään, ja plektra on hautautuneena nakkisormien alle kämmenen suojiin. KELA ei edelleenkään hyväksy korvausperusteeksi basismia, vaikka melkolailla työkyvytönhän tällainen henkilö on. Tämä on huutava vääryys, joka on korjattava mahdollisimman nopeasti.tsip kirjoitti:No mitä ne "faktat" on? Ei uppoa mun ymmärrykseen, että jonkun soittimen hallinnan perusteella voitaisiin määrittää käyttäjän ymmärryksen määrä. Ei savolaisetkaan niin kieroja ole.Petenez kirjoitti:Faktoihinhan ne...tsip kirjoitti:Saako tietämätön kysyä, mihin ne basistivitsit perustuu?
Viesti Kirjoittaja kuriton »
Voi ei..Lihapipo kirjoitti: Yhteyttä basismin ja banjon soitolla on vaikea tehdä, koska bassoa osaa soittaa, jos omistaa kädet. Tai vaikka sitten jalatkin. Oikeastaan basson soittamiseen riittää, että osaa astua kyseisen instrumentin päälle. Banjon soittoa taas pitää ihan oikeasti opetellakin.
Viesti Kirjoittaja amanita »
Tualta pipostaan se ne vetää....kuriton kirjoitti: Voi ei..![]()
mistä tää miäs keksii nää juttunsa..
Emmekö?tsip kirjoitti:Ei savolaisetkaan niin kieroja ole.
Viesti Kirjoittaja Lihapipo »
Nöyrimmästi anon anteeksi ketjun irstasta väärikäyttöä, mutta kuitenkin:kuriton kirjoitti:Voi ei..Lihapipo kirjoitti: Yhteyttä basismin ja banjon soitolla on vaikea tehdä, koska bassoa osaa soittaa, jos omistaa kädet. Tai vaikka sitten jalatkin. Oikeastaan basson soittamiseen riittää, että osaa astua kyseisen instrumentin päälle. Banjon soittoa taas pitää ihan oikeasti opetellakin.![]()
mistä tää miäs keksii nää juttunsa..
Viesti Kirjoittaja Pikkuroope »
Viesti Kirjoittaja bassman »
Viesti Kirjoittaja tsip »
Ette. Tosin minulla on omalehmäojassa savolaisuuden suhteen, olen savolainen ainakin 3/4 nykyään. Puolet sukujuurista Lapinlahden Alapitkästä ja pitkään asunut, opiskellut ja työskennellyt siellä Savon puolessa (Pertunmaa, Hirvensalmi, Hirvensalo, Mäntyharju, Otava, Kiuruvesi, Iisalmi, Vieremä). Ja kumppani on Kuopiosta.Petenez kirjoitti:Emmekö?tsip kirjoitti:Ei savolaisetkaan niin kieroja ole.
Viesti Kirjoittaja cubisti »
Tuollaista, nauhatonta, kuolasin joskus aikoinani. En sitten ikuna raaskinut ostaa.bassman kirjoitti:Takamine TB-10.
Viesti Kirjoittaja darthmother »
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Niinsanotusti: Perussettiä.darthmother kirjoitti:Meitin basisti oli sellanen notta kun studioon mentiin tekemään demoa, niin jamppa oli jo aamulla niin jurrissa että istui penkillä basso sylissä kuin kantele ja silmät pyöri päässä. kitaristi veti lopulta bassokuviot nauhalle.
Viesti Kirjoittaja bassman »
On hintansa väärti, ihan niinku Omenakonekin.cubisti kirjoitti:
Tuollaista, nauhatonta, kuolasin joskus aikoinani. En sitten ikuna raaskinut ostaa.
Viesti Kirjoittaja Toveri Kaimapoikani »
Viesti Kirjoittaja Sarjatuli »
Voe herrane aeka..Siehä oot ollunna miun nuapur. Me ko oon syntynt Hirvensalmel. Asunna Pertunmaala. Sisko assuu Mäntharjus ja siskon tyttö Otavas. Jo tokkiisa ollaa melekeen sukulaisii..tsip kirjoitti: Ette. Tosin minulla on omalehmäojassa savolaisuuden suhteen, olen savolainen ainakin 3/4 nykyään. Puolet sukujuurista Lapinlahden Alapitkästä ja pitkään asunut, opiskellut ja työskennellyt siellä Savon puolessa (Pertunmaa, Hirvensalmi, Hirvensalo, Mäntyharju, Otava, Kiuruvesi, Iisalmi, Vieremä). Ja kumppani on Kuopiosta.
Viesti Kirjoittaja joon@ »
Jepjep. Sehän se. Me kitaristit ollaan niin kärsimättömiäTheKraken kirjoitti: Tarinan opetus: Älä usko kitaristeja. Niillä on vain kiire päästä hiomaan omia soolojaan
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
Sama vika... Onneksi sentään ompun avulla tulee sävellyksiä kyhättyä.Jouna- kirjoitti: Omenaa tulee varmaan räplättyy enemmän mitä kieliä. Harmikseni näin täytyy todeta
Viesti Kirjoittaja ninokoo »
Viesti Kirjoittaja kusti50 »