iTunes kirjasto ei näy?
-
iTunes kirjasto ei näy?
Viesti Kirjoittaja Freddy »
minulla on Itunesissa olevat laulut ulkoisella kovolla ( Lacie rugged 320 ).
halusin fiksailla asetuksia, mm niin ettei itunes tee albumeita yms, irroitin kovon, muutin asetukset itunesissa...tyhjensin itunesin kirjaston ( kovo irroitettuna ) ja yhdistin kovalevyn uudestaan...nyt ei kirjasto ( joka asetuksissa oli asetettu sijaitsevaksi ulkoisella ) jostain syystä näy enään.
biisit on kyllä tallella kovalevyllä mutteivat siis näy itunesissa...yksi kerrallaan napauttamalla ne ilmestyvät taas kirjastoon mutta kun lauluja on 30 000, ei tässä ole mitään järkeä.
Olenko nyt ryssinyt pahimman kerran vai onko toivoa, mitenkä tästä eteenpäin...kone ei anna siirtää koko kovalevyn sisältöä vetämällä kirjastoon.
Kokeilin myös "kirjaston yhdistämistä"...tuloksetta.
Freddy
-
Re: iTunes kirjasto ei näy?
Viesti Kirjoittaja wanders »
Kuinka tyhjensit iTunesin? Aktivoimalla kaikki biisit ja poistamalla ne vai tyhjentämällä jotain iTunes-kansioita?
Jotenkin tuntuu että teitpä kumman tahansa niin poishan sinä ne kappaleet sieltä iTunesista sait, joten en ihmettele lopputulosta.
Oletko ajatellut, että toisit kappaleet uudelleen iTunes > Arkisto > Tuo -komennolla?
-
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Koeillaan tuota mainitsemaasi keinoa.
Palaan asiaan ja kerron kuin käy..
kiitos
Freddy
Ei auta, edelleen antaa tuoda vain yhden laulun kerrallaan
-
iTunes > Arkisto > Lisää kirjastoon
-
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
-
kuitenkin ihan näin perstuntumalla vois sanoa että matskua on hävinnyt aika reilusti...
minulla oli 23 000 biisiä, ja nyt kone väittää että kirjastossa on 15 000 laulua???
-
-
Hankalahan tässä mitään konkreettista on sanoa, mutta sinähän aloit siivoamaan siellä...Freddy kirjoitti:Jep, kokeilen sitä, kunhan kone on ensin saanut biisit prosessoitua toisella tavalla...
kuitenkin ihan näin perstuntumalla vois sanoa että matskua on hävinnyt aika reilusti...
minulla oli 23 000 biisiä, ja nyt kone väittää että kirjastossa on 15 000 laulua???
Minä etsisin joko manuaalisesti tai Spotlightilla kaikki musiikkitiedostot, sijoittaisin ne väliaikaisesti tai pysyvästi haluamaani paikkaan ja aloittaisin vielä kerran iTunesin kanssa alusta. Kannattaa miettiä haluaako kaikki musat pitää ulkoisella levyllä vai osan koneen kiintolevyllä. Tämä vaikuttaa hieman ratkaisuihin, jotka kannattaa tehdä iTunes-kirjastoa luodessa.
Jos olet antanut iTunesin poistaa kappaleita levyltä roskakoriin, niin olet saattanut menettää kappaleitasi. Katso nyt vielä roskakori ennenkuin sen lopullisesti tyhjennät. Kirjastoja venkslatessa biisejä ei pitäisi kadota.
-
Haluan pitää laulut ulkoisella, näin voin tarvittaessa lähteä keikalle pelkkä kovalevy mukanani, olettaen että soittopaikassa on valmiiksi asennettuna sopiva soittosofta.
iTunes väittää mm ettei tiettyltä yhtyeeltä ole kuin yksi kappale mutta kovalevyltä löytyy kuitenkin ko yhtyeeeltä kolme kokonaista levyä...ne eivät vain ole siirtyneet iTunesiin.
Mitähän tässä kannattaisi nyt tehdä? Keikka huomenna

-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
-
Musiikkikansion sijainnin määrittäminen on tuttua ja sen olen aina laittanut ulkoiselle.
Onko nyt niin että kirjaston infot sijaitsevat kuitenkin koneen kovolla ja vain itse biisit ovat ulkoisella....näin ollen siis olen deletoinut ko
kirjaston " sisällysluettelon", jolloin iTunes ei enää löydä biisejä?
Freddy
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Jos ette suostu käyttämään softaa niin kuin sitä on tarkoitus käyttää, niin älkää sitten käyttäkö sitä ollenkaan.
Syöttekö soppannekin haarukalla? :-)
-Harri
-
Eli jos tahdot että biisit on ulkoisella, niin valitse iTunes Music -kansion sijainti ulkoiselle. Myös xml-data, soittolistat yms menee tällöin sinne.
Jos tahdot ettei iTunes kopioi biisejä omaan musiikkikansioonsa, vaan ne biisit on siellä missä lystää (tällöin et voi iTunesin kautta poistaa tiedostotasolla biisejä ja jos siirrät niiden paikkaa, niin joudut osoittamaan ne iTunesille manuaalisesti uudestaan), niin ruksi pois "Kopioi tiedostot musiikkikansioon, kun ne lisätään kirjastoon".
Jos tahdot että iTunes ei biisin nimen muuttuessa kajoa filun nimeen ruksi pois "Pidä iTunesin musiikkikansio järjestettynä".
-
Jos näin olisi, ei minulla olis mitään ongelmaa, sillä biisit on vielä tallella...ohjelma ei vain löydä niitä, ja jos löytää tuo kirjastoon kaikki kahtena kappaleena?
Olisiko fiksuinta tyhjentää koko p##ka ja ajaa varmuuskopio dvd:t + erilliseltä varmuuskopio kovolta edellisen ( 14.3 ) varmuuskopioinnin jälkeen lisätyt biisit ( n 2000 kpl )?
Freddy
-
Syynä ei softan sekoilu, vaan ihan oma. Täsmennettäköön

-
Kun edellisen kerran toin biisit kovolta kirjastoon, tuli lähes jokaisesta biisistä tupla kappaleet ja
osa biiseistä on hävinnyt...en ole keksinyt millä logiikalla biisit ovat valikoituneet, olisi kiva ymmärtää tämä ohjelma kun se kuitenkin näyttelee tärkeää
osaa duunissanikin...lueskelen ohjeita ihan ajatuksen kanssa mutten tule niistä juuri hullua hurskaammaksi.
Aina tuntuu että minun ongelmat on tekijöille ihan tuntemattomia...vaikka ymmärränhän minä että omista mokista on kysymys.
Joskus on HO:n keskusteluissakin todettu että kun kirjastolla alkaa olla kokoa niin iTunes ei mahda olla paras ohjelma niitä hoitamaan?
Olisiko tähän kenelläkään kommenttia?
Freddy
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Mulla on n. 12000 biisiä + podcastit, videot ym. päälle ja ainakin vielä tuolla määrällä iTunes toimii aivan loistavasti.Freddy kirjoitti:Joskus on HO:n keskusteluissakin todettu että kun kirjastolla alkaa olla kokoa niin iTunes ei mahda olla paras ohjelma niitä hoitamaan?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Mjoo, itse en ole ainakaan huomannut mitään hidastumista, mikään maailman nopein playerhän se ei noin yleisesti ole. Biisejä reilusti yli 20k.harri kirjoitti:Mulla on n. 12000 biisiä + podcastit, videot ym. päälle ja ainakin vielä tuolla määrällä iTunes toimii aivan loistavasti.Freddy kirjoitti:Joskus on HO:n keskusteluissakin todettu että kun kirjastolla alkaa olla kokoa niin iTunes ei mahda olla paras ohjelma niitä hoitamaan?
/---
ap
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Musaa on kuitenkin jo yli 200 Mt, ja ongelmani tuntuvat alkaneen kun vaihdoin kovalevyni isompaan ja yhdistin aikaisemmat yhteen.
-
Puhut varmaankin gigatavuista?Freddy kirjoitti:Musaa on kuitenkin jo yli 200 Mt, ja ongelmani tuntuvat alkaneen kun vaihdoin kovalevyni isompaan ja yhdistin aikaisemmat yhteen.
Tietty kirjaston voi aina kasata uudestaan, jos tuntuu tökkivän.
-
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ajelin laulut varmuuskopio dvd:ltä takaisin ja fiksailin sitten kirjaston...taas pelittää. Aikaahan täh'n tosin meni pirusti.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka