rekisteröinti
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
rekisteröinti
Viesti Kirjoittaja E-Pmac »
Hankin reilu vuosi sitten iMacin. En ole vielä rekisteröinyt tunnuksia. Kannattaako? Tunnuksia tuntuu olevan paljon, mitä ovat Apple-ID tai .Mac-jäsen. Mitä eroa niillä on?
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Re: rekisteröinti
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Apple ID on tunnus jonka avulla ostat esim. musiikkia iTunesista tai tavaraa Apple Storesta. Tässä lisää tietoa .mac-jäsenyydestä.
http://www.apple.com/fi/dotmac/
http://www.apple.com/fi/dotmac/
-
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Noiden tunnuksien rekisteröiminen ei siis ole mitenkään pakollista, eikä välttämätöntä.
Apple ID:tä käytän itse musiikin ostamiseen. Itse tunnus on maksuton.
.Mac taas tuo kaikenlaisia palveluita (nettisivutilaa, synkkauksen useamman koneen välillä jne), mutta jos olet pärjännyt tähänkin asti ilman, niin enpä usko että sitä kaipaat. Tämä palvelupaketti maksaa 99 dollaria vuodessa. Taitaa kääntyä euroissa suurinpiirtein samaan alveineen.
Apple ID:tä käytän itse musiikin ostamiseen. Itse tunnus on maksuton.
.Mac taas tuo kaikenlaisia palveluita (nettisivutilaa, synkkauksen useamman koneen välillä jne), mutta jos olet pärjännyt tähänkin asti ilman, niin enpä usko että sitä kaipaat. Tämä palvelupaketti maksaa 99 dollaria vuodessa. Taitaa kääntyä euroissa suurinpiirtein samaan alveineen.
-
Viesti Kirjoittaja harri »
Ei suurinpiirtein, vaan tasan 99 euroa.TheKraken kirjoitti:. Tämä palvelupaketti maksaa 99 dollaria vuodessa. Taitaa kääntyä euroissa suurinpiirtein samaan alveineen.
Suomessa kun maksetaan euroilla, ei dollareilla :-)
-Harri
-
Viesti Kirjoittaja teesaa »
Toimii storessa muukin sähköpostiosoite tunnuksena kuin .mac osoite.
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Ei kai kukaan ole väittänyt, ettei toimisi?teesaa kirjoitti:Toimii storessa muukin sähköpostiosoite tunnuksena kuin .mac osoite.
-
Tuossa siis juuri tätä yritin sanoa, että ovat eri asia.teesaa kirjoitti:Toimii storessa muukin sähköpostiosoite tunnuksena kuin .mac osoite.
Apple ID on storeen ja .Mac tunnari sitten ihan muuhun.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Tarkemmin sanottuna AppleID on on tunnus Applen nettipalveluihin, siis esim. Applen keskustelualueelle, nettikauppaan, iTunes Storeen jne. .Mac on sitten eri asia, se on maksullinen palvelupaketti, jonka jotkut näkevät hyödyllisenä (kuten minä) ja toiset taas eivät.
-
Viesti Kirjoittaja nachoxxx »
kysymys vielä tuosta appleID:sta. Eli haluaisin tuon appleID:n itselleni ihan noita itunes albumi kuvituksia varten, eli tarkoituksena ei ole shoppailla itunes storessa. Hankin siis itselleni appeID:n, mutta kun yritin kirjautua sillä itunes storeen, tuli ilmoitus: "This appleID has not yet been used in itunes store. Please reviw your account information." Noh sittenkun yritän toimia ohjeiden mukaan, minun pitäisi lisätä maksutietoja omiin tietoihini, ja näitä en haluaisi jakaa sillä en ole mitään ostamassa. Kuitenkin ilman maksutietoja (tilinumero etc.) en pysty appleID:ta käyttämään, vaikka sen pitäisikin olla ilmainen. Kysymyksenä onkin että pystynkö käyttämään itunesia ilman maksutietoja antamatta?
-
Et pysty. Paitti hommaamalla lahjakortin iTunesiin. Sillä saa tilin auki myös.
Ei ne niillä tiedoilla mitään tee. Ihan turvallista on. Tilinumero ei kelpaa, pitää olla luottokortti.
Ei ne niillä tiedoilla mitään tee. Ihan turvallista on. Tilinumero ei kelpaa, pitää olla luottokortti.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Teepäs näin. Syötä siihen Apple ID:hen sun Visan numero. Käytä sitä tunti ja käy sitten Accountista poistamassa se Visan numero. Kokeile vieläkö tunnus toimii iTunesissa.
Ja mihin kohtaan sinne sais tilinumeron syötettyä? Minä en oo koskaan sitä nähnyt.
Toisekseen, miksei sitä Visan numeroa voi iTunes Storeen antaa? Ei siitä mitään vahinkoa ole, jos sen sinne annat etkä osta mitään. Paitsi tietysti, iTunes Storesta ostaminen on sikamaisen helppoa, rahaa menee joka kuukausi.
Ja mihin kohtaan sinne sais tilinumeron syötettyä? Minä en oo koskaan sitä nähnyt.
Toisekseen, miksei sitä Visan numeroa voi iTunes Storeen antaa? Ei siitä mitään vahinkoa ole, jos sen sinne annat etkä osta mitään. Paitsi tietysti, iTunes Storesta ostaminen on sikamaisen helppoa, rahaa menee joka kuukausi.
-
Viesti Kirjoittaja mutofuto »
itse kokeilin piruuttani ja oma yksilöni Osuuspankin Visa Electronista toimi iTMS:n kanssa. Kannattaa siis kokeilla moista.
Halinen.org
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
MBPr 13" / Thunderbolt Display / ~35TB SSD+HDD+RAID / Nikon - Imagine. / Sony FS
G4 MDD FW800 / iMac G3 DV SE / iPhone 12 mini / iPad Mini 5
12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka