Minulla samanmoinen, mutta sanopa oletko asentanut sen WD Managerin (tai mikä lie) ja jättääkö se väkisin kuvakkeensa yläpalkkiin? Ja jos, niin onko ainoa hyöty se, että toimii kotelon valo ja unmounttautuu myös virtanapista normaalin käyttis-ejectoinnin lisäksi? Tätä oon nyt hetken pohtinut, tosin totesin itselleni lohduttavasti "Yläpalkissa on aina tilaa"Anniel kirjoitti:Western Digital MyBook Home Edition 500G USB2.0+FW(400)+eSATA tuossa pöydällä imee varmuuskopiota sisäänsä. Hiljainen se on kun mikä, vähän vaan välillä ratisee. Hieman se on päältä lämmin kosketettaessa, sivuilta ihan viileä. Tarvii vaan vähän kattoo tota sijoituspaikkaa, tossa pöydällä ikkunan edessä (ikkuna länteen) saattaa lämpö noista vähän turhan korkealle, mutta ei se varmaan tykkää tonne lattiallekaan mennä patterin eteen... Muuten vaikuttaa oikein hyvältä ostokselta
Ulkoinen kovalevy
-
Infant
Re: Ulkoinen kovalevy
Viesti Kirjoittaja Infant »
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Latasin tuon Managerin mutta poistin sittemmin koko härpäkkeen kun alkoi tuo ikoni ärsyttämään. Eipä sillä ohjelmalla oikein mitään kai teekään... En mä aikanaan edes kaipaa mitään valoa näyttämään kuinka täynnä kovo onInfant kirjoitti:Minulla samanmoinen, mutta sanopa oletko asentanut sen WD Managerin (tai mikä lie) ja jättääkö se väkisin kuvakkeensa yläpalkkiin? Ja jos, niin onko ainoa hyöty se, että toimii kotelon valo ja unmounttautuu myös virtanapista normaalin käyttis-ejectoinnin lisäksi? Tätä oon nyt hetken pohtinut, tosin totesin itselleni lohduttavasti "Yläpalkissa on aina tilaa"Anniel kirjoitti:Western Digital MyBook Home Edition 500G USB2.0+FW(400)+eSATA tuossa pöydällä imee varmuuskopiota sisäänsä. Hiljainen se on kun mikä, vähän vaan välillä ratisee. Hieman se on päältä lämmin kosketettaessa, sivuilta ihan viileä. Tarvii vaan vähän kattoo tota sijoituspaikkaa, tossa pöydällä ikkunan edessä (ikkuna länteen) saattaa lämpö noista vähän turhan korkealle, mutta ei se varmaan tykkää tonne lattiallekaan mennä patterin eteen... Muuten vaikuttaa oikein hyvältä ostokselta
-
CamoN
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Miten sait poistettua sen? Minä tyhmänä asensin koneelle kaiken ottaessani levyä käyttöön kun ajattelin että ne ohjelmat ovat jotain ihan oikeasti tähdellisiä levyn toiminnan kannalta. Nyt olen jo poistanut kaikki onnettomat varmuuskopiointikilkkeet ja muut, mutta WDmemeoAgent-ikoni on edelleen tuolla yläpalkissa.Anniel kirjoitti: Latasin tuon Managerin mutta poistin sittemmin koko härpäkkeen kun alkoi tuo ikoni ärsyttämään. Eipä sillä ohjelmalla oikein mitään kai teekään... En mä aikanaan edes kaipaa mitään valoa näyttämään kuinka täynnä kovo on
Edit: Nyt löysin sen prosessin Järjestelmän valvonnasta ja tapoin sen, ikoni hävisi. Viimeksi kun etsin sieltä, ei osunut silmään. Mutta jos se seuraavan käynnistyksen yhteydessä ilmestyy sinne taas, niin eihän se ole kivaa.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Anniel
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Tappaa piti munkin noi ekaks. Eikä sen pitäis ilmestyä enää jos poistit kansion "WesternDigital" polun Library > Application Support päästä. Ei oo ainakaan mulle ilmestynyt uudestaan. Kannattaa muuten bootata ton poiston jälkeen.CamoN kirjoitti:Edit: Nyt löysin sen prosessin Järjestelmän valvonnasta ja tapoin sen, ikoni hävisi. Viimeksi kun etsin sieltä, ei osunut silmään. Mutta jos se seuraavan käynnistyksen yhteydessä ilmestyy sinne taas, niin eihän se ole kivaa.
Yks ongelma tässä ilmeni eli iMacin nukahtamisvaikeus mutta sekin ratkes bootilla, mikä lie jäänyt jumittamaan systeemiä.
-
CamoN
Taas Mac OS X näytti nurjan puolensa: periaatteessa ohjelmien asennus ja poisto on hyvinkin helppoa ja yksinkertaista, mutta johonkin järjestelmän syövereihin saattaa silti hukkua vaikka minkälaista tauhkaa, josta Pentti Peruskäyttäjä on onnellisen tietämätön. Vaikka käyttäisi jotain järjestelmää siivoavia ohjelmia, tuollaiset saattavat silti jäädä huomaamatta. Windowsissa on sentään rekisteri, jonka kimppuun käymällä Pentti Peruskäyttäjä saa tarvittaessa poistettua ihan mitä tahansa. Samalla voi tietysti rampauttaa koko järjestelmän uudelleenasennuskuntoon, mutta se on eri asia.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
kermit
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Ave
Viesti Kirjoittaja Ave »
-
jussi79
Viesti Kirjoittaja jussi79 »
Ei kait pelit nyt niin kauheasti kovalevyltä tietoa hae? Luulisin että ihan USB:llakin pärjäisi hyvin, mutta tottakai Maciin hankkisin aina FireWireä.Ave kirjoitti:Kuinkas hyvin firewire levyt riittää windowsin puolella esimerkiksi pelien pyörittämiseen ulkoiselta kovolta. Onko fw400 riittävä vai tarviiko olla fw800? USB on varmaankin aivan poissa laskuista?
iPhone 3GS 32GB
iPad 16GB WiFi
iPod nano 8GB (product) red 2nd Gen
-
TheKraken
Viesti Kirjoittaja TheKraken »
Joo ei pelit sieltä mitään tartte normaalisti.jussi79 kirjoitti:Ei kait pelit nyt niin kauheasti kovalevyltä tietoa hae? Luulisin että ihan USB:llakin pärjäisi hyvin, mutta tottakai Maciin hankkisin aina FireWireä.Ave kirjoitti:Kuinkas hyvin firewire levyt riittää windowsin puolella esimerkiksi pelien pyörittämiseen ulkoiselta kovolta. Onko fw400 riittävä vai tarviiko olla fw800? USB on varmaankin aivan poissa laskuista?
Mutta ottaisin silti FireWiren.
-
CamoN
Iloisena yllätyksenä täytyy todeta, että kun tuosta Home Edition 1TB:stä kuuluu pientä epätasaista hurinaa suhteellisen selvien kirjoitusäänien lisäksi, Essential Edition 500GB:stä ei kuulu sitäkään vähää. Kirjoitusäänet kuuluvat vaimeana ruksutuksena, mutta mitään muuta ei kuulu. Levy seisoo lattialla ilman mitään lisävaimennusta.
Olen erittäin tyytyväinen tuohon hankintaan. Nuo kirjoitusäänetkään eivät normaalikäytössä häiritse kun ne tietysti kuuluvat vain silloin kun Time Machine päättää varmuuskopioida. Viime yön ne kuitenkin kuuluivat taukoamatta (unia kuitenkaan häiritsemättä), kun ajoin kahdelta G-standardin langattomalta koneelta koko levyn varmuuskopioita levylle, eikä ehtinyt aamuun mennessä edes läheskään valmiiksi.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Luiro
Viesti Kirjoittaja Luiro »
-
Luiro
Viesti Kirjoittaja Luiro »
ja toisessa 300 Mbits/s. Kovo on tulossa videokäyttöön (editoimiseen). Joten kuinka iso ero tuollaisella nopeusvälillä on? Kummatkin ovat 800 FireWire väylään.
-
Rewes
Viesti Kirjoittaja Rewes »
-
mikaju
Viesti Kirjoittaja mikaju »
-
Fixx
Viesti Kirjoittaja Fixx »
-
Pbman
Viesti Kirjoittaja Pbman »
Oon yhteen Lacieen vaihtanut levyn.. oliskohan ollut D2 malliltaan ja Maxtor sielläkin rutisi. Ihan samat systeemit siellä on kuin jos ostat pelkän tyhjän kotelon ja laitat sinne levyn. Avausohjeita tuskin tarvitset: avaa ruuvit jotka näkyvät ja avaa kotelo. Yksi ruuveista luultavasti sijaitsee jonkin sinettitarran alla jemmassa.Fixx kirjoitti:Kyllä noihin koteloihin yleensä voi ihan surutta iskeä mitä levyä sisään vaan (no tietty IDE/PATA ja SATA on erilaisia eikä käy ristiin). Jossain vanhoissa firewire-piireissä oli kokorajoituksia, mutta siitä on niin aikaa ettei mulle ainakaan koskaan ole sattunut.
Jos se on parikin vuotta vanha niin levy on IDE-liitännällä. Ilman muuta uutta kiekkoa sisään vaan jos tarvetta on.
-
vle
Viesti Kirjoittaja vle »
http://www.lacie.com/fi/products/product.htm?pid=11051
-
Fixx
-
vle
Viesti Kirjoittaja vle »
Missäs tuota on FW:llä varustettuna? Löytyykö itseltäsi ko. "laite" vai kehutko mutu-pohjalta?Fixx kirjoitti:Hieno laite mutta 321 euroa firewirellä. Aika suolainen hinta liittimestä.
Lacien Hard Diskiä saa myös FW:llä, mutta tuota Desktop Hard Diskiä en ole USB 2.0:n lisäksi muilla liitäntämahdollisuuksilla itse löytänyt, korjaa toki jos olen väärässä.
-
The raconteur
Viesti Kirjoittaja The raconteur »
-
Fixx
Sorry, luin ja näin väärin tual interveppissä ja olin näkevinäni FW-vaihtoehdon. Pah. No tuo on uusi malli joten ehkä FW-versio seuraa joskus.Missäs tuota on FW:llä varustettuna? Löytyykö itseltäsi ko. "laite" vai kehutko mutu-pohjalta?
-
sunell
Viesti Kirjoittaja sunell »
Tulikohan ostettua vääränlainen levy, vai onko vika sittenkin kotelossa? Ajattelin, että kaikki IDE-levyt sopivat koteloon. Ei kai uusi levy voi olla viallinen (pitääköhän vielä avata vanha Linux-mylly ja kokeilla levyä siinä)? Vai osaako joku sanoa, onko noissa firewire-koteloissa sittenkin jotain yhteensopivuusrajoituksia?
Niin, ja kun laitan vanhan Maxtorin uudelleen koteloon, se toimii kyllä, jos onnistuu käynnistymään, ja näkyy firewire-levynä. Kotelo siis lienee ehjä.
-
Fixx
-
sunell
Viesti Kirjoittaja sunell »
Testailen vielä vanhaa levyä toisessa koneessa tai kotelossa paremmalla ajalla. Voisin tietysti myydäkin sen, jos joku haluaa kokeilla levyä omaan koteloonsa tai koneeseensa.
-
PMK
Viesti Kirjoittaja PMK »
Kiitokset jo etukäteen vastauksista ja Hyvää Juhannusta kaikille!
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka