Omasta rakkaasta pb on kovalevy sanomassa sopimusta irti eli vaihto olisi paikallaan. Olisinkin kysellyt kokemuksia jos joku on vaikka aikaisemmin avannut ja tehnyt vastaavan operaation. Kävin kyllä ifixit.com sivuilla lukemassa ohjeet ja ruuveja näytti olevan vaikka muille jakaa, mutta ei mikään mahdoton tehtävä. Jos jolla kulla on siis sisäpiiri tietoa asiasta niin suht. ystävällinen teko olisi jakaa muillekin Niin ja kävihän mielessä ihan asennuspalvelu mutta hinnoista ei ole harmainta aavistustakaan...
Mä vaihdoin eilen omaan vastaavaan koneeseen 250gigasen levyn ja tein juuri tuon ifixitin ohjeen mukaan ja eilen jo tällä taas puuhailin täysillä.
Ei siinä oikein mitään kummallista ollut. Pitää huolen että oikeat ruuvit tulee oikeaan paikkaan takaisin ja että työkalut ovat hyvät ja oikeat. Mä keräsin purkaessa ruuvit omiin lokeroihinsa. Näppiskansi oli aika tiukassa oikeasta etunurkasta, mutta lähti kun muovikortilla väänsi. Muualta lähtikin nätisti. Näppiksen johto saattaa helposti irrota emosta, mulla ainakin oli vähän nafti että sai näppiksen pystyyn, joten kootessa piti laittaa takaisin. Kovalevyn liitin on niin tiukassa ettei sitä kyllä taida kovinkaan nätisti saada irti tuon ohjeen mukaan, vaan mulla oli piuha irti emolta ja käsissä otin johdon levystä irti+laitoin toisen paikalleen. Tuosta ohjeesta muuten puuttuu kovalevyn kiinnittämiseen käytettyjen kolmen ruuvin jälkeen kovalevyn ympäröivän eristekalvon vaihtaminen, mutta se on pala kakkua. Kovalevy on myös suht jämpti sille tarkoitetussa kolossa kumien varassa.
Jokunen tunti siihen kokonaisuudessaan meni, josta valtaosa kloonauksiin. Klooni levystä ulkoiselle. Levyn vaihto. Käynnistys ulkoiselta. Sisäisen levyn alustus ja ulkoisen kloonaus sisäiselle. Käynnistys sisäiseltä ja nyt on taas mukavasti vapaata tilaa jäljellä. Ainoa mikä tökki oli että kloonauksesta uupui jotain salasanoja, en tiedä miksi. Esim. wlanin passua ei kone muistanut.
Summasummarum, en ikinä maksaisi tuosta työstä satasta.