Haluaisin hankkia itselleni mahdollisimman halvan kannettavan macin (luultavasti käytetyn), mutta en tiedä yhtään, että minkälasilla ominaisuuksilla varustettua konetta minun pitäisi etsiä.
Koneella pitäisi pystyä katsomaan divx-elokuvia, kuuntelemaan musiikkia, surffaamaan netissä sekä käyttämään microsoft officea. Muita vaatimuksia minulla ei ole.
Eli minkälaisilla spekseillä varustettua konetta minun tulisi etsiä? Entä mistä sellaisen löytäisi halvalla? Ottakaa huomioon, että budjettini on erittäin rajallinen.
Minkälainen mac sopisi minulle?
Keskustelua kannettavista
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Minkälainen mac sopisi minulle?
Viesti Kirjoittaja ilmarinen »
-
Re: Minkälainen mac sopisi minulle?
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Sulle varmasti sitten riittää G4 prossuinen kone, koska sellaisella onnistuu tuo kaikki ja niitä saa suht edullisesti. Katsele vaikka täältä sitä myyntipalstaa, samoin kannattaa vilkuilla sisarsivuston eli omenamehu.orgin myynti-ilmoituksia.
-
Viesti Kirjoittaja ilmarinen »
Paljonko koneessa täytyisi olla muistia?
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, riippuu käyttiksestä. Pantterilla käytettävyyden raja taisi olla 384 megaa, Tiikeri otti mieluummin 512 megaa ja Leopardiin mieluiten 768 tai enemmän.
Mutta nykyaikana sanoisin, että giga olis hyvä olla, se on sellainen hyvän käytettävyyden raja.
Mutta nykyaikana sanoisin, että giga olis hyvä olla, se on sellainen hyvän käytettävyyden raja.
-
Viesti Kirjoittaja ravene »
Mac Mini olisi myös yksi vaihtoehto jos siltikin haluat uuden koneen ja rahat riittää sen verran 

-
Viesti Kirjoittaja Pilgrim »
Heitetääs tämä vaikka tänne, kun en jaksa heti uutta aihetta pystyttää. Elikkäs läppäri olisi hankinnassa ja aikani pähkäiltyäni taidan päätyä macbookiin, vaikka pc-puolella onkin tähän asti tullut säädettyä. Ainut mikä vielä mietityttää on että pitäisikö kaupasta käydä nappaamassa halvin vai keskimallin Macbook.
Hintaeroa on kuitenkin vajaat pari sataa, joten riittääkö tuon halvemman macbookin tehot jo hyvin peruskäyttöön, vai onko tarvetta sijoittaa pari sataa lisää tuohon tehokkaampaan prossuun? Muutenhan noissa kokoonpanoissa ei merkittäviä eroja näyttäisi olevan(?).
Jotain kokemuksia/mielipiteitä toivoisin, koska itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä maceistä kun tähän asti olen tosiaan vain windowsien kanssa tapellut. Saa nyt nähdä miten vaihto sujuu, mutta se onkin sitten toinen juttu
Ihan ykköskoneeksi siis macbookkia meinasin, mutta mitään nettiselailua ja musiikin kuuntelua suurempaa ei koneella juurikaan tehtäisi.
Hintaeroa on kuitenkin vajaat pari sataa, joten riittääkö tuon halvemman macbookin tehot jo hyvin peruskäyttöön, vai onko tarvetta sijoittaa pari sataa lisää tuohon tehokkaampaan prossuun? Muutenhan noissa kokoonpanoissa ei merkittäviä eroja näyttäisi olevan(?).
Jotain kokemuksia/mielipiteitä toivoisin, koska itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä maceistä kun tähän asti olen tosiaan vain windowsien kanssa tapellut. Saa nyt nähdä miten vaihto sujuu, mutta se onkin sitten toinen juttu

MacBook (2,1GHz)
-
Viesti Kirjoittaja gramdel »
Ihan varmasti riittää ja vähän pidemmällekin. Kuvailemaasi käyttöön riittäisi huomattavasti hitaampikin peli, uutenahan sellaisia ei tosin applelta saa.Pilgrim kirjoitti: Hintaeroa on kuitenkin vajaat pari sataa, joten riittääkö tuon halvemman macbookin tehot jo hyvin peruskäyttöön, vai onko tarvetta sijoittaa pari sataa lisää tuohon tehokkaampaan prossuun? Muutenhan noissa kokoonpanoissa ei merkittäviä eroja näyttäisi olevan(?).
Jotain kokemuksia/mielipiteitä toivoisin, koska itsellä ei ole minkäänlaista käsitystä maceistä kun tähän asti olen tosiaan vain windowsien kanssa tapellut. Saa nyt nähdä miten vaihto sujuu, mutta se onkin sitten toinen juttuIhan ykköskoneeksi siis macbookkia meinasin, mutta mitään nettiselailua ja musiikin kuuntelua suurempaa ei koneella juurikaan tehtäisi.
/---
ap
Isomursu kertoo, että delfiinikaksikko oli emo ja poikanen.
http://gramdel.kapsi.fi/
http://gramdel.kapsi.fi/
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Tärkein ero halvimman ja keskimmäisen MacBook mallin välillä on polttava DVD-asema, eli kannattaa pohtia tuleeko semmoiselle jossain vaiheessa tarvetta.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Helpottaisi, jos tietäisi mitä tuo budjetti puhuu euroina.ilmarinen kirjoitti:Ottakaa huomioon, että budjettini on erittäin rajallinen.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Yleensä on oltu maailmalla sitä mieltä, että jos noiden mallien ero on tuo 200 rahaa, paremmassa saa hieman enemmän Macia eurolla (DVD-poltin, enemmän tehoa, enemmän muistia, isompi kovalevy). Osan hinnanerostahan (hyvinkin jopa puolet) saa aikanaan myydessä takaisin myynnin ajankohdasta tietysti riippuen. Erilaiset tarjoukset voivat sitten muuttaa tilannetta jompaankumpaan suuntaan.kallekilponen kirjoitti:Tärkein ero halvimman ja keskimmäisen MacBook mallin välillä on polttava DVD-asema, eli kannattaa pohtia tuleeko semmoiselle jossain vaiheessa tarvetta.
Eli jos MB arvioidaan myytävän/vaihdettavan uuteen vaikkapa 1,5 vuoden päästä, nettohinnaneroksi jää noin satanen. Kyllähän se kannattaa maksaa, miettiipä asiaa kuinka päin vain.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
10 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka