vesku kirjoitti:Nää vaan on sellaisia asioita jotka on väistämättömiä kun tämän kaltaisen tekniikan kanssa pyöritään. Soneran kuluttajaliittymien sähköpostipalvelut ovat kuitenkin (kuten muillakin operaattoreilla) liittymän lisäpalvelu jolle ei edes luvata niin häiriötöntä toimivuutta...
Oli lisäpalvelu tai ei, niin niiden on syytä toimia jos niitä tarjotaan. Kun tein aikoinani sopimuksen Soneran kanssa, niin sopimuksessa ei ollut isoa punaista varoitustekstiä, että älä ota Soneran sähköpostia käyttöön, sen toimintaa ei taata. Vaihtaisin heti pois Soneran sähköpostista, jos Soneran sp-osoitteeni ei olisi niin monessa paikassa yhteystietona.
Onneksi siltainsinööri ai ajattele kuten sinä: Joen yli menee siltä mutta sen ei taata kestävän. Mielestäni on parempi että sitten siltaa ei ole ollenkaan kun että on sellainen silta joka ehkä kestää, ehkä ei. Sama sähköpostien kanssa. Jos sähköpostipalvelua tarjotaan, niin sen on toimittava.
Ennen Soneraa käytössäni oli ilmainen Surfeu-posti. Siinä ei ollut koskaan mitään ongelmia, sen sijaan Soneran postissa on ollut katkoksia useinkin. (Valitettavasti Surfeu-lopetettiin.)
vesku kirjoitti:
Se webmailin ilmoitus tulee automaattisesti sähköpostipalvelimelta. Enpä menisi tuota ammattitaidottomuuden piikkiin kuitenkaan laittamaan
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Ei sillä ole käyttäjän kannalta merkitystä mistä tuo viesti tulee. Ei tuo minua hämää, mutta joku muu saattaa mennä lankaan ja alkaa viritellä asetuksiaan. Hyvä ammattimies olisi ottanut tuonkin seikan huomioon, Soneran väki ei. Olen muuten nähnyt tuon ilmoituksen aikaisemminkin silloin kun mitään katkoksia ei ollut odotettavissa.
Edelleen ihmettelen että mikä mättää kun LÄHTEVÄN postin palvelinta ei saada toimimaan parissa kolmessa tunnissa. Opetellaanko asiaa vasta?