Onko homppulaisten joukossa heitä, jotka ovat huiputtaneet kännykkäoperaattoriaan ja puhuvat puhelimellaan mielin määrin kiinteän mobiililaajakaistan hinnalla - esim. Skypen tai vastaavan sovelluksen avulla? 8)
Toiveena olisikin saada jokin viestintäohjelma puhelimeeni. Löysin IM+ for Skypen mutta jostain syystä se ei onnistunut kirjautumaan. Myöskin tälläkin foorumilla mainitun Fringin asensin kapulaan. Se sentään näyttää Skype-tilini yhteystiedot mutta soitot eivät mene perille asti. Kuulemma näyn "Offlinenä" kavereille. Mese näyttäisi tässä ohjelmassa pelittävän - voinkin siis eBuddystä luopua.
Olisiko kenelläkään vihjeitä näiden ohjelmien saamiseksi toimimaan tai tietäisikö joku paremman ohjelman?
Kiitos.
PS. allekirjoituksessa luuri ja sen käyttis
MBP 2.3GHz Intel Core i5 13''|320Gb (5400rpm)|2x2Gb 1333MHz DDR3|Mac OS X 10.6.8
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Studio Edition II 2TB
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
Great success!
Sain itseni "Onlinenä" näkyviin kaverin Skypessä - minäkin näin hänet Fringillä - ja hän soittikin minulle. Itse en kuullut mitään mutta kaveri sanoi kuulleensa minun puhuvan, ilman häiriöitä jopa, ja hän vastaili mesellä minun puhumiini kysymyksiin.
Kuitenkin sössin jotain ja puheli katkesi. Uudestaan ei pelittänyt ja nyt kaveri jo hävisi mesestäkin.
MBP 2.3GHz Intel Core i5 13''|320Gb (5400rpm)|2x2Gb 1333MHz DDR3|Mac OS X 10.6.8
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
Joskus viime vuoden puolella kokeilin tuota fringiä (Nokian E90) ja sain sen toimimaan ihan hyvin, sekä wlan verkossa että edge-verkossa. Molempiin suuntiin käyttäjät näkyivät online sekä soitot molempiin suuntiin toimivat.
MacPro 8-core + Led Cinema Display, MacBook Pro, Mac Mini C2D, Mac Mini G4, iPad 16 3G, iPad Mini, iPhone 4s, iPhone 6 Plus, iPod Nano, iPod Shuffle, aTV
Mikäs Skype se? Mille käyttikselle? Oman luurin Symbianille ei kai ole virallista Skypeä vielä?
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
Noniin nyt oli itsellä ja kavereilla paremmin aikaa tesmailla tuota Fringiä. Vaikuttaisi pelittävän niin Skype-, kuin Messenger-puhelut. Ainoa ongelma on että Skypen kirjautumisessa kestää tovi ja online-yhteystiedot löytyvät hitaahkosti. Lupaavalta vaikuttaa! 8)
Enää pitää odottaa että kaikki hankkivat 3G-puhelimet kiinteähintaisilla mobiililaajakaistoilla ja asentavat niihin meset ja skypet. Sitä odotellessa.
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
Petenez kirjoitti:Noniin nyt oli itsellä ja kavereilla paremmin aikaa tesmailla tuota Fringiä. Vaikuttaisi pelittävän niin Skype-, kuin Messenger-puhelut. Ainoa ongelma on että Skypen kirjautumisessa kestää tovi ja online-yhteystiedot löytyvät hitaahkosti. Lupaavalta vaikuttaa! 8)
Enää pitää odottaa että kaikki hankkivat 3G-puhelimet kiinteähintaisilla mobiililaajakaistoilla ja asentavat niihin meset ja skypet. Sitä odotellessa.
Juu huomasin saman, eli hitaasti loggas ekan kerran mutta sit sen jälkeen loggas ihan kiltisti ja jopa nopeesti. Näyttäis olevan ihan hyvä ohjelma! Jos vaan olis tuttuja linjoilla niin pääsis testaan sitä.
Jep hyvin tuntuu toimivan. Wlanissa viestit menee lähes viiveettä (kuten pitäisikin) ja puhelutkin toimivat. Tosin aika pätkivää oli ainakin kun soitin yhden testipuhelin työkaverille, tosin voipi olla että vastapään mikki on vähän heikkolaatuinen.
Ei kellään olis tiedossa mitään taikatemppua millä saisin skypen salasanan kaivettua esille? Skype siis mäkillä kirjautuu automaagisesti sisään eli johonkin se salasana on tallentunut, mutta mistä sen kaivaisin kun koitan jossain muualla, esim fringillä kirjautua skypeen. Avainnipusta katsoin jo eli tuo mäkin ohjelma mihin yleensä tallentuu kaikki salasanat admin-salasanan taakse. Sieltä löysin ainoastaan Skype.credentials kohdan jossa tunnuksena on tuo oma skype-tunnus, mutta kun siitä katsoo salasanan niin se on joku hirveä rimpsu (681 nro:a ja kirjainta ) numeroita ja kirjaimia, ei siis se itse salasana.
Koitin jo itse varmasti kaikki mahdolliset yleisesti käyttämäni salasanat läpi moneen kertaan eikä mikään tärpännyt, myöskään e-mailiin en voi pyytää uutta salasanaa koska en rekisteröityessä ole ilmeisesti laittanut maili-osoitetta. Niin se ainakin ilmoittaa.
Tuntuu typerältä että pitäisi nyt tehdä tämän takia aivan uusi account skypeen, kun kerran kuitenkin tuo macin skype osaa kirjautua sisään kun salasana on jossain tallessa.
Ota esinn skypen preferences valikko ja sieltä general ja rasti pois ruudusta Remember my name and password on this computer.
Sen jälkeen Account -> Sign Out
Uudeelleen käynnistyksessä on sitten vaihtoehto siinä Password kentän alapuolella "Forgot your password" ja tuostahan sen saa tilattua sähköpostiin.
Näin itse menettelin jokin aika sitten kun se salasana unohtui :=)
Ota esinn skypen preferences valikko ja sieltä general ja rasti pois ruudusta Remember my name and password on this computer.
Sen jälkeen Account -> Sign Out
Uudeelleen käynnistyksessä on sitten vaihtoehto siinä Password kentän alapuolella "Forgot your password" ja tuostahan sen saa tilattua sähköpostiin.
Näin itse menettelin jokin aika sitten kun se salasana unohtui :=)
Tjooh mutta jos luit tarkkaan niin kirjoitin näin:
Koitin jo itse varmasti kaikki mahdolliset yleisesti käyttämäni salasanat läpi moneen kertaan eikä mikään tärpännyt, myöskään e-mailiin en voi pyytää uutta salasanaa koska en rekisteröityessä ole ilmeisesti laittanut maili-osoitetta. Niin se ainakin ilmoittaa.
Kokeilin tuota Fringiä. Mesettely ja Skypechattailu toimii hyvin, skypepuhelu (ainut sellainen jonka tein) pätki niin etten itse kuullut, mutta toisessa päässä kuuli kyllä mut. Wlanilla siis, ihme juttu. Kaipaisin tuohon Apollosta tuttua 1 / 0 painiketta, jolla voisi päättää mihin tuo kirjautuu sisään, nyt kun se kirjautuu automaattisesti kaikkiin mitkä olet "rekisteröinyt". Sen lisäksi jonkinlainen yhteystietojen lajittelu olisi ihan näppärä, nyt kaikki kontaktit ovat sekaisin (nimijärjestyksessä toki). Mutta Betaversiohan tämä on, toivottavasti parannuksia tulee vielä!
Olen karvainen ja maskuliininen mies
"I have a rule: if you're an idiot then don't speak"
ogc kirjoitti:Ei kellään olis tiedossa mitään taikatemppua millä saisin skypen salasanan kaivettua esille? Skype siis mäkillä kirjautuu automaagisesti sisään eli johonkin se salasana on tallentunut, mutta mistä sen kaivaisin kun koitan jossain muualla, esim fringillä kirjautua skypeen. Avainnipusta katsoin jo eli tuo mäkin ohjelma mihin yleensä tallentuu kaikki salasanat admin-salasanan taakse. Sieltä löysin ainoastaan Skype.credentials kohdan jossa tunnuksena on tuo oma skype-tunnus, mutta kun siitä katsoo salasanan niin se on joku hirveä rimpsu (681 nro:a ja kirjainta ) numeroita ja kirjaimia, ei siis se itse salasana.
Auttaisiko jos lisäät macin skypessä profiiliin sähköpostin ja pyydät sitten salasanan postiin.
ogc kirjoitti:Ei kellään olis tiedossa mitään taikatemppua millä saisin skypen salasanan kaivettua esille? Skype siis mäkillä kirjautuu automaagisesti sisään eli johonkin se salasana on tallentunut, mutta mistä sen kaivaisin kun koitan jossain muualla, esim fringillä kirjautua skypeen. Avainnipusta katsoin jo eli tuo mäkin ohjelma mihin yleensä tallentuu kaikki salasanat admin-salasanan taakse. Sieltä löysin ainoastaan Skype.credentials kohdan jossa tunnuksena on tuo oma skype-tunnus, mutta kun siitä katsoo salasanan niin se on joku hirveä rimpsu (681 nro:a ja kirjainta ) numeroita ja kirjaimia, ei siis se itse salasana.
Auttaisiko jos lisäät macin skypessä profiiliin sähköpostin ja pyydät sitten salasanan postiin.
/---
ap
Testasin eikä auta. Ja siel muutenkin korostettiin että se maili minkä on rekisteröityessä laittanut.
maxima kirjoitti: skypepuhelu (ainut sellainen jonka tein) pätki niin etten itse kuullut, mutta toisessa päässä kuuli kyllä mut.
Samanlaisia havantoja, tosin EDGE-verkossa kaupungin laitamilla.
Edit. Siis selvän kyllä saan, mutta sanotaan nyt vaikka näin, että toinen osapuoli saanee paremman audioelämyksen.
Samsung Syncmaster 225BW
WD My Book Home 1TB
Logitech Z-5500 Digital
ogc kirjoitti:Testasin eikä auta. Ja siel muutenkin korostettiin että se maili minkä on rekisteröityessä laittanut.
Ota esille Avainnipun käyttö (Ohjelmat > Lisäohjelmat). Salasanalistassa pitäisi olla kohde "skype". Tuplaklikkaa sitä ja rasti ruutuun "Näytä salasana".
ogc kirjoitti:Testasin eikä auta. Ja siel muutenkin korostettiin että se maili minkä on rekisteröityessä laittanut.
Ota esille Avainnipun käyttö (Ohjelmat > Lisäohjelmat). Salasanalistassa pitäisi olla kohde "skype". Tuplaklikkaa sitä ja rasti ruutuun "Näytä salasana".
tänks mut tääkin tuli koitettua
Avainnipusta katsoin jo eli tuo mäkin ohjelma mihin yleensä tallentuu kaikki salasanat admin-salasanan taakse. Sieltä löysin ainoastaan Skype.credentials kohdan jossa tunnuksena on tuo oma skype-tunnus, mutta kun siitä katsoo salasanan niin se on joku hirveä rimpsu (681 nro:a ja kirjainta ) numeroita ja kirjaimia, ei siis se itse salasana.