Juu, tuotahan minäkin olen tässä jo huolissani seurannut, että miten alkaa ruoka riittämään. Sellaisen "Mitä pelkäät -äänestyksenkin" laitoin pystyyn taannoin täällä. Nyt kun ilmastokin taitaa alkaa jäähtymään ja sadot sitä mukaa edelleen pienentyy ja Aasiassa lisätään lihan tuotantoa, niin kyllä alkaa köyhillä olemaan vatsamakkarat vähissä. Saattaapa jotain kapinaakin tulla. Viljan hinta on maailman markkinoilla jo kaksinkertaistunut, ja kaikki nojaa nyt siihen että tuleva sato on hyvä. Jos ei ole (mitä pelkään) niin sitten ei ole oikein hyvä juttu ollenkaan.Sherukka kirjoitti:OT: Tämäkin tulee olemaan meidän hienon EU:n ongelma:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Antti ... 5235574145
Olisi siis oltava tarkkana että omassa maassa tuotetaan riittävästi ruokaa kun ruokakriisi iskee muualla euroopassa. Olen ymmärtänyt että tässä on onnistuttu paremmin kuin mitä lehdissä on kirjoiteltu?
EDIT: Tuo uutinen taisi kertoa globaalisaation aiheuttamasta ruokaongelmasta.
Oikeus yksityiselämään
Sana on (melkein) vapaa.
-
Re: Oikeus yksityiselämään
Viesti Kirjoittaja Jamac »
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja wanders »
Voihan sitä aina heitellä lonkalta ihan mitä huvittaa, mutta tämähän taitaa olla mantrasi.Jamac kirjoitti:...Nyt kun ilmastokin taitaa alkaa jäähtymään ...
Toivottavasti olet oikeassa, mutta oletkos ihan varma?
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
---
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
Näin minäkin olen ymmärtänyt? Tosin Suomessa saadaan ehkä lämpimämpiä kelejä, luonnollista vaihtelua tämä mielestäni on, tosi olen valmis muokkaamaan käsitystäni jos pitäviä todisteita asiasta löydetään. Asia taitaa vaan olla niin ettei ihmismieli vielä pysty käsittämään läheskään kaikkia tekijöitä jotka pelaavat yhteen tässä suuressa draamassa.wanders kirjoitti:Voihan sitä aina heitellä lonkalta ihan mitä huvittaa, mutta tämähän taitaa olla mantrasi.Jamac kirjoitti:...Nyt kun ilmastokin taitaa alkaa jäähtymään ...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Jamac »
En tietty, mutta mulla on sellanen huntch – ja koitan olla optimisti tässä asiassa. Ja ainakin toistaiseksi on kymmenen viimeisintä vuotta (<-sopivasti valittuna) nuo maapallon niin sanotut keskilämpötilat menneet lähinnä alaspäin. Pohjoisnavallakin on taas keskimääräistä enemmän jäätä, kattoo nyt kuinka ens kesänä sitten sulaa taas.wanders kirjoitti:Voihan sitä aina heitellä lonkalta ihan mitä huvittaa, mutta tämähän taitaa olla mantrasi.Jamac kirjoitti:...Nyt kun ilmastokin taitaa alkaa jäähtymään ...
Alihankintana printtipuolen graafista materiaalia!
-
Viesti Kirjoittaja Sleepperi »
Tjoo. Joku tuttu vaan väitti tämän puhelimen olleen virkakännykkä, ehkä oli sitten ymmärtänyt asian väärin. Onkos lehdessä ollut tietoa? Puhelinetu on kyllä minulle tuttu juttu ja jos kyse oli siitä niin silloin ei ole mitään lisäongelmaa.JHA kirjoitti:Kanervalla tuskin oli virkakännykkää vaan puhelinetu josta maksetaan kuukaudessa verottajalle edun verotusarvoa vastaava summa ja tämän jälkeen puhelimen käyttö yksityisviesteihin nyt ei ole mitenkään sen tuomittavampaa kuin minkä tahnsa saunavihtaliittymän käyttely...Sleepperi kirjoitti: Tässä oli vielä sellainen hölmö moka, että Kanerva käytti virkakännykkää ko. yksityisviestien lähettelyyn. Tämä pahensi asiaa minun silmissäni huomattavasti. Ei asiallista, myöskään kotimaassa, ja osoittaa myöskin diplomaattiuden puutetta ja/tai piittaamattomuutta. On meillä sellaisiakin mitkä osaavat homman. Veikkaan, että uudelta ulkoministeriltä ette tällaisia soppia näe.
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka