Kuulisin mielelläni kokemuksia EyeTV610:n ja FireDTV DVB-C-mallin yhteiselosta samassa Macissa, jos jollain sattuu sellaiset jo olemaan... Osaako vaihtaa viritintä automaattisesti jos toinen tallentaa ja haluaa samalla katsella telkkaria. Riittääkö EyeTV:lle yksi Conax-moduuli ja kaapelikortti riippumatta siitä, kummalla virittimellä tallennetaan ja katsellaan?
=)juha
Viimeksi muokannut JuhaN, 16.4.2008 klo 12.29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
Onhan tuo HD-kaapelidigiboksiksi jo ihan kohtuuhintainen. Harmi, ettei Elisan kaapelissa näy Canal+:n HD-kanavat.
Edullisempaa MCE-versiota näyttäisi vielä saavan joistakin verkkokaupoista. Siinähän ei tule mukana kaukosäädintä, mutta saako sen toimimaan ihan normaalisti esimerkiksi Logitechin Harmonylla? Onkohan sillä muuta eroa?
Onkohan kuvanlaadussa eroa 610:n ja FireDTV C/CI:n välillä? Minulla oli eilen kokeena kiinni kaverin 610 (Mac mini + LG 32LB2R @1360x768 + EyeTV 3) ja täytyy sanoa, että olin todella pettynyt kuvanlaatuun. Miglia TVMini sillä pienellä lastentarha-antennilla antaa paljon paremman kuvan. 610 hävisi Nokian Mediamaster 120C karvalakki boksille myös 10-0.
Olen tässä nyt vähän kahden vaiheilla. Tilaanko tuon FireDTV:n vai kävelenkö suosiolla ostamaan tavallisen tallentavan digiboksin.
AppleFarmer kirjoitti:Onkohan kuvanlaadussa eroa 610:n ja FireDTV C/CI:n välillä? Minulla oli eilen kokeena kiinni kaverin 610 (Mac mini + LG 32LB2R @1360x768 + EyeTV 3) ja täytyy sanoa, että olin todella pettynyt kuvanlaatuun. Miglia TVMini sillä pienellä lastentarha-antennilla antaa paljon paremman kuvan. 610 hävisi Nokian Mediamaster 120C karvalakki boksille myös 10-0.
Olen tässä nyt vähän kahden vaiheilla. Tilaanko tuon FireDTV:n vai kävelenkö suosiolla ostamaan tavallisen tallentavan digiboksin.
Mikä siinä oli huonoa, oliko LG:ssä minkälaiset asetukset ja saako siinä edes säädettyä kuvaa kun kytkee tietokoneesta? Yleensä LG:ssä tuppaa olemaan surkea kuvanlaatu muutenkin. Jos liike oli huonoa niin EyeTv:n lomituksenpoistoasetukset ovat varmaan tuttuja? Mielenkiinnosta kyselen.
AppleFarmer kirjoitti:Onkohan kuvanlaadussa eroa 610:n ja FireDTV C/CI:n välillä? Minulla oli eilen kokeena kiinni kaverin 610 (Mac mini + LG 32LB2R @1360x768 + EyeTV 3) ja täytyy sanoa, että olin todella pettynyt kuvanlaatuun. Miglia TVMini sillä pienellä lastentarha-antennilla antaa paljon paremman kuvan. 610 hävisi Nokian Mediamaster 120C karvalakki boksille myös 10-0.
Mikä siinä oli huonoa, oliko LG:ssä minkälaiset asetukset ja saako siinä edes säädettyä kuvaa kun kytkee tietokoneesta? Yleensä LG:ssä tuppaa olemaan surkea kuvanlaatu muutenkin. Jos liike oli huonoa niin EyeTv:n lomituksenpoistoasetukset ovat varmaan tuttuja? Mielenkiinnosta kyselen.
Kuvanlaatu yksinkertaisesti. Miglia TVMinillä kuva on erinomainen. Tuo LG:n kuva on muutenkin omasta mielestäni hyvä (LG 32LB2R). Pärjäisin Migliallakin, mutta kun ruotsin kanavat eivät näy (mamma haluaa katsoa ruotsin kanavia).
AppleFarmer kirjoitti:Kuvanlaatu yksinkertaisesti. Miglia TVMinillä kuva on erinomainen. Tuo LG:n kuva on muutenkin omasta mielestäni hyvä (LG 32LB2R). Pärjäisin Migliallakin, mutta kun ruotsin kanavat eivät näy (mamma haluaa katsoa ruotsin kanavia).
Nyt alkoi mennä OIKEASTI mielenkiintoiseksi... Siis samassa koneessa ja samoilla asetuksilla Miglia (DVB-T?) näyttää hyvältä ja EyeTV610 (DVB-C) huonolta? Miten ne ihan noin konkreettisesti eroavat? Katselitko samaa kanavaa tai suht samoihin aikoihin? Periaatteessahan kysymyksessähän on sama mpeg2-bittivirta, joka vaan jakelutiesyistä pakataan erilaiseen putkeen...
Mikäköhän kaapelioperaattori siis osaa pilata kuvansa ennen kaapeliin syöttämistä?!
=)juha
Aktiivilelut: iPad Pro 10.5, iPhone 12 Pro, AppleTV 4K
AppleFarmer kirjoitti:Kuvanlaatu yksinkertaisesti. Miglia TVMinillä kuva on erinomainen. Tuo LG:n kuva on muutenkin omasta mielestäni hyvä (LG 32LB2R). Pärjäisin Migliallakin, mutta kun ruotsin kanavat eivät näy (mamma haluaa katsoa ruotsin kanavia).
Nyt alkoi mennä OIKEASTI mielenkiintoiseksi... Siis samassa koneessa ja samoilla asetuksilla Miglia (DVB-T?) näyttää hyvältä ja EyeTV610 (DVB-C) huonolta? Miten ne ihan noin konkreettisesti eroavat? Katselitko samaa kanavaa tai suht samoihin aikoihin? Periaatteessahan kysymyksessähän on sama mpeg2-bittivirta, joka vaan jakelutiesyistä pakataan erilaiseen putkeen...
Mikäköhän kaapelioperaattori siis osaa pilata kuvansa ennen kaapeliin syöttämistä?!
=)juha
Samaa minä tuossa itse pähkäilin, olisiko millään kuitenkin voinut olla asetuksista kiinni, ehkä telkkaripäässä, jotain omituista tuossa on pakko olla?
EDIT: Softathan tuossa taitaa olla eri vai?
=)juha
Vaasan Läänin Puhelimen kaapeli. Sama softa molempien laitteiden kanssa käytössä, eli uusin EyeTV 3. Se ero Miglian (DVB-T ja sillä pirun pikkuantennilla) ja 610:n välillä on dramaattinen. Kuva oli todella epätarkka ja pikselinen. Kaikki asetukset olivat identtiset (deinterlace ja telkkarin puolella). Katselin samoja kanavia ja ihan samaan aikaan. Mene ja tiedä. Ero siihen karvalakki Nokialaiseenkin on todella dramaattinen. Hieman olen nyt ns. ihmeissäni.
Mac minin työntämä kuva DVI-HDMI piuhan kautta on muuten erinomainen ja terävä. DVD-leffat sun muut toistuvat erittäin hyvälaatuisina. Eli en usko, että tuo telkkari nyt on täysi susi.
Arvelinkin ettet helposti ole unohtanut mitään oleellista mutta kyllä tuo ihmetyttää itse kutakin?
Pakko olla kaapelilähetyksen, toivottavasti tilapäinen, häikkä vai mitä?
AppleFarmer kirjoitti:Vaasan Läänin Puhelimen kaapeli. Sama softa molempien laitteiden kanssa käytössä, eli uusin EyeTV 3. Se ero Miglian (DVB-T ja sillä pirun pikkuantennilla) ja 610:n välillä on dramaattinen. Kuva oli todella epätarkka ja pikselinen. Kaikki asetukset olivat identtiset (deinterlace ja telkkarin puolella). Katselin samoja kanavia ja ihan samaan aikaan.
Tarjoan virtuaalikaljat jos voisit ottaa screenshotit molempien digiboxien kuvasta ja postailla tänne. Olisi nimittäin tuo FireDTV itsellänikin ostoslistalla mutta viestisi ei ainakaan kauheasti rohkaise kiirehtimään.
AppleFarmer kirjoitti:Vaasan Läänin Puhelimen kaapeli. Sama softa molempien laitteiden kanssa käytössä, eli uusin EyeTV 3. Se ero Miglian (DVB-T ja sillä pirun pikkuantennilla) ja 610:n välillä on dramaattinen. Kuva oli todella epätarkka ja pikselinen. Kaikki asetukset olivat identtiset (deinterlace ja telkkarin puolella). Katselin samoja kanavia ja ihan samaan aikaan.
Tarjoan virtuaalikaljat jos voisit ottaa screenshotit molempien digiboxien kuvasta ja postailla tänne. Olisi nimittäin tuo FireDTV itsellänikin ostoslistalla mutta viestisi ei ainakaan kauheasti rohkaise kiirehtimään.
Sama ajatus kävi mielessäni. Yritän saada boksin tänne joku päivä.
Kyselin Canalilta hieman tietoa heidän HD-kanavistaan ja he vastailivat samalla myös seuraavaa:
CANAL+ Asiakaspalvelu kirjoitti:Ohjelmiensa laittoman jakelun estämiseksi kaikki ohjelmayhtiöt (myös CANAL+) vaatii, että teräväpiirto-ohjelmien katseluun tarkoitetut laitteet ja ohjelmakortit linkitetään yhteen. Tämä tarkoittaa sitä, että asiakkaan ohjelmakortille avattu HDTV-kanava näkyy vain siinä HDTV-sovittimessa tai integroidussa teräväpiirtotelevisiossa, johon kortti on määritelty. Ohjelmakortin ja HD-sovittimen linkitys on jo yleisesti käytössä muualla maailmassa.
Sama lienee Elisan kaapelin HD-kanavissa? Onkohan FireDTV-vehkeessä moista mahdollisuutta lainkaan?
En jaksanut sitten roudata sitä kaverin boksia tänne, vaan tilasin tiistai-iltana FireDTV C/CI-boksin Verkkokaupasta. Laite saapui tänään ja ajattelin päivittää Firmwaren, mutta homma tyssäsi siihen, kun Parallelsin alla ei toimi Firewire. No tallustelin ruohikon yli naapurin luo ja käynnistimme iMacin Boot Campin avulla Windowsiin. Päivitimme Firmwaren ja suuntasin taas kotiin. Seuraavaksi päivitin EyeTV 3:sen uusimpaan versioon (3.0.1 Build 3696). Tämän jälkeen EyeTV ja FireDTV juttelivat keskenään ja nyt katselen Lostia. Kuva on todella laadukas. Olen erittäin tyytyväinen ostokseen.
AppleFarmer kirjoitti:En jaksanut sitten roudata sitä kaverin boksia tänne, vaan tilasin tiistai-iltana FireDTV C/CI-boksin Verkkokaupasta. Laite saapui tänään ja ajattelin päivittää Firmwaren, mutta homma tyssäsi siihen, kun Parallelsin alla ei toimi Firewire. No tallustelin ruohikon yli naapurin luo ja käynnistimme iMacin Boot Campin avulla Windowsiin. Päivitimme Firmwaren ja suuntasin taas kotiin. Seuraavaksi päivitin EyeTV 3:sen uusimpaan versioon (3.0.1 Build 3696). Tämän jälkeen EyeTV ja FireDTV juttelivat keskenään ja nyt katselen Lostia. Kuva on todella laadukas. Olen erittäin tyytyväinen ostokseen.
AppleFarmer kirjoitti:
Päivitimme Firmwaren ja suuntasin taas kotiin. Seuraavaksi päivitin EyeTV 3:sen uusimpaan versioon (3.0.1 Build 3696). Tämän jälkeen EyeTV ja FireDTV juttelivat keskenään ja nyt katselen Lostia. Kuva on todella laadukas. Olen erittäin tyytyväinen ostokseen.
Itsellä on tuossa pöydällä vastaava boksi ja odottelen huomista, että pääsen ajamaan uusimman firmwaren sisään.
Mietityttää vain, että minkänimisenä laitteena FireDTV näkyy sitten EyeTV3:lle, kun ei siellä valikossa ainakaan nyt näy mitään DigitalEverywhereen viittavaa. Näkyyköhän sitten kun firmware on päivitetty?
Eipä ole vieläkään kuva tullut FireDTV:n läpi. Olen päivittänyt laitteen firmwaren ja EyeTV:n ja tämä tuntuu olevan kunnossa: EyeTV löytää boksin ja osaa etsiä kanavia. Kanavia löytyy riittävästi eli 113.
Mutta virityksen jälkeen kuvaa ei tule. EyeTV sanoo, ettei ole signaalia. Kanavia ei voi vaihtaa. Suljettuani EyeTV:n ja käynnistettyäni sen uudestaan, kaikki kanavat ovat kadonneet.
Olen testannut eri antennikaapeleita, ei apua. Olen poistanut kaikki eye* plistit ja käynnistänyt koneen uudelleen, ei apua. Olen lukenut Digital-everywheren sivuilta, että käyttämäni kaapeli-tv (Elisa) on testattu heidän laitteillaan.
Olen yrittänyt ladata kanavia. Tuntuu siltä, että ongelma voisi olla suuri kaapelikanavien määrä (>100).
Pitänee ottaa yhteyttä Digital-Everywheren tukeen.