Time Capsule - Applen ylläri
-
Re: Time Capsule - Applen ylläri
Viesti Kirjoittaja Nissse »
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
-
Viesti Kirjoittaja CamoN »
Samalla periaattella jatkan, että tosiaan verkkolevyä ei taida saada näkymään Levytyökaluun millään, jolloin osiointi ainakin perinteisin keinoin on mahdotonta. Airport Extreme jolla on jotain jaettavaa ja Time Capsule taitavat näkyä lähiverkossa samalla tavalla, eli verkkoresurssina kuten esim. toinen Mac jossa on tiedostojako päällä.kermit kirjoitti:Musta tuntuu -periaatteella sanoisin, ettei voi jakaa useampaan osaan kuten ei muitakaan NAS-levyjä. Ja se näkyy verkkojakona, joka on eri juttu kuin USB/FW/eSATA-liitännällä kytketyt levyt.
Itse tulin hankkineeksi Airport Extremen ja 500 gigan ulkoisen levyn kolmesta syystä;
1. AE+500GB levy tuli halvemmaksi kuin 500 gigan Time Capsule.
2. Time Capsulen saatavuus tuntuu olevan jälleenmyyjillä tällä hetkellä vähän heikohkoa.
3. Jos AE hajoaa, on minulla edelleen toimiva ulkoinen levy ja toimivat varmuuskopiot. Ja mikäli haluan vaikka osioida levyn useampaan kuin yhteen osaan, voin kytkeä sen suoraan kannettavaan ja hoitaa tarvittavat temput.
Mac mini (mid 2010)
iPhone 6s 64GB
-
Viesti Kirjoittaja Sherukka »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja totalhki »
-
Viesti Kirjoittaja hobbes »
Joo. Joo, shared resurssina. En tiedä, ainakin Adoben Bridge on aika tahmea näyttämään kuvia suoraan TC-levyltä.Nissse kirjoitti:Täällä on kyselty jo aiemminkin aiheesta, mutten ainakaan löytänyt vastauksia. Voiko Capsulen kovon jakaa Macin kanssa käytettynä kahteen osaan eli asentaa Time Machinen käyttämään yhtä osaa ja käyttää toista osaa vaikka mediakirjastona? Näkyykö Capsule Macissa normaalina ulkoisena kovalevynä? Näkyykö Capsulella oleva video- ja kuvamateriaali normaalisti Front Rown käyttöliittymässä?
Ei. Ei. Kovalevy sammuu muutenkin kun yhteyksiä ei ole.totalhki kirjoitti:Onko Time Capsulessa virtakytkintä? Tai voiko sen sammuttaa Macin kautta? Mietin miten se sopii ympäristöön, jossa atk-laitteissa ei pidetä virtaa koko ajan päällä. Mahtaako kovalevy tykätä, jos sähköt toistuvasti katkaistaan? Kyseessä on omakotitalo, jossa laitteita käytetään lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin. Muulloin sähköpistokkeen kytkimestä napataan virta kokonaan laitteilta pois. Helpointa olisi jos Time Capsulen (tai muun ulkoisen kovalevyn) saisi heräämään ja sammumaan samaan tahtiin iMacin kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Delirious »
-
Et pysty osioimaan levyä muuta kuin kikkailemalla ja luomalla sinne levy-imageita (dmg) joilla varaat valmiiksi tilaa jottei time machine sitten pysty rohmuamaan kaiken tilan itselleen.Delirious kirjoitti:voiko tehdä tämmöisen kokoonpanon, liittää usbilla mac minin time capsuleen niin että time capsule toimisi macbookin kanssa tavallisena verkkolevynä sekä time machine levyvä, että se näkyisi tavallisena kovalevynä mac minissä joka on kiinni tv:ssä, koska miniin ei mahdun paljoakaan musaa ja elokuvia??
Musat ja elokuvat voisi saada esim. FrontRow:lle näkymään käyttämällä hakemistolinkkejä näistä vakiohakemistoista esim. Movies -hakemistosta verkkolevylle (tästä en ole varma kun kyseessä on verkkoasema eikä ulkoinen levy).
Korjatkaa muut jos olen väärässä!
-
Viesti Kirjoittaja Delirious »
-
Minun mielestäni tuossa ei ongelmaa koska näkyy verkkolevynä?Delirious kirjoitti:eli kaikki 500Gb tai 1 tera menee oletuksena pelktästään time machinen käyttöön, entä jos ei käytä time machinea on vaikka 10.4.11 ja haluaa käyttää sitä langattomana kiintolevynä?
Tuossa vähän ylempänä viestiketjussa yritän kysellä sellaista että jos Time Capsulen rauhoittaa verkkokovalevyksi ja kytkee Time Capsuleen ulkoisen kovalevyn joka osoitetaan Time Machinelle, olen ymmärtänyt että tällainen onnistuisi ilman ylimääräistä säätöä?
-
Viesti Kirjoittaja kermit »
Et voi liittää kapselia miniin USB:lla. Se juttu pitäisi olla huomioitu valmistajan toimesta mm. toisella erilaisella USB-liittimellä.Delirious kirjoitti:voiko tehdä tämmöisen kokoonpanon, liittää usbilla mac minin time capsuleen niin että time capsule toimisi macbookin kanssa tavallisena verkkolevynä sekä time machine levyvä, että se näkyisi tavallisena kovalevynä mac minissä joka on kiinni tv:ssä, koska miniin ei mahdun paljoakaan musaa ja elokuvia??
-
Viesti Kirjoittaja pkl »
Millaisia säätöjä teit, että sait tuon toimimaan? Itselläni ei toimi edes ethernet-piuhan kanssa.Thoth kirjoitti:Minä en ole saanut Maxinetin multicastina lähetettävää iptv-viritystä toimimaan lainkaan g-standardin iBookilla + Airport Extremellä, ethernet-piuhan kanssa toimii hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
(Sorry off-topic)pkl kirjoitti:Millaisia säätöjä teit, että sait tuon toimimaan? Itselläni ei toimi edes ethernet-piuhan kanssa.Thoth kirjoitti:Minä en ole saanut Maxinetin multicastina lähetettävää iptv-viritystä toimimaan lainkaan g-standardin iBookilla + Airport Extremellä, ethernet-piuhan kanssa toimii hyvin.
Onko sinulla sellainen Maxinetin liittymä, jossa pitäisi olla tuo palvelu? Tuo toimii vain Maxinetin laajakaistan kanssa, tms (minulla on heidän toimittamansa taloyhtiöverkko). En minä muistaakseni sitä kauheasti säätänyt muuten kuin että ehkä asensin niiden ehdottaman VLC-version ja ehkä jonkun pluginin. Palomuurin läpi piti ehkä antaa oikeudet VLC:lle tai Safarille. Se toimii ihan hyvin myös Safarissa vaikka siitä ei mainittukaan mitään. Sain toimimaan myös perus-VLC:ssä kun vain löysin oikeat osoitteet, hehe..
-
Viesti Kirjoittaja pkl »
Itselläni on ei ole Maxinet vaan Otaniemessä oleva Trinet, mutta ajattelin että tuo multicastaus toimisi samanlailla. Ohjeissä käsketään "Allow IGMP traffic to IP block 224.0.0.0/4.", mutta en tiedä mistä tuollainen säätö pitäisi tehdä. Huomain myös, että puhutkin airport extremestä ja itselläni on time capsule. Voisikohan noissa sitten olla eroja?Thoth kirjoitti: (Sorry off-topic)
Onko sinulla sellainen Maxinetin liittymä, jossa pitäisi olla tuo palvelu? Tuo toimii vain Maxinetin laajakaistan kanssa, tms (minulla on heidän toimittamansa taloyhtiöverkko). En minä muistaakseni sitä kauheasti säätänyt muuten kuin että ehkä asensin niiden ehdottaman VLC-version ja ehkä jonkun pluginin. Palomuurin läpi piti ehkä antaa oikeudet VLC:lle tai Safarille. Se toimii ihan hyvin myös Safarissa vaikka siitä ei mainittukaan mitään. Sain toimimaan myös perus-VLC:ssä kun vain löysin oikeat osoitteet, hehe..
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
En tiedä, missä on vika, mutta kannattaa varmaan yrittää saada se ensin toimimaan edes piuhan kanssa. Sen toimimiseksi en tosiaan kauheasti joutunut säätämään Leopardia mutta erilaiset palomuurit voivat blokata tuollaisen multicast-lähetyksen. Minulla on Leopardin palomuuri päällä asetuksella "Set access for specific services and applications" ja sitten olen laittanut VLC:n siihen listaan. Extremen tai Time Capsulenkin kanssa tuon ehkä saisi toimimaan ylimääräisellä säädöllä.pkl kirjoitti:Itselläni on ei ole Maxinet vaan Otaniemessä oleva Trinet, mutta ajattelin että tuo multicastaus toimisi samanlailla. Ohjeissä käsketään "Allow IGMP traffic to IP block 224.0.0.0/4.", mutta en tiedä mistä tuollainen säätö pitäisi tehdä. Huomain myös, että puhutkin airport extremestä ja itselläni on time capsule. Voisikohan noissa sitten olla eroja?Thoth kirjoitti: (Sorry off-topic)
-
Viesti Kirjoittaja Murtsi »
-
Viesti Kirjoittaja ajp »
Jos ei olisi ollut Time Capsulea niin ei varmasti olisi ollut yhtä tuoretta varmistusta vahingon sattuessa. TC:n hinta tuntuu aika halvalta nyt kun miettii mitä datanpelastus olisi maksanut. Itse en ainakaan ulkoiselle levylle ottaisi varmistusta samalla tavalla kuin TC tekee automaattisesti.
-
Viesti Kirjoittaja Murtsi »
Toiminut toistaiseksi puhelinpalvelun ohjeiden mukaan tehdyillä toimenpiteillä kuten taajuuden vaihtamisella.Murtsi kirjoitti:Kapseli lähtee huomenna huoltoon, alkoi yhteys pätkimään ja nyt on käytänössä kokonaan kaputt..
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Kyl mulla vaan Time Machine tekee ihan saman ulkoiselle levylle ihan yhtä helposti.ajp kirjoitti:
Jos ei olisi ollut Time Capsulea niin ei varmasti olisi ollut yhtä tuoretta varmistusta vahingon sattuessa. TC:n hinta tuntuu aika halvalta nyt kun miettii mitä datanpelastus olisi maksanut. Itse en ainakaan ulkoiselle levylle ottaisi varmistusta samalla tavalla kuin TC tekee automaattisesti.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
-
Viesti Kirjoittaja kamina »

-
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Mulla levy on aina kaapelilla Airport Extremessä kiinni ja Time Machine hoitaa läppäristä varmuuskopioinnit langattomasti. Kummallista...JAK kirjoitti:Eipä Time Machine yhtä helposti tee kuin tuo Capsule. Perustelu on se, että läppäriin pitäisi aina kytkeä kaapelilla levy kiinni, mutta tuo Capsule ottaa varmistuksia paaaaaaaaaaaaaaaljon helpommin automaattisesti.
MacBook white 2,16 GHz | 2 GB | 120 GB | Lion
iMac G3 400 MHz | 1 GB | 128 GB | Tiger
Apple TV 160 GB
iPhone 4 32 GB
Airport Extreme 802.11n | Airport Express 802.11n
-
Viesti Kirjoittaja JAK »
-
Viesti Kirjoittaja LepaanLiereä »
PC on ethernet piuhalla kapselissa ja mukana tulleet ohjelmat sisällä. Airport-työkalu tunnistaa kyllä kapselin mutta miten pääsisi itse tiedostojen siirtoon?
En ole kummoinenkaan seppä PC:n, enkä Macin kanssa joten apua tarvitaan. Pitäs saada vanha tietokonepöytä ja PC kierrätykseen niin tulis neliö lisää asuntoon
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja NoCanDo »
Mä mounttasin ihan ip:llä tyyliin fittu...(mites keno ny tuli) kenokenoTimeCapsulen ip keno data ja salasana on se mitä oot määrittäny Time Capsulen jaossa.LepaanLiereä kirjoitti:Onko kokemuksia tavaran siirtämisestä Windows-koneesta kapseliin. Aikaisemmin joku kyseli ja sanottiin onnistuvan Bonjourilla. Itsellä ollut tämän illan ajan yritystä, mutta ei ole kuvan palaa miten onnistuu. Bonjour vaikuttas olevan vaan kirjoittimien hakuun.
PC on ethernet piuhalla kapselissa ja mukana tulleet ohjelmat sisällä. Airport-työkalu tunnistaa kyllä kapselin mutta miten pääsisi itse tiedostojen siirtoon?
En ole kummoinenkaan seppä PC:n, enkä Macin kanssa joten apua tarvitaan. Pitäs saada vanha tietokonepöytä ja PC kierrätykseen niin tulis neliö lisää asuntoon
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka