Moi,
Kone Vista ja verkko Langaton tukiasema WPA-salauksella (Vistakone kiinni piuhalla). Kun koitan asentaa Airport Expressin ohjelmistoa, jolla asennuksen saisi tehtyä, asentuu vain joku configuration manager ja mistään ei löydy Expressiä (laitetta). Varsinainen asennusohjelmisto (en muista tarkkaa nimeä) ei asennu. Kun googlasin vähän, niin tuli vastaukseksi, että Vista-yhteensopivaa ohjelmistoa ei vielä ole.
Tarkoitus olisi vain kuunnella musiikkia stereoilla.
Airport Express ja Vista
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airport Express ja Vista
Viesti Kirjoittaja vaitojan »
AMD 4200+| 2 Gt | 320 + 160 Gt | 19" Laajakuva TFT
-
Re: Airport Express ja Vista
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Nyt en muista mitä Expressin mukana tulee, mutta eikö se ole juuri se Configuration Manager? Sillä muistaakseni ole joskus asetuksia muutellut.
Onko se Vista yhteydessä langattomaan tukiasemaan jo kun avaat CM:n? Koetas niin, että otat sen toisen yhteyden pois ja haet sitten.
Onko se Vista yhteydessä langattomaan tukiasemaan jo kun avaat CM:n? Koetas niin, että otat sen toisen yhteyden pois ja haet sitten.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
XP:n perinne jatkuu. Yritin aikanaan samaa XP:llä. Tulos oli silloin: No go. Syy jäi epäselväksi. Homma pelitti heti, kun konfasi Macillä Airport Expressin, mutta XP:lla konfaus ei ainakaan minun taidoilla onnistunut.
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja Kamu »
Just hain Visvaan AirPort-työkalun, ja toimii ihan niin kuin pitääkin.
iDrink - iPee - iFart - iEat - iSleep
Hanki pilvee - Dropbox - Klikkaa tästä: https://www.dropbox.com/referrals/NTMyNjk1OQ
¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.¸¸. ¯`•.¸¸.><((((º> ¯`•.
-
Viesti Kirjoittaja Nyrkki »
Mulla AE toimi XP:ssä täysin ongelmitta, muistaakseni PC-säätäjälle asennus oli jopa verrattaen helppoa.Lare kirjoitti:XP:n perinne jatkuu. Yritin aikanaan samaa XP:llä. Tulos oli silloin: No go. Syy jäi epäselväksi. Homma pelitti heti, kun konfasi Macillä Airport Expressin, mutta XP:lla konfaus ei ainakaan minun taidoilla onnistunut.
17" MBP 2,2GHz i7
11" MBA
iPhone 5 16 GB
11" MBA
iPhone 5 16 GB
-
Saattaa liittyä ajureihin tai siihen että Intelin-vermeillä 2 ohjelmaa hämmentää samaa WLAN-soppaa (Windows itse ja Intelin ProSet-ohjelmisto). Tiijä häntä. Tuskinpa Apple on ehtinyt softaansa kaikilla PC-konfiksilla testaamaan. Loputon suo.
Varmuuden vuoksi: Yhteys toimi, mutta itse konfaaminen ei onnistunut kun APE tehdasasetuksilla. Enää ei jaksa koettaa kun ei ole tarvetta. Hyvä jos useilla toimii.
Varmuuden vuoksi: Yhteys toimi, mutta itse konfaaminen ei onnistunut kun APE tehdasasetuksilla. Enää ei jaksa koettaa kun ei ole tarvetta. Hyvä jos useilla toimii.
Vitutuksesta voimavara!
-
Viesti Kirjoittaja ranson »
Toi menee kyllä joko tai periaatteella. Mikäli Intelin ProSet hallinnoi WLAN yhteyksiä, niin silloin Windowsin oma kikkare astuu suosiolla syrjään, ja toisinpäin. Suosittelen kyllä käyttämän sitä Intelin omaa hallintaohjelmaa, joka on kyllä paljon järkevämpi ja parempi käytettävyydeltään. Ja mikäli koskaan tulee tarvetta asennella vaikka WLANin ajureita uusiks, (jos)/kun windows sekoaa, niin oot voinu vetästä Intelin ohjelmasta kaikista käyttämistäsi WLAN verkoista niiden profiilit Intelin ProSetistä tiedostoiksi talteen. Ja näiden tiedostojen avulla sitten on helppo mahdollisten koneen uudelleen asennustan/rukkauksien jälkeen pudotella asetukset takas sinne Intelin ProSetin profiileihin.Lare kirjoitti:Saattaa liittyä ajureihin tai siihen että Intelin-vermeillä 2 ohjelmaa hämmentää samaa WLAN-soppaa (Windows itse ja Intelin ProSet-ohjelmisto). Tiijä häntä.
Ja vaikka koneiden valmistajat kuinka hokevat, että ohjelmat pitää ladata heidän sivuiltaa ja heidän versioinaan, niin itse kyllä työympäristössä oon aina tyytyny suoraa Intelin sivuilta saataviin WLAN korttien ajureihin ja ProSet ohjelman versioihin. Ovat monissa tapauksissa olleet ongelmattomampia ja uudempia kuin esim. HP:n sivuilla tarjolla olevat konemallikohtaiset versiot.
-
Samoilla linjoilla. Tuolla se Windows-ohjelmakin oikean alakulman palkissa pyörii työkoneessa, eikä uskalla koskea, koska homma muuten toimii. ProSet on todella hyvä ohjelma. Kaverin IBM:ään tehtiin toisin päin: Asennettiin ProSet "rinnalle" koska Windowsin oma härdelli unohti yhteydet nukahduksen jälkeen.ranson kirjoitti:Toi menee kyllä joko tai periaatteella. Mikäli Intelin ProSet hallinnoi WLAN yhteyksiä, niin silloin Windowsin oma kikkare astuu suosiolla syrjään, ja toisinpäin. Suosittelen kyllä käyttämän sitä Intelin omaa hallintaohjelmaa, joka on kyllä paljon järkevämpi ja parempi käytettävyydeltään.
Mutta summa summarum: Se lienee aina tapauskohtaista, miten hyvin esim Applen WLAN-softa toimii jollain PC-koneella.
Vitutuksesta voimavara!
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka