Tuossa hopeista podcastiä kuuntelin ja korvaan särähtää joka kerta tuo suomalainen lausunta.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Kumpi on "virallinen"?
Menin sitten kadottamaan äänestyksen tiedot.
Kertyneet tilastot olivat:
- [iimäc] = 20%
- [aimäc] = 60%
- Riippuu laitteesta = 20%
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Viesti Kirjoittaja Pasteur »
Viesti Kirjoittaja vle »
Viesti Kirjoittaja Salmister »
Ekassa podcastissa taisi olla tekijän selitys-/kommenttiosio tuosta ääntämisestä.Pasteur kirjoitti:Mikäs on yleinen mielipide?
Tuossa hopeista podcastiä kuuntelin ja korvaan särähtää joka kerta tuo suomalainen lausunta.Itse vaan on aina tottunut lausumaan englantilaisittain nuo Applen laitteistojen nimet. Tosin myös Apple Care esimerkiksi käyttää aina tätä suomalaista lausuntaa.
Kumpi on "virallinen"?
Viesti Kirjoittaja Crimson »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Viesti Kirjoittaja ManiMicci »
iJaa.Crimson kirjoitti:i lausutaan ai, kuten jo ala-asteella opimme
Viesti Kirjoittaja MacMivu »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Viesti Kirjoittaja matteus/2 »
Oho, tässä puhuttiinkin Homppupodcastin lausumisesta..amanita kirjoitti:Krakun vieraiden kielten ääntäminen ei haittaa sielunelämääni ollenkaan, pääasia, että meillä on "oma" podcast, vieläpä Vuoden Homppulaisen ylläpitämä!
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Niim määki!Pasteur kirjoitti:Heh. Anghornin kommentista tajusinkin, että vaikka itse lausun kaiken englantilaisittain, niin tuo Apple kyllä tulee [aple].
Viesti Kirjoittaja Jonkkis »
Viesti Kirjoittaja mylman »
Mulla se taas tulee [äpl]. Ihquuu kun näin moni sanoo näin erilailla.amanita kirjoitti:Niim määki!Pasteur kirjoitti:Heh. Anghornin kommentista tajusinkin, että vaikka itse lausun kaiken englantilaisittain, niin tuo Apple kyllä tulee [aple].
Viesti Kirjoittaja Akseli Kartaani »
Viesti Kirjoittaja Macco »
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Viesti Kirjoittaja bloof »
Viesti Kirjoittaja mylman »
bloof kirjoitti:Itse puhun aiPodeista ja aiMäkeistä, mutta ei se haittaa jos joku ne sattuu suomalaisittain lausumaan. Niin kauan kun Selänne on NHL:ssä "Selaanii" niin i-tuotteet saa Suomessa lausua suomalaisittain!
Viesti Kirjoittaja e-mac »
Viesti Kirjoittaja septic »