isync hävittää numeroita
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
isync hävittää numeroita
Viesti Kirjoittaja mgrey »
Käytössäni on 3 bluetooth Nokian kännyä ja nyt olen kauhukseni huomannut, että isync hukkaa numeroita. Viimeisen syncin jälkeen puhelimessani näkyy edelleen kaikkien yhteystietojeni nimet, mutta monesta puuttuu numero. Eli tallella on pelkkä nimi. Missäköhän mättää?? Yhdessä puhelimessani on vielä jäljellä kaikki tiedot numeroineen. Vaan uskaltaako tuota enää syncata, jos taas käy samalla lailla. Voiko vika olla puhelimessa? Puhelimeni ovat 6630, n91 ja 3250.
-
Re: isync hävittää numeroita
Viesti Kirjoittaja Paapa »
Kokemusta samasta ongelmasta.
iPad 2
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
MacBook 2 GHz Core 2 Duo
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
jep...samat kokemukset. noin 10 nimeä ja numeroa hävisi. eikä vain puhelimesta vaan myös osoitekirjasta ja Entouragesta!. pistää oikeesti hieman ituttamaan.
-give me death punk, baby-
-
Viesti Kirjoittaja homeKorva »
Joo, mullakin kyllä isynkat valitettavasti loppuivat, kun oli numerot hukassa osasta nimiä. Kiva sitten alkaa soitella ympäriinsä jonkun numeron perässä... Pari nimeäkin taisi kadota.
Harmi. Aika keskeneräistä softaa. Pitäisi edes vahvistaa käyttäjältä joenkin, jos jotain poistelee...
Harmi. Aika keskeneräistä softaa. Pitäisi edes vahvistaa käyttäjältä joenkin, jos jotain poistelee...
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mä en kyllä ole huomannut vastaavaa vaikka suht aktiivisesti omaan synkkaan. Ainoa omituisuus on kuva, joka on ilmestynyt yhden kaverin kohdalle, en tiedä miten sinne joutui enkä tiedä miten sinne saisi kuvan muillekin.
-
Viesti Kirjoittaja nalle76 »
Pienen testailun jälkeen: Minulla siis Entourage defaultina. Syncaan sen Adress Bookin kanssa. Puhelin Nokia 6500c.
Jos tekee muutoksia puhelimessa häviää tietoa adress bookista ja entouragesta. Paras mikä on nyt toiminu viimeiset kerrat on että syöttää numerot nimet ja mailit Entourageen joka synkkaa adressbookin kanssa ja sit iSyncillä puhelimeen. Näin minulla on nyt toiminut
Jos tekee muutoksia puhelimessa häviää tietoa adress bookista ja entouragesta. Paras mikä on nyt toiminu viimeiset kerrat on että syöttää numerot nimet ja mailit Entourageen joka synkkaa adressbookin kanssa ja sit iSyncillä puhelimeen. Näin minulla on nyt toiminut
-give me death punk, baby-
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
ISync synkronoi osoitemuistion aikajärjestyksessä tapahtuvien muutosten mukaan. Jos useammassa paikassa tehdään muutoksia sykronointien välillä, niin voi helposti tapahtua siten, että lopulta jäljelle jäävä tieto ei ole juuri se mitä käyttäjä toivoo tai kuvittelee. Tietojen täydellisen poistumisen voi useimmissa tapauksissa välttää luomalla Address Bookiin erityisen puhelinmuistioryhmän, jota synkronoidaan laitteiden välillä. Tällöin poistettavat tiedot poistetaan ko. ryhmän jäsenyydestä, mutta ei All-ryhmästä. Tämä ei auta välttämättä siihen, että jonkun nimen kohdalta poistetaan numero tms. Se on riippuvainen em. muutosajoista.
Lisäksi synkronoinneissa tulee välttää ketjuttamista. Eli kaikki laitteet synkronoidaan yhden keskuskannan kanssa eikä keskenään toinen toisensa perään.
Varma konsti pitää tiedot tallessa on ajoittain turvakopioida Address Bookin tiedot erilliseen tiedostoon. Arkisto (File) -valikosta löytyy sitä varten oma komento. Siihen ei synkronointiohjelmat pääse käsiksi. Tietenkin Time Machine huolehtii yleensä myös osoitemuistion tallettamisesta.
Kuvia osoitekorteihin voi lisätä nimen vieressä olevaan kuvakenttään. Alareunassa olevaa Muokkaa-nappia painetaan ja raahataan tai sijoitetaan kuva ao. kenttään. Jos kuva tuntuu salaperäisesti ilmestyneen puhelimeen, niin silloin on melko varmasti tullut vcardin mukana tai käyntikorttina (tekstiviesti).
--Ari
Lisäksi synkronoinneissa tulee välttää ketjuttamista. Eli kaikki laitteet synkronoidaan yhden keskuskannan kanssa eikä keskenään toinen toisensa perään.
Varma konsti pitää tiedot tallessa on ajoittain turvakopioida Address Bookin tiedot erilliseen tiedostoon. Arkisto (File) -valikosta löytyy sitä varten oma komento. Siihen ei synkronointiohjelmat pääse käsiksi. Tietenkin Time Machine huolehtii yleensä myös osoitemuistion tallettamisesta.
Kuvia osoitekorteihin voi lisätä nimen vieressä olevaan kuvakenttään. Alareunassa olevaa Muokkaa-nappia painetaan ja raahataan tai sijoitetaan kuva ao. kenttään. Jos kuva tuntuu salaperäisesti ilmestyneen puhelimeen, niin silloin on melko varmasti tullut vcardin mukana tai käyntikorttina (tekstiviesti).
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Juuri tuossa testasin synkkausta, kun olin eilen muokannut yhden yhteystiedon numeroa puhelimessa. Ja kyllä Osoitekirjassa ja puhelimessa on nyt sama numero.
Tuo kuva ei ole tullut vcardina eikä käyntikorttina, vaan olen sen itse netistä liittänyt Osoitekirjaan. Ja jostain syystä tosiaan muiden kuvat ei siirry.
Tuo kuva ei ole tullut vcardina eikä käyntikorttina, vaan olen sen itse netistä liittänyt Osoitekirjaan. Ja jostain syystä tosiaan muiden kuvat ei siirry.
-
Viesti Kirjoittaja tkt »
Kokeilepa onko kuvan koolla merkitystä.MacFinn kirjoitti:Juuri tuossa testasin synkkausta, kun olin eilen muokannut yhden yhteystiedon numeroa puhelimessa. Ja kyllä Osoitekirjassa ja puhelimessa on nyt sama numero.
--Ari
-
Viesti Kirjoittaja dogmulder »
Missä käyttisversioissa on näitä ongelmia ollut? Tiikeri ja SE k600i ovat toimineet moitteetta, mutta Leopardi tuli taloon, onko syytä ryhtyä toimenpiteisiin.
-
-
Viesti Kirjoittaja Henkali »
Anteeksi vanhan ketjun nostaminen, mutta aihe tuli itselle ajankohtaiseksi.
Synkkasin vaimon E75:n iSyncilla, ensi sync niin, että yhdistetään puhelimen ja koneen tiedot. Koneessa oli tällöin tyhjät kalenteri + osoitekirja. Tämä meni hienosti, tiedot siirtyivät koneelle. Seuravaa sync sitten kadotti puhelinnumerot lähes kaikista "vanhoista" kontakteista, eli kontakteista jotka oli tehty ennen E75:n aikaa. Ilmeisesti nämä numerot eivät koneelle siirtyneet ensimmäisessä syncissa ollenkaan, en vain huomannut asiaa tarkastaa.
Palautin muistikortin varmuuskopiolta osoitekirjan ja kävin puhelimessa läpi kontaktit vaihtamalla numeron kohdasta "Puhelin" kohtaan "Matkapuhelin" tai "Matkapuhelin (työ)". Otin sitten tuosta varmuuskopion ennen uutta syncia, joka sitten menikin hienosti.
Onko tämä joku Nokian bugi? Voisiko tuon ongelman kiertää millään tavalla? Isälleni en uskalla alkaa syncia ehdottamaankaan, ennen kuin tiedän, että mitään ei katoa, vaikka hänkin kovasti ominaisuutta kaipailisi.
En vannomaan mene, mutta muistelisin duunin PC-suitella käyneen aikanaan samalla tapaa omalla puhelimella.
Synkkasin vaimon E75:n iSyncilla, ensi sync niin, että yhdistetään puhelimen ja koneen tiedot. Koneessa oli tällöin tyhjät kalenteri + osoitekirja. Tämä meni hienosti, tiedot siirtyivät koneelle. Seuravaa sync sitten kadotti puhelinnumerot lähes kaikista "vanhoista" kontakteista, eli kontakteista jotka oli tehty ennen E75:n aikaa. Ilmeisesti nämä numerot eivät koneelle siirtyneet ensimmäisessä syncissa ollenkaan, en vain huomannut asiaa tarkastaa.
Palautin muistikortin varmuuskopiolta osoitekirjan ja kävin puhelimessa läpi kontaktit vaihtamalla numeron kohdasta "Puhelin" kohtaan "Matkapuhelin" tai "Matkapuhelin (työ)". Otin sitten tuosta varmuuskopion ennen uutta syncia, joka sitten menikin hienosti.
Onko tämä joku Nokian bugi? Voisiko tuon ongelman kiertää millään tavalla? Isälleni en uskalla alkaa syncia ehdottamaankaan, ennen kuin tiedän, että mitään ei katoa, vaikka hänkin kovasti ominaisuutta kaipailisi.
En vannomaan mene, mutta muistelisin duunin PC-suitella käyneen aikanaan samalla tapaa omalla puhelimella.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka